Dobrý den
Souhlasím, že by spotřebitel měl být chráněn.
Sám ve svém e-shopu dodržuji možnost vrácení zboží
bez uvedení důvodu. Považuji to za samozřejmost.
A mí zákazníci tuto možnost nezneužívají!
Nedávno se mi chlubil známý, že v pohodě objednává
u e-obchodů např. 10x DVD, zkoukne je (případně nahraje),
poté je zabalí, a vrací zpět, využívaje tohoto zákona.
Pokud takových ..zákazníků.. bude více, menší obchod
to může zničit.
Pamatuje zákon i na tento problém?
A co ochrana obchodníka, je vůbec nějaká?
Máte někdo podobné zkušenosti?
jak ostatně píši již výše v diskusi, zákon dále uvádí, že kromě těch případů, kdy je odstoupení od smlouvy výslovně ujednáno, nemůže spotřebitel odstoupit (podle § 53 odstavce 6) od smluv
- na dodávku audio a video nahrávek a počítačových programů, porušil-li spotřebitel jejich originální obal (§ 53 odst. 7 lit. d).
Pokud tedy spotřebitel opravdu poruší originální obal (např. DVD nosiče), od smlouvy již takto odstoupit nelze.
napsal pan Matejka
.....- na dodávku audio a video nahrávek a počítačových programů, porušil-li spotřebitel jejich originální obal (§ 53 odst. 7 lit. d).
Pokud tedy spotřebitel opravdu poruší originální obal (např. DVD nosiče), od smlouvy již takto odstoupit nelze......
Ano, zákon se zdá býti v pořádku.
Myslím tedy, že je ošetřena jak ochrana spotřebitele, tak i zájmy obchodníka.
To, že se někde tento zákon nedodržuje, je již věc
obchodní etiky, morálky, apod.
Chtěl jsem jen poukázat na skutečnost, že existují jak
nesolidní, nepoctiví obchodníci, tak i vychytralí zákazníci (viz. opětovné zabalení zboží).
Nezbývá tedy než doufat, že se časem tyto formy nepoctivosti, zcela vytratí.
(Ale jsem realista).
S opětovným zabalením a vrácením jsme se ještě nesetkali, toto naši zákazníci nezneužívají.
Co se ovšem občas stane je to, že si zákazník objednanou věc prostě vůbec nepřevezme od pošty.
Pamatuje na to zákoník? Asi moc ne.
Dobrý den
Teoreticky na to zákoník zřejmě pamatuje.
Jak napsal p. Dan Lukes:
.......Pokud dokazete prokazat, ze si zbozi zavazne objednal a jeho neodebranim na poste vam zpusobil skodu, pak na to zakon pamatuje.......
Ale zkuste to v praxi řešit přes nějaký,
asi občanskoprávní odbor.
Já bych na to tedy nervy ani čas neměl.
Pokud takových ..zákazníků.. není mnoho, doporučuji,
dle vlastní zkušenosti, toto vůbec Neřešit!
Pokud je jich však mnoho, a mohli by ohrozit existenci e-shopu, doporučuji opět řešit jiným způsobem, než přes zákon.
Např.: (registrace, platba předem, vybrání zálohy, apod.)
Nesmí však být tímto ohroženi ti poctiví zákazníci.
Dle mého názoru, musíme si pomoci sami, zákon nám moc nepomůže.
... pisete: "Pokud tedy spotřebitel opravdu poruší originální obal (např. DVD nosiče), od smlouvy již takto odstoupit nelze"
A co jiny produkt, treba elektronika - televize, repro ci DVD? Koupim si pristroj, obal sesrotuju, pak zjistim ze pristroj mi nesedi a tak ho vratim - bez obalu. Co ale obchodnik s takovym pristrojem? Musi vraceny vyrobek, byt se vsim prislusenstvim, ale bez obalu obchodnik prijmout? Jak jej ale pak ma dale prodat? Jako II.jakostni? Pak na nem ale bude tratit. :-(
Myslim, ze kdyz je obal ponicen ci jinak znehodnocen a nejde jej dale pouzit k bezvadnemu zabaleni vyrobku, pak obchodnik nemusi takovyto vyrobek prevzit zpet ve 14 denni lhute od zakaznika.
Neco jineho je reklamace vady, ci funkcnosti.