Velice zajimavý článek, jsem velmi zvědavý, jak budou výsledky využity. Je to samozřejmě problém, že tolik lidí nemá mnohdy ani základní zanlosti ovládání počítače, ale důvod je podle mne jednoduchý. U mladých lidí je to známkou hlouposti a o takovýchto lidech je zbytečné se zmiňovat - v dnešní době je to pouze na nich, zda si tyto, alespoň základní, znalosti osvojí. Lituji spíše střední a starší generace. Musí si mnohdy skutečně v PC prodejně připadat jak v rozhovoru s mimozemšťanem. Inteligentní prodejce dokáže zcela jistě popsat výrobek srozumitelně, ale něklikrát jsem se setkal s přístupem hloupých puberťáků, kteří prodávají jen to nejlepší a nejnovější, protože vše ostatní už je zastaralé, nekompatibilní apod. A to přeci ví každý. Jenže každý to vědět nemůže. Každý totiž nepřijde domů, nesedne k počitači a hodiny nezírá do monitoru jako většina poobných omezených nadšenců.
Podle mne je tedy důležitá jednoduchost. Lidé se bojí složitosti, rychlosti vývoje a podle mne i neschopnosti prodejců mluvit srozumitelně pro normalně žijící lidi.
Kdo pochopí, že textový a tabulkový editor, Internet, spustění filmu, případně písničky je skutečně velmi jednoduché, uričitě se nebude bát učit se dál - jde to samo. Ale když vám někdo řekne, to si pustíš v Media player, pčibal to v ftp apod. tak se plno lidí lekne. Nejdřív se počitačově gramotní musí naučit být i gramotní v normálním životě - pak možná přijde počítačová osvěta i mezi lidi ostatní.
Kdepak. Pocitacova osveta prijde v okamziku, kdy stredni a starsi generace prirozenym zpusobem vymrou a zbydou pouze lidi, kteri toho o pocitacich vedi alespon dost na to, aby se nevydesili kdyz jim nekdo rekne nejakou tripismenou zkratku kterou zrovna neznaji.
Coz nic nemeni na tom, ze pro nektere profese, prodavaci pocinaje, by prospelo, kdyby krome znalosti o tom co prodavaji meli i nejake ty komunikacni dovednosti. Bohuzel, prodavac take musi jit s dobou a pocitace se meni tak rychle, ze je tezke sehnat nekoho, kdo jde s dobou a neni fanda.