Lidi o NICu píšou, že to prý potřeba není, ale IMHO je to nešťastné řešení. Tento dotaz je zodpovězen v FAQ na adrese: http://info.nic.cz/faq.htm.
Cituju:
------------------
Proč zasíláte pouze výzvy k úhradě e-mailem.
Potřebujeme k úhradě daňový doklad
Požadujeme tištěnou zálohovou fakturu
K provedeni zálohové platby není doklad, který vy požadujete, potřebný a přesto je možné tuto platbu regulérně zanést do účetnictví. K dnešnímu dni bylo tímto způsobem zaplaceno již několik tisíc domén a přes drobné problémy se mezi nimi nenašel žádný takový, jehož účetní by nedokázali takovou platbu zanést do účetnictví.
Zálohová platba je poměrně běžným platebním instrumentem. Například veškerá inkasa z účtu (ať již za mobilní telefony, nebo za vodu a elektřinu) jsou zálohovou platbou od okamžiku, kdy peníze opustí účet do okamžiku, než dorazí příslušný daňový doklad, který také přichází se zpožděním - a pro jejich zaúčtování je plně postačující bankovní výpis,který budete mít k dispozici i v tomto případě.
Písemný daňový doklad, který bude vystaven v zákonné lhůtě 15 dní od příchodu platby na náš účet, obdržíte poštou.
S tím inkasem je to trošku jinak. K tomu aby firma povolila inkaso z účtu potřebuje dohodu - písemnou, která tyto platby před finančním úřadem legalizuje.
Zaplacení v tomto případě lze podle mě provést pouze hotovostním vkladem na účet příjemce osobou - zaměstnance, který má od firmy zálohu na drobná vydání a věřit že dostane doklad.
Podle zákona asi můžou, ale je to velmi podivné jednání se zákazníky. Pokud měl plátce uveden neplatný e-mail, uvedené výzvy neobdržel a jeho doména je zrušená, aniž tuší proč.
Jistě, za správnost údajů ručí každý sám, ale přeci jen je slušnost zaslat písemné upozornění. CZ NIC zřejmě nepotřebuje své zákazníky. Hold, monopol je monopol...
Pánové, pánové. Předem se Vám vůbec divím, že se ještě nad CZ-NICem rozčilujete. Jen za druhou polovinu roku 1999 hrozilo více než 50 registrantů podáním žaloby na tuto nepochybně velice fikaně řízenou a nesmírně otrlou společnost, nikoliv nepodobnou ČESKÉMU TELECOMU.
Predevsim bych ocitoval IDBS kde se přece uvádí, že"...při jakémkoliv obchodním styku jakoujkoliv formou je untné aby obě strany obdržely písemné doklady o provedeném styku, či transakci a to potvrzené oběma stranami průkaznou formou." A dále bych rád uvedl, že neobdržíte-li písemnou informaci o výši platby a jejím účlu, potvrzenou VÝHRADNĚ přijemcem této platby (nikoliv sprostředkovatelskou atenturou), nejste povinni tuto platbu provést.
Dále jen dodávám, že jako zákazníci CZ-NICu - tedy obchodní strana transakce máte kdykoliv právo žádat jakýkoliv doklad související s touto transakcí a že jsou pivinni vám jej vydat.
Protoze nase zakony a predpisy s bezpapirovym obchodovanim nepocitaji a ani neexistuje prukazny podpis uznany ze strany statu.
A ze by jsme se dockali zmeni moc nehrozi, nebot sefove dvou velkych stran si mysli ze pocitac je na pocitani a nic jineho. Y2K je prosty vymysl pocitacovych firem... a nepochybuji ze podobne nazory ma vice poslancu, i kdyz sou i vyjimky.
Takze rok 2000 sice je, ale nase legislativa tomu neodpovida.
...protoze nikde neni uzakoneno nic o digitalnim podpisu nebo jakekoliv pouzitelnosti elektronickych dokumentu v oficialnim styku. Zadne upozorneni na placeni jsme nikdy nedostali, at nam dokazou, ze ano...
Ke komunikaci papir/e-mail: IMHO je potreba vzit v uvahu
i to, ze udaje o postovnich adresach taktez nebudou v hodne
pripadech aktualni a spravne. Tj. proc by mela byt spravna
postovni adresa, kdyz je e-mailova spatna?
K fakturam apod.: stavajici system je legalni (pokud si nekdo
mysli, ze ne, at se na ty zakony opravdu podiva). Druha vec
samozrejme je, ze to neni obvykle a ucetni/auditori/financni
urady se k tomu mohou stavet nesouhlasne. V takovem pripade
ale nevidim problem, aby misto koncovych zakazniku za ne zaplatil
jejich ISP a jim castku prefakturoval pomoci klasicke pisemne
faktury.
