Vlákno názorů k článku Velký třesk: Deset tisíc domén zmizelo! od Petr Poboril - doporucuji k prostudovani zakon o dani z pridane...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 10. 1. 2000 17:18

    Petr Poboril (neregistrovaný)
    doporucuji k prostudovani zakon o dani z pridane hodnoty c. 588/92 Sb. §12 odst. 1. a predevsim 2. kde se pise co vse musi danovy doklad obsahovat. Rozhodne zde nepozaduji podpis, razitko a papir. Postup cz-nic povazuji za velice korektni, prece mailuji na vsechny strany uz ctyri mesice. Nazor typu, ze jsem nic nedostal, mam starou adresu a pod neberu. My provadeli registrace pro vice subjektu a prefakturovavali vse papirove na nam zname adresy a musim rici, ze 10% klientu domeny stejne nezaplatilo. Co ja nyni s temi danovymi doklady? Budu psat dobropisy. Prece za to nezaplatim dane ze zisku, DPH, ........... Jinak nevidim zaden problem v zasilani danoveho dokladu mailem, zvykejme si lidi, je rok 2000, setreme nase lesy a utloukejme byrokraty.
  • 10. 1. 2000 17:43

    Petr Adamek (neregistrovaný)
    Souhlasim. Sice se mi postup CZ-NIC v nekterych vecech moc nelibi, nicmene rozesilani elektronickych vyzev k zaplaceni je dle meho nazoru korektni. Nemohu prece vystavit danovy doklad k operaci, u niz nemam jistotu, jestli probehne ! Pripadna zalohova faktura nemuze byt danovym dokladem a ma tudiz stejnou vahu jako elektronicka vyzva k zaplaceni.
  • 10. 1. 2000 18:01

    Pavlicek (neregistrovaný)
    Plne souhlasim. Zakon nepozaduje ani to hloupe razitko (ktere vam stejne udela kazdy - na kazdem rohu). Razitko, podpis... vyzaduji v rozporu se zakony jen Financi urady.

    Nikdo z lidi asi nevi jak je to u podvojneho ucetnictvi (my, CZ-NIC a dalsi a dalsi). Jak je to s DPH, jak se ziskem a jak s danovym dokladem. Podle nas je vyzva mailem dostacujici. Jine reseni neni. Nam take lide nadavaji (ti co nemaji zaplaceno), proc jsme jim nezavolali... To bychom nedelali nikdy nic jineho. Proc jsme jim nenapsali dopis klasickou postou? Protoze by nas to stalo tolik casu a penez, ze bychom nic jineho cely rok nedelali. A zaplati nam to? Bohuzel... Jak mame rozpoznat, ktery ze zakazniku ma o domenu zajem a ktery ne? To nejde. jak to ma rozpoznat CZ-NIC? Dneska temer tretina lidi neplati vubec a dalsi tretina plati s tak velkym zpozdenim, ze to je az neunosne.

    Je slozite, kdyz si nekdo pri registraci domeny zada mail, ktery nikdy jiz nepouzije. To ma opravdu nekdo na CZ-NICu obvolavat vsechny "majitele" domen? To prece nejde... CZ-NIC nemuze vedet, ze mail nikdo nevybira.

    Na strane druhe je otazkou co stoji na sprave domeny .cz tolik penez (desitky milionu korun)? Nejvic (hodne velkou cast) na tom vsem stoji prave to hlidani plateb, sprava plateb a vsechny ukony okolo plateb. Dela je sice "robot", ale neudela vse... Mozna, kdyby v tomhle state platil kazdy vcas, tak by sprava domeny mohla stat treba polovinu. Stejne tak, kdyby kazdy v souladu se zakonem, nepozadoval papirovy danovy doklad. Kolik stoji jeho vystaveni, kolik doruceni? Penez moc ne, ale cas. Cas lidi, kteri se o to staraji a je nekdo musi zaplatit. Kdo je zaplati? Ten kdo ma domenu...
  • 11. 1. 2000 15:19

    Marek Solarik (neregistrovaný)
    Take ja plne souhlasim.

    Vyse poplatku za obnoveni registrace domenoveho jmena na dalsi 1 rok (= rocni poplatek za domenu) ma samozrejme i regulacni charakter. Vim, ze nekteri spoluobcane si zaregistrovali i nekolik desitek domen ciste ze spekulativnich duvodu. Vim take, ze se je pak snazili "odprodat" firmam ci organizacim, jejichz jmeno pouzili v nazvu domeny druhe urovne. Vyse poplatku podle meho nazoru musi zohlednovat i toto, nejen ciste naklady zahrnujici HW, SW, pracovniky, ... organizace CZ.NIC.
  • 11. 1. 2000 22:53

    Hylas (neregistrovaný)
    Pane Pavlicku! V závěru svého příspěvku tvrdíte, že "nejvíce peněz při správě domén je spolykáno řešením problémů s výběrem právě těchto peněz". Zkuste si své tvrzení několikrát nahlas přeříkat. Prča, co? Franz Kafka bledne závistí.
  • 11. 1. 2000 8:55

    Bretislav Korc (neregistrovaný)
    Vazeny pane Poborile,

    je pravda, ze jste prefakturovavali poplatky za registrace domen. Je ovsem vyborne, ze kdyz jste s tim prestali, zadnym zpusobem jste sve klienty neupozornili. Ja jsem opravdu netusil, ze mame krome vasi firmy platit za internet najednou jeste nekomu jinemu (do vcerejska jsem netusil, ze existuje nejaky NIC.CZ).

    Co se tyce registrace, na sklonku roku 1999 jste pro nas zaregistrovali domenu Huisman.cz. Samozrejme, ze jste pri registraci uvedli spatnou jiz rok nefungujici e-mailovou adresu mne jako vlastnika, ačkoli spravnou jste meli k dispozici. Takze jsme samozrejme nemohli dostat zadnou vyzvu k zaplaceni. A kdyz jste do Mattesa dostavali zpravy, ze jsou nase domeny dosud nezaplaceny, ocekavali bychom alspon nejake upozorneni.

    Je pravda, ze v konecnem dusledku si za nynejsi problemy muzeme sami, protoze "neznalost zakona neomlouva", ale oceaval bych od seriozniho providera (za tech cca 10.000/mes.) alspon minimalni starost a alspon upozorneni na zmeny, ke kterym dochazi a ktere ja logicky nemohu vsechny sledovat.

    Bretislav Korc
    HK Konstrukce

    PS:U domeny "hk-konstrukce.cz" je jako platce uveden MATTES, proc tedy nebyla zaplacena?
  • 11. 1. 2000 12:20

    Petr Poboril (neregistrovaný)
    Nepripada mi moc vtipne si se zakaznikem takhle dopisovat.
    Nicmene ve Vasem mailu pisete o sve neznalosti, ale ctete LUPA.cz a to jako zdroj informaci v tomto pripade staci. PP


    Dobry den,

    omlouvam se za problemy.
    Cela zalezitost na nas v minulych mesicich nalozila velky kus prace, ktery
    jsme pri posouzeni procent zvladli velmi dobre, ale bohuzel ne na 100%.
    Pouceni a zavery si samozrejme pro sebe vyvodime. Predpokladam, ze cz-nic
    take vyjde ze soucasnych poznatku a vylepsi system kolem spravy top level
    domeny .cz, tak aby se uz neopakovaly nynejsi udalosti. Na nasi obranu musim
    rici, ze soucasny stav umoznuje provadet jakekoliv zmeny v databazi (a to i
    oprava napr. bill-c na majitele) pouze pisemnou formou s notarsky overenymi
    formulari a originaly vypisu OR/ZL. V kazdem pripade doporucuji zmenit v
    databazich cz-nic bill-c na Vas a aktualizovat ostatni nepresne udaje. V
    techto zalezitostech Vam jako nasemu vyznamnemu zakaznikovi budeme
    napomocni.
    Na zaver mi dovolte jeste par odpovedi - komentaru doplnenych do textu
    Vaseho mailu (psano VELKYMI PISMENY)

    Doporucuji jako dalsi zdroje informaci:
    http://www.lupa.cz/komentare/ukaz.php3?k_id=669
    http://www.lupa.cz/komentare/nazory.php3?k_id=669&showall=Zobrazit+v%9Ae
    http://www.nic.cz
    http://info.nic.cz/faq.html
    -----------------
    Petr Poboril
    Internet Service Provider GIN.cz, Applet.cz
    http://www.gin.cz/
    http://www.applet.cz/
    http://www.mattes.cz/

    ----- Original Message -----
    From: Bretislav Korc <bretkorc@huisman.cz>
    To: <poboril@applet.cz>
    Sent: Tuesday, January 11, 2000 8:56 AM


    > Vazeny pane Poborile,
    >
    > je pravda, ze jste prefakturovavali poplatky za registrace domen. Je ovsem
    > vyborne, ze kdyz jste s tim prestali, zadnym zpusobem jste sve klienty
    > neupozornili. Ja jsem opravdu netusil, ze mame krome vasi firmy platit za
    > internet najednou jeste nekomu jinemu (do vcerejska jsem netusil, ze
    > existuje nejaky NIC.CZ).
    MELI JSME SNAHU NASE KLIENTY USETRIT VELMI KOSTRBATEHO A DO JISTE MIRY
    ODBORNEHO VZTAHU S CZ-NIC.
    PRO BUDOUCNOST DOPORUCUJI PROSTUDOVAT ALESPON POVRCHNE WWW.NIC.CZ
    PRO VZTAHY S CZ.NIC VAM BUDEME I NADALE K DISPOZICI.
    >
    > Co se tyce registrace, na sklonku roku 1999 jste pro nas zaregistrovali
    > domenu Huisman.cz. Samozrejme, ze jste pri registraci uvedli spatnou jiz
    rok
    > nefungujici e-mailovou adresu mne jako vlastnika, ačkoli spravnou jste
    meli
    BYLO NAPRAVEHO, JE VIDET, ZE I NASE DATABAZE NEBYLA 100% AKTUALNI

    > k dispozici. Takze jsme samozrejme nemohli dostat zadnou vyzvu k
    zaplaceni.
    > A kdyz jste do Mattesa dostavali zpravy, ze jsou nase domeny dosud
    > nezaplaceny, ocekavali bychom alspon nejake upozorneni.
    TECH VYZEV CHODILY STOVKY A MELI JSME SNAHU DALE S NASIMI KLIENTY
    KOMUNIKOVAT.
    >
    > Je pravda, ze v konecnem dusledku si za nynejsi problemy muzeme sami,
    > protoze "neznalost zakona neomlouva", ale oceaval bych od seriozniho
    > providera (za tech cca 10.000/mes.) alspon minimalni starost a alspon
    > upozorneni na zmeny, ke kterym dochazi a ktere ja logicky nemohu vsechny
    VZHLEDEM K VELIKEMU OBJEMU PRACE JSME PRIBRALI NA BRIGADU VYSOKOSKOLSKY
    VZDELANOU SILU, KTEROU KONTROLOVALI NASI STALI PRACOVNICI, ALE PRES TO VSE,
    JAK UZ JSEM UVEDL NEDOPADLO TO NA 100%
    > sledovat.
    >
    > Bretislav Korc
    > HK Konstrukce
    >
    > PS:U domeny "hk-konstrukce.cz" je jako platce uveden MATTES, proc tedy
    > nebyla zaplacena?
    BYLI JSME U TEMER VSECH DOMEN UVEDENI JAKO PLATCE A TECHNICKY SPRAVCE,
    NEBYLO MOZNE PAUSALEM NAJEDNOU ZAPLATIT VSECHNY DOMENY. PROTO JSME PREDMETNY
    POPLATEK PREFAKTUROVAVALI NASIM ZAKAZNIKUM.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).