Že by zpožděná ekonomická krize a tak je méně reklamy? Nebo třeba přibyly nové televizní programy a třeba reklama se rozmělnila mezi ně? Já osobně, z laického pohledu, jsem si třeba nějak nevšiml že by reklamy v televizích ubylo.
Zajímavé je, že Nova má minimálně dvakrát takovou sledovanost než Prima a během inzerentně nejzajímavějšího primetimu připadají na jednoho diváka Primy téměř 3 Nováci a přitom poměr mezi prodanou reklamou mezi oběma kanály je jen 1,8.
Když to sčítneme tak vychází na 4 kanály ČT něco mezi 6-7%, což je tedy hodně tragické při přepočtu na sledovanost.
V podstatě se dá říct že skupina Nova-Prima má s podílem 90% na trhu reklamy téměř monopol a kecy PR aktivistů z Novy jak ČT deformuje reklamní trh je naprosté blábolení ;-)
Jde o to, že velkým televizím klesá sledovanost a tím pádem jejich reklama zasáhne méně diváků a ony prodají méně GRP bodů. Poslední týdny si musí ekonomické šéf na Nově rvát hrůzou vlasy ;-)