ad 1) Jsou tací. Občas z principu telefonicky zjišťujeme na poštách, proč nedoručili zásilku, když se zákazník do mailu dušuje, že nedostal oznámení o uložení zásilky.
A potom někdy vyplave na povrch, že z něj má strach i ta pošta a nedát mu oznámení (raději 2 a více) by si netroufla. Objednává si a nevyzvedává zásilky naprosto běžně.
Zatím jsme si s takovými poradili při dalších objednávkách žádostí o platbu na účet předem. Možnost vrácení mu i tak zůstává, ale už se neozve.
1. Nutné zlo. Ale který zákazník by se na takovém objednávání vyžíval?
2. Ustanovení (mj.) o možnosti odstoupení od smlouvy se vztahují všeobecně na prostředky uzavření smlouvy na dálku, tj. včetně internetu, telefonu, faxu, pošty atd. S tím potvrzením nechápu co byste vyřešil.
3. Ustanovení o spotřebitelských smlouvách se týkají prodeje podnikatelem spotřebiteli (=osobě nejednající v rámci své podnikatelské činnosti).
To Vláďa V.
Ano, v podstatě máte pravdu.
Je to něco podobného, co jsem již zmiňoval (opětovné zabalení a vrácení).
Toto, bohužel, vše již existuje (notoričtí vraceči, atd.)
Dokonce, to může dojít tak daleko, že větší firma může
zničit menší konkurenci najmutím těchto vracečů.
Obávám se však, že tyto situace zákon není a nebude schopen
ošetřit. Je to o něčem jiném (morálka, etika, apod.)
K Vašemu bodu 1):
Částečně eliminovat vybráním zálohy - né vždy vhodné
bod 4): Nelze, zkuste to - velmi nebezpečné, takový zákazník Vám je schopen poničit pověst (např.psaním nesmyslů do knihy návštěv, atd.)
Uvítal bych názor autora na následující úvahy. Děkuji.
1.Dovedu si představit, že někdo objedná naprosto speciální, jinak neprodejný díl, nebo drahý, nebo nepřiměřené množství zboží. Vrácené zboží pak není prodejné a v krajním případě dojde k jeho odepsání a 100% škodě. To opravdu zákonodárce chtěl?
2. Nelze to řešit nějakým speciálním odsouhlasením objednávky např. faxem? Internet by pak sloužil jako katalog, ale objednávka by byla uzavřena klasicky?
3. Jak by to bylo pokud by i-shop prodával podnikovým zákazníkům. Nelze tam omezit vracení - třeba jen u specialit?
4. Nelze legálně odmítnout dodávku notorickému "vraceči"?
2. Co s vráceným zbožím - to ho má dostat další zákazník jako nové? Netrpí tím seriozní zákazníci na úkor "vracečů"?