No jistě, nejlepší je čekat až SE něco objeví. Pokud existuje aspoň solidní anglický návod, tak nemůže být takový problém jej přeložit. Nebo si alespoň za pomoci slovníku přeložit tu pasáž o tom dobíjení a pak přispět svojí troškou do mlýna třeba v podobě záznamu do blogu, který si může někdo jiný najít vyhledávačem.
Kromě toho si myslím, že základní znalost angličtiny je tak zásadní věc, že člověk, který chce používat počítač, je mu dejme tomu méně než 50 let a nedokáže si bez větších problémů přelouskat aspoň návod k programu, by místo vykecávání přes Skype měl zalézt do koutku a učit se.
Jestli není problém náhodou v tom, že zřejmě neexistuje publikace, která by tyto věci popsala srozumitelnou formou, t. j. tak, aby tomu porozuměl i člověk, který si sedá ke klávesnici PC poprvé v životě. Znám několik programů (např. LSD 2000), ke kterým sice existují podrobné manuály, ale popis několika klíčových věcí tam chybí, takže donutit program k tomu, aby po každém úkonu nepsal chybové hlášky je docela zábavné a pro slabší nátury silně odrazující. Nedávno bylo inovováno dobíjení kreditu na Skype out, takže z dříve primitivní a lehce pochopitelné záležitosti se stal lehký horor, umocněný tím, že solidní český návod není. Jsem zvědav, kdy se něco objeví a kde.
jj, podobne zkusenosti mam taky, v zivotopisech to ma vsude "prace s PC, texty, tabulky, mail, ...." a pak to posle screen tipnutej do bmp vlozeny v doc bez subj a tela a jeste se to rozciluje, jak je mozny ze jsem ten mail nedostal (kazdej normalni filtr tohle rovnou smazne).
Tyhle lidi bych povolil k odstrelu a jeste bych daval 1000Kc jako odmenu.
Negramotnost a stupidita starších spoluobčanů je skutečně obrovská (nic ve zlým). Člověku se chce někdy plakat, někdy nejste schopen zákazníkovi vysvětlit, k čemu je webová prezentace (říká: já přece na centrumu už jsem = rozuměj: kartička s telefonem a adresou), k čemu mít e-mail (a to že občas musí vysypat koš, to nezná skoro nikdo, takže jakmile se zaplní, založí si nový freemail účet...) Vysvětlit jim, že do eshopu (přes klientskou sekci) nemohou nacpat 10mb obrázek přímo z foťáku, že to JEJICH připojení časově nezvládne (time limit) poslat na server k php-aut.ořezu, že to potřebují nějak zmenšit (musíte vysvětlit jak vše od a-z, zabere 1hod), že chyba NENÍ na straně poskytovatele-programátora eshopu... atd. je skoro NEMOŽNÉ. Když vidím kolegu, jak jim důkladně vysvětluje tyto věci xkrát za den, tak mu závidím za jeho trpělivost. A přitom tito zákazníci jsou ti, co patří podle průzkumu mezi těch 27% gramot.