Vlákno názorů k článku Většina evropských jazyků v online světě nepřežije (čeština nejspíš také ne) od K - Cestina mela davno zmizet, narodni obrozence meli povesit...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 27. 9. 2012 17:20

    K (neregistrovaný)

    Cestina mela davno zmizet, narodni obrozence meli povesit protoze znicili konkurenceschopnost obyvatel na svetovem trhu. Cesky sem pisu jen z lenosti.

    Nechapu proc se ve skolach uci ze nemci a svet okolo byli ti zli a cesti narodni obrozenci zachranci naroda, hrdinove ke kterym mame vzhlizet +
    vetny rozbor a diktaty - to je plytvani casem, zbytecne kydy.

    Radeji pridat dvouhodinovku anglictiny a slohove prace povinne v AJ, kdyz uz musi byt.

  • 27. 9. 2012 17:32

    Jak (neregistrovaný)

    Vývoj 20. století rozdal karty tak, že skutečně je lepší, že nejsme Němci.

  • 27. 9. 2012 19:13

    x (neregistrovaný)

    Kdybys nebyl tupec, tak vis, ze cesi ovladali po vetsinu stredoveku znacnou cast Evropy, a neci byli tehdy jen "par osad v hranicnich horach".

    Nevim proc se mam ucit kraviny jako predminuly a predpritomny cas ...

  • 27. 9. 2012 21:03

    Minulost (neregistrovaný)

    K cemu mi ta "znacna cast evropy" je dnes? K nicemu. Kdyz uz obrozovali, meli tlacit AJ, prospeli by tim vsem.

  • 27. 9. 2012 21:55

    K (neregistrovaný)

    Z dejepisu jsem mival vzdy za 1 ale je mi to tak nejak k nicemu, chleba to nezlevni.

  • 27. 9. 2012 22:05

    K (neregistrovaný)

    Pokud tu mezi námi nejsou ucitele dejepisu, filmovy poradci nebo tvurci her s historickou tematikou, je to k nicemu nam vsem.

  • 27. 9. 2012 23:04

    JKL (neregistrovaný)

    No ve škole v děpisu se hlavně dost neříká pravda, pak se tam taky pravda upravuje a hlavně se tam NAPROSTO NESTYDATĚ LŽE!!!

    Například jenom taková vražda posledního Přemyslovce Václava III. v Olomouci, když jel získat podporu do zahraničí a české šlechtě se to nelíbilo...
    Učili jsme se, že ho zabil najatý vrah Durynk a toho za to na místě zabila stráž.

    Ovšem z historických dokumentů jsem se pak dozvěděl, že to bylo tak, že:
    - Když přišli první svědkové události, našli zavražděného Otakara III. několika podnými ranami do krku a hrudi
    - Totálně rozcupované a neidetifikovatelné zbytky jakéhosi lidského těla, částečně rozervaného stráží a naprosto dodělaného psy.
    TOHLE JSOU FAKTA!

    A to, že to "byl Durynk" a že stráž někoho viděla vyskakovat oknem a jakési kecy v kleci, které pak byly zapsány do Zbraslavské kroniky, tak to už byly jenom kecičky stráže a nikdo to nevyšetřoval.

    Takže reálně to spíš vypadá tak, že někdo z české šlechty (pravděpodobně Šternberkové z Moravy, protože se jim to nejvíc hodilo a měli z toho největší prospěch a měli dost peněz), podplatili vlastní stráž Václava III., ta ho normálně zabila (proto byl taky pobodaný ze předu), někde vzala nějakého chudáka, zmasakrovala ho k nepoznání a vymyslela si historku o "Durynkovi", protože rod Durynků byl tisíce kilometrů vzdálený a byla malá pravděpodobnost, že se to vůbec dozví, natož, aby je v cizích zemích někdo mohl trestat.

    Jenže taková verze se "nelíbí", takže se neučí... Dokonce se ani neučí jenom fakta, ať si každý žák vybere, čemu bude věřit. Ne, učí se vymyšlené kecičky.

    Podobné je to i s novodobými dějinami. Například se taky neučí o tom, jak za II. světové války statisíce lidí u nás dobrovolně kolaborovalo s fašisty za slíbený majetek (většinou po lidech odvedených do koncentráků). Ne, učí se, že pokud někdo spolupracoval, tak "byl donucen", ale že by někdo spolupracoval jenom proto, aby si pořádně namastil kapsu? To nééé... To se státu nelíbí a tak se to neučí :-D

  • 28. 9. 2012 12:24

    Skurut (neregistrovaný)

    Hehe, no, kdyby Vám měli v hodinách dějepisu ke každé drobnosti podávat podrobný, kritický pramenný rozbor a pak Vás měli nechat samotného vybrat, jak to tedy nejspíš bylo, tak 1) byste se nic nenaučil, protože jako žák základní školy či gymnázia byste prostě neměl na to, abyste to pobral, 2) by se Vám studium dějepisu z těch pár let protáhlo na zbytek života...

    Obecně vzato se učí v dané době a v dané lokalitě více či méně všeobecně přijímaná a hlavně velice zjednodušená verze. To, že občas někde něco ulítne, že pohled na většinu událostí je částečně (více či méně) podáván z pohledu jedné ze stran a že občas může být výklad tendenční, tomu se holt již z podstaty pohledu na dějiny a z podstaty jejich studia zabránit nedá. Ovšem to samozřejmě zdaleka neplatí jen pro dějepis. Každopádně podobné lamentování nad tím, jak nám všichni lžou a jak všichni podvádí, to jsou v dnešní době u nás jen takové zbytečné výkřiky do tmy.

  • 28. 9. 2012 13:05

    JKL (neregistrovaný)

    Však historii by podle mého názoru člověk měl studovat celý život, stejně jako by měl celý život sportovat nebo číst.

    Protože historie se učí především proto, aby si z ní vzal člověk POUČENÍ a aby mohl odhadnout budoucí vývoj na základě minulého (například, že ho někdo může zradit, podvést a že všechno nemusí být tak, jak se zdá).

    Pokud se bude historie vyučovat tak, jako se učí dějepis na školách, pak je to naprosto zbytečná věc a ať se jdou děcka raději proběhnout...

    Já osobně jsem kouzlo dějin objevil až roky po opuštění školních lavic, kdy jsem měl možnost sám si přečíst historické knihy a uviděl jsem v nich to moudro, které je neustále živé i dnes!

    Učitelům ve škole se daří úžasná věc - moudré myšlenky a poznatky vymazat a nechat jenom letopočty k memorování. To ať se v tom případě učí děcka raději telefonní seznam z hlavy :-D

    To samé literatura - žádné myšlenky, žádné poznatky. Jenom memorovací tabulky jmen autorů, děl a letopočtů... Znalosti opravdu na dvě věci!

    Škola by byla dětem mnohem prospěšnější kdyby místo memorování raději rozebrali a pochopili myšlenky jenom jedné knihy za několik měsíců. Ovšem školský systém má asi strach, že by jim pak někdo citoval Komenského a jeho Labyrint světa a ráj srdce:

    „I nu tedy,“ řekl sem, „nechť sou třeba sedmdesatera sedmera umění mistří a doktoří, a nech třeba všecka umějí aneb žádného, říkati nic víc nechci: jen poďme odtud.“

    Čímž chtěl Komenský říct, že ve školském systému jsou většinou lidi, kteří mají tisíce titulů, ale umí úplné H***O! :-D.

    Ovšem chápu, že škola se musí bránit kritice a tak tohle raději "vynechává" :-) Pravda je ovšem taková, že školský systém dodnes neodstranil vady, které mu vytýkal Komenský už v roce 1623 :-D.

    Například ta největší: Že vyučuje věci, které jsou na prd, praktické dovednosti neučí, takže absolventi "mají papír", ale jinak jsou nepoužitelní.

  • 29. 9. 2012 10:15

    Skurut (neregistrovaný)

    To je na diskusi, která sem nepatří. Hodně záleží na učiteli a je chyba takhle zobecňovat. Já jsem třeba na gymnáziu díky dobrým učitelům zažil něco podobného tomu ideálnímu stavu o kterém píšete (rozbory, dávání věcí do souvislostí, snaha o to, aby měl žák vlastní zkušenost apod.). Stejně tak jsem s jinými učiteli zažil i ten "špatný" stav - tj. nalejvárna dat bez větší další přidané hodnoty. Vždy záleží na tom, na jakého učitele natrefíte. A zase tak trochu na obhajobu toho "nalejvání dat". Nejdříve potřebujete znát nějaký soubor údajů a mít rozhled, na základě čehož pak teprve můžete analyzovat, hledat souvislosti a poznávat ta moudra...

    Co se vyučování věcí, které jsou na prd na místo praktických dovedností týče, to je docela dvojsečná zbraň. Spousta lidí (a myslím, že třeba zrovna na tomto webu obzvlášť) by Vám řekla, že právě historie je na prd a pro praktický život naprosto zbytečná :-) (já k nim rozhodně nepatřím)

    Náš školský systém má jistě velké množství vad. Bohužel tak nějak získávám pocit, že právě od