Problem, proc byly zruseno spousta i docela dulezitych a zjevne zivych domen (namatkou factum.cz, febio.cz, ctu.cz, ..) je podle meho ten, ze ani Eunet (coby spravce domeny) ani nekteri provideri (CESNET, Telenor), u kterych byly tyto domeny vedeny, se neprilis snazili kontaktovat lidi z prislusnych domen s vyzvou k zaplaceni. Bohuzel, da se predpokladat, ze a) kontaktni e-mailove adresy stare nekolik let uz nebudou funkcni b) ve firmach nevedi, ktera bije, zvlast kdyz svemu providerovi uz neco za vedeni domeny plati (a o zadnem CZ NICu neslyseli).. A ted se jen divi, ze jim nejde mail.
Myslim, ze pri rozpoctu CZ NICu v radu desitek milionu rocne by
nebyl takovy problem zkusit pouzit telefon nebo telefon v kombinaci s telefonnim seznamem nebo web strankami prislusne firmy..
Nadesel cas pro nove vyberove rizeni na spravu domeny CZ, nemyslite?
V teto souvislosti je zajimave ze podle RIPE je vedenim domeny CZ poveren Eunet, a nikoliv CZ NIC.
Pouzit telefon u 50 000, resp. 13 000 domen? To se mi
nezda pri casu, ktery byl k dispozici, myslitelne.
Osobne si myslim, ze starat se meli predevsim ISP, kteri
1. pro domeny jedou DNS a hlavne 2. maji informace o svych
zakaznicich a 3. maji vedet, ze se neco deje. EUnet jako ISP ma cca 1000 domen a mel/ma radove jen jednotky domen, kde byl nejaky problem (a to v tom moc poradek nemel, kulantne receno). Ale nekteri ISP se na to spise vy... Fakt, ze jsou i takovi, kteri
za domeny vybrali penize a pak si je nechali a neudelali nic,
komentovat asi ani nebudu.
ISP je ten, ktery nabizi Internetove sluzby zakaznikum a mel by se starat o zprostredkovani at uz jen informace nebo i cele zalezitosti vcetne registrace.
Samozrejme si umim predstavit lepsi technickou komunikaci s CZNICem - treba jako u registrace COM, kde lze u nekterych registratoru vse vyridit pouze elektronicky. Ale nechme jim cas - doufejme, ze to casem take bude.
Nevim přesne, ale zajimalo by mne IČO, DIČ a korektnost firem (a osob co za nimi stojí), které chtějí více než 30 milionů (za co?). Heslo je jasné INTERNET NIKOMU NEPATŘÍ !
Jak to vypadá, nefungují možná i některá spojení na státní instituce, přeji pánům co za to můžou, aby na soudních poplatcích zaplatili dvojnásobek!
Zalezi na tom, komu jste platili. Pred 1.9. se rozhodne zadne platby za domeny (za delegaci domeny v .CZ) neplatily.
Pokud jste na podzim zaplatili CZNICu a ted Vas odstrihli, tak je to problem CZNICu a mate pravo po nich vyzadovat uvedeni do provozu a muzete jim vyhrozovat soudem...
ICO, DIC, sidlo a statutarni organ CZNICu si muzete zjistit. Vse je zcela korektni.
Pokud podle vaseho anarchistickeho nazoru Internet nikomu nepatri, tak proc po nekom chcete funkci domenu ? Proc by to mel pro Vas nekdo proboha delat ? Zijte si podle Vaseho hesla, nikomu neplatte, ale po nikom nic nechtejte.
Bedo,
prominte, ze se do toho pletu, ale ja jsem dost pohodlny a zvykl jsem si ze kdyz mi prodavac v kramku na rohu proda predrazeny rohlik a u toho ma jedovaty skleb na tvari, tak pujdu priste si nakoupit nekam jinam. Ovsem kam jit jinam v ceskem internetu????
PS: me opravdu pripada pristup CZNICu k problemu "domeny" jako skleb na tvari prodavace rohliku, ktery se kocha tim, ze nema zadnou konkurenci...
Ano, pouzit telefon u domen, ktere nebyly zaplaceny, mail se vratil, nebo na nej nikdo nezareagoval. To by myslim meli udelat jak ISP, tak CZ NIC. Bojim se, ze z CZ NICu (resp. Eunetu) si nikdo ani neprecetl, jake domeny se budou rusit.
Na URL vyse je clanek Dana Lukese, kde obhajuje vysi poplatku za domeny.
Myslim ze je to z dnesniho pohledu docela legracni cteni.
A co takhle poslat, alepon jako posledni moznost, PAPIROVOU UPOMINKU? Internic to dela zjevne naprosto bez problemu a po celem svete. To jenom nasi nabubreli spravci si delaji co chteji. Je to monopol drsnyho kalibru. Kdyby di k nam dovolil podobne jednani kterykoliv dodavatel, tak skoncil.