Vlákno názorů k článku Velký třesk: Deset tisíc domén zmizelo! od Miroslav Nerad - Pánové, myslím, že by to stačilo. Co takhle něco...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 11. 1. 2000 19:01

    Miroslav Nerad (neregistrovaný)
    Pánové, myslím, že by to stačilo.

    Co takhle něco konstruktivnějšího?

    Co byste řekli např. na takový návrh.

    Zkuste zapomenout na osobní spory a na osobní invektivy a urážky.

    Nejprve, o co by Vám mělo jít. (Mluvím o slušných lidech, ne o vychytrálcích). Asi každý chce, aby mu doména fungovala. Logický předpoklad je, že se za to musí zaplatit. Je samozřejmě otázka kolik. Nikdo nechce mít problémy s finančními úřady a aspoň trochu by se měly dodržovat zákony. Soudy k ničemu nevedou.

    CZ.NIC - měl by se "zprůhlednit". Tzn. pokud jej někdo hledal na jím uváděných oficiálních adresách a telefonech a nenašel, to asi není v pořádku. Pokud je sdružením, aby si by měl vykazovat své finanční výsledky (veřejně obchodovatelné akciové společnosti to musí dlěat každé tři měsíce). Pokud se přebytek zavazuje převést na dobročinné účely, není důvodu, aby se tomu bránil

    Na požádání by měl zaslat písemné a řádné účetní a daňové doklady.

    Co takhle systém, že by každý platil zálohově a po zaregistrování a CZ.NIC by sám automaticky posílal vyúčtování na konci roku?

    Měli byste si také ujasnit vzájemné vztahu, tj. pokud někoho požádám o zaregistrování domény, mělo by být jasné, zda jedná mým jménem a zavazuje moji osobu a faktura bude vystavena na moji osobu, nebo zda jedná svým jménem a provede přefakturaci.

    Tyto podmínky by měl CZ.NIC vystavit na svých stránkách a např. neprovádět registraci nových domén, pokud není zaplaceno. Na druhou stranu by měl např. do týdne do zaplacení doménu zprovoznit.

    S přechodem na nový rok by mělo být stanoveno, že kdo nezaplatí např. do 31.1., bude odstřižen.

    CZ.NIC by měl mít minimálně jednoho dosažitelného a informovaného pracovníka, který by měl přehled o platbách, provozech doména atd. a byl by např. na telefonu v prac. dny od do.

    A ostatní by na základě takových jasných pravidel zaplatili a třeba i o něco víc (vždyť ani 1600 Kč za rok snad není tak moc; za ochrannou známku se také platí byť 3000 Kč a na deset let, ale ta vám nevydělává v tom smyslu, že přes internet se dají "točit" peníze (dell, vltava apod.)

    A pokud nezaplatí? Jedna výzva, možná druhá a konec.

    Toto vše by ale CZ.NIC měl mít na svých stránkách (možná má, nevím), popř. by měl být takový postup, aby bez potvrzení těchto podmínek nebyla doména zaregistrována, něco jako když se instaluje sofware od MS, také člověk potvrzuje, že s tím souhlasí.

    A v čem je problém?

    Miroslav Nerad
  • 12. 1. 2000 11:59

    Beda (neregistrovaný)
    Zrejme objevujete jiz objevene...

    * zpruhledneni financi - treba i na to prijde, v kazdem pripade to na fungujici domeny nema zadny vliv

    * radne tistene doklady se posilaji po zaplaceni

    * ano, plati se zalohove

    * jmeno zadatele preci zavisi na zakaznikovi, jestli to bude on sam nebo ISP nebo nejaky zprostredkovatel. To neni problem CZNICu - ten akceptuje kohokoliv.

    * www.nic.cz a info.nic.cz obsahuje dost informaci o vsech postupech a pravidlech

    * konecny termin pro odstrizeni nezaplacenych domen byl stanoven, puvodne to bylo jiz v loni, pak se to posunulo do zacatku ledna...

    * kdo zkousel volat na cislo uvedene na www/info.nic.cz vi, ze tam pracovnici jsou

    * vyzev bylo mnohem vice

    * vsechno na strankach je

    Takze v cem je problem ? U nekterych uzivatelu, resp. ISP nebo zprostredkovatelu....
  • 12. 1. 2000 16:23

    Miroslav Nerad (neregistrovaný)
    Možná máte pravdu.

    Ale než Vám napíšu, co si myslím, že je ve Vaší argumentaci zavádějící, chtěl by uvést následující.

    Neznám Vás, nemám vůči Vaší osobě nejmenší zášť, veškerá diskuse je z mojí strany o věci, nikoliv osobní útoky, urážky apod. (pokud to tak někdy vyzní, pak se omlouvám).

    Nejsem v celé věci nijak angažovaný a upřímně, je mi jedno jak to dopadne. Jen jsem si (naivně) myslel, že by Vás všechny třeba mohl zajímat názor člověka z venku.

    Teď k Vašemu příspěvku.

    V čem je problém? Že stávající ssystém zřejmě nefunguje. Všiml jsem si už z Vašich dřívějších příspěvků, že jste zřejmě zaměstnancem CZ NIC, nebo EUNETu nebo prostě někoho, kdo na tom má zájem. Bohužel zaujímáte postoj, my nic, my jsme udělali všechno, jak má být, ale dle mého názoru to není úplně pravda.

    "řádně tištěné doklady se zasílají po zaplacení, platí se zálohově". A to je právě jeden z problémů.

    Proč zasíláte doklady až po zaplacení a ne předem (zálohové?). Když si předplácíte noviny, časopisy, dostanete zálohovou fakturu, ve které je přesně uvedeno, že máte zpalatit konkrétní časopis za konkrétní období. Po uplynutí tohoto období dostanete konečnou fakturu (vyúčtování).

    Je na té Vaší zálohové faktuře uvedeno za co se platí záloha, za jaké období atd.? (neviděl jsem jí). Pokud je to zálohová faktura, má to být za něco, co bude teprve poskytnuto, dodáno apod.

    Pokud zaplatím, dostanu do týdne fakturu, jakožto vyúčtování zálohy; máte na ní uvedeno datum zdanitelného plnění v souladu se skutečně poskytnutou službou? Pokud se platí zálohově dopředu, jak mi pak můžete vystavit do týdne po zaplacení skutečnou fakturu, když služba ještě nebyla poskytnuta (neuplynul rok?).

    Pokud už byla služba poskytnuta, jak můžete vystavovat zálohovou fakturu? (Co takhle obcházení zákona, krácení daně apod.?) Jak je to s rozlišením časovosti poskytnuté služby z hlediska DPH?

    Co Vám na takovém postupu vadí? Proč byste se v tomto nemohli chovat tak, jako ostatní?


    - jméno zadavatele závisí .... (4. hvězdička). Souhlasím s Vámi, že je Vám z toho hlediska "jedno", kdo s Vámi uzavírá smlouvu. To je problém Vašeho smluvního partnera. Na Vás je, abyste komunikovali s tím, kdo s Vámi smlouvu uzavřel a s nikým jiným. Mělo by Vás možná zajímat, zda jedná jménem svým, nebo jménem někoho jiného, ale to by Vám dotyčný měl být schopen sdělit sám. Třeba už jenom z hlediska dobrých obchodních vztahů a abyste věděli, komu vystavit fakturu.


    "výzev bylo mnohem více" To je pravda. Já se ale musím zeptat, jakých výzev. Pochopil jsem, že automaticky generovaných. To znamená, že Vám chyběla zpětná vazba, resp. i když na tuto výzvu někdo reagoval, měl smůlu (viz výše některý z příspěvků). Opět alibismus. Já jsem výzvu poslal, ty jsi nezaplatil; ale to že ten dotyčný reagoval jinak, než třeba platbou to už mě nezajímá.


    Takže v čem je problém?

    V tom, že každá ze stran si tvrdí svoje a není ochotná naslouchat argumentům druhého.

    Vy jste se dopustili několika přehmatů (nedostatečnost zálohových faktur (a riziko kontrol doměření daně u zákazníků), odstřižení lidí, kteří mají zaplaceno, tj. zmatek v evidenci plateb, nedostatečnost výzev apod.).

    Ostatní (někteří) mají zmatek ve vztazích ke svým zákazníkům, mají nefunkční emaily anebo prostě využívají situace.

    Problém je v tom, že to odnášejí ti, co zaplatili.

    Miroslav Nerad

    P.S. Přiznám se, že ten humbuk moc nechápu. Pokud je NIC CZ sdružením poskytovatelů (je to dobře?), tj. těch, které NIC CZ odstřihl, pak nadávají sami sobě, protože zcela evidentně nejsou schopni se buď na něčem dohodnout, nebo prosadit svoji vůli.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).