Zaujal mne udaj, ze cilena reklama ma dvakrat lepsi ucinnost. Nedavno jsem (tusim zrovna Lupe) videl clanek kde rozebirali, ze vetsina reklamy na FB je podvodna nebo smeruje k zavirovani pocitace/mobilu. Takze uplne nevim, jak si to prebrat. Jestli tak, ze cilena podvodna reklama ma dvakrat vesti ucinnost, nebo, ze kdyz nahodou nekdo zada na FB cilenou reklamni kampan, ktera neni podvodna, tak dosahne dvakrat lepsich vysledku, nez necilenou kampani.
Stale povazuji cileni reklamy za jettiho (vsichni o nem mluvi, nikdo ho nikdy nevidel). Kdyz se podivam, jake reklamy mi dorucuje FB a google (tyhle dve spolecnosti o mne museji mit dostatecne podrobne udaje, ze kterych by i pomerne hloupy clovek lehce sestavil muj profil a usoudil, co ma cenu mi nabizet), tak nejak jsem si stale nevzal malou pujcku u lichvaru ani si nekoupil nejaky podvodny financni produkt.
A taky banky. Kdo dalsi krom FB a googlu by o mne mel neco vedet. A presto vrcholem vyuziti CRM systemu, data miningu a kdoviceho jeste bylo to, ze mi banka, kde jsem mel investovane nemale penize, kazdy mesic pravidlne k vypisu z uctu prikladala dalsi papir, kde mi sdelovala, ze jako jejich vynikajicimu klientovi mi je ochotna pujcit deset tisic bez ruceni.
Tak kde je to cileni?
Víceméně s vámi souhlasím. Například já používám Privacy Badger, který nemá za úkol primárně blokovat reklamy, ale blokovat sledování. To znamená, že reklamy, které se mě snaží trackovat se mi vůbec nezobrazí, zatímco ty, které "do toho tolik nešlapou", ty propustí až ke mně. To bylo tak laicky řečeno, podrobnější princip fungování je uvedený na https://www.eff.org/privacybadger#faq-How-does-Privacy-Badger-work?
Cilena reklama muze byt v principu ucinnejsi. Pokud o vas nekdo vi, ze si rad kupujete sladkosti, muze vam nabizet dalsi a dalsi typy cokolad. Pokud o vas vi, ze jste si nedavno koupil auto, nema valny smysl nabizet dalsi a dalsi typy modelu, nebot je vysoka pravdepodobnost, ze uz jste se financne vycerpal. Pri nahodne volbe tyto pripady nerozlisite. Pri spravnem stanoveni kauzality mate moznost dosahnout lepsich vysledku. Pokud vsak kauzalitu urcite spatne, dosahnete razem "az" nulovych vysledku. Takze cisla o ucinnosti je dobre brat s velkou rezervou a prilis to nezkoumat - pan proste neco rict musel: navyseni o 1000% bylo moc a o 20% zase malo. U cukraru jeho cislo muze sedet, u autobazaru treba ne.
Cílená reklama by mohla fungovat celkem dobře. Prakticky ale funguje velmi primitivně. Když jsem kupoval auto, tak mi pak Google ještě minimálně měsíc servíroval reklamy na auta. (A po dalším měsíci poslala automobilka nabídku dalších modelů - to už nedává smysl vůbec) Podobně pokud hledám jakékoliv zboží, tak se na něj pak zobrazuje reklama.
No a práve to je to, čo ani Googlu veľmi nefunguje.
Totiž, keď som v nejakom diskusnom fóre klikol na odkaz na stránku predajcu vrtákov (aby som sa pozrel, o čom sa danom vlákne bavilo), nasledovné dva týždne mi to servírovalo bannery tejto konkrétnej stránky. A teraz zase nejakej inej stránky, kde som sa len krátko pozrel na nejaký produkt. Ani len nejaké alternatívne e-shopy s takým sortimentom mi to neponúklo, odhliadnuc od faktu, že mi to tak isto ponúkalo čo ja viem práčky, práve keď som už nejakú kúpil (aj keď chápem, že asi googlovský reklamátor tak podrobné údaje nemá, aby vedel, či som už kúpil alebo nie)...
On markeťák je většinou jedinec, na kterýho evoluce při vývoji mentálních schopností pozapomněla. Důkazem budiž:
1) Napřed potenciálního zákazníka nas...me, pak se mu snažíme něco prodat (= otevřu odkaz ve vedlejším tabu, že se na to mrknu, a ten začne řvát něco o super výrobku).
2) Pokud někdo navštívil konkrétní stránky, je potřeba mu sdělit, že ty stránky existují. Pokud možno co nejodpudivějším způsobem. Pochopit, že kdo tam byl, ten o té stránce ví, je nad jejich mentální schopnosti.
3) Pokud vlezu do e-shopu a nic tam nekoupím, znamená to, že od nich zrovna nic nechci (z jakýhokoliv důvodu). Je plýtvání penězi z jejich strany mě dál lámat, prostě nechci (s výjimkou případnýho čekání na výplatu, ale tam už pak reklama nehraje roli). Rozhodnutí už padlo.
4) Pokud si koupím zboží nebo službu, je touha po tomto produktu na času ukojena. Když koupím auto, tak asi příští dva týdny nepotřebuju auto, ale toto prozření by markeťáka katapultovalo mentálně na úroveň metaře.
5) Používají lámání po telefonu na čísle, který není v telefonním seznamu bez uvedení zdroje, odkud to mají (= porušení platné legislativy) a doufají, že s reputací nedodržování zákonů budou dost důvěryhodní na to, abych jim dal peníze. Tůůůdle.
6) Cílená a selektivní reklama znamená, že jako chlap nafasuju porci reklam na vložky a slevový kupón na sukně. Asi jim nedošlo, že lidi mají různý pohlaví a ne každý kupuje to, co oni prodávají.
7) Tak složitá myšlenková konstrukce, že se přihlašuju na stejný web doma i v práci, vzdálenost je 20km a po 10k km budu potřebovat olej, takže by z toho udělali odhad, kdy asi najedu 80% té vzdálenosti a nabídli olej, u nich bude na pořadu dne tak za 500-600 let nejdřív.
4) hahah přesně zrovna se tady při čtení vašeho přízpěvku koukám vpravo na reklamu na grill který jsem včera online zakoupil asi si myslí, že si koupím další a další... Je to stejné jako s vysavačem taky se mi pak měsíc zobrazovali reklamy na ten konkrétní typ co jsem zakoupil nikoho ovšem nenapadlo zobrazit kde koupím příslušenství... bohužel kde koupit příslušenství a halvně jaké k tomu konkrétnímu typu náleží, neví ani ten zelenej skřet co ty vysavače prodává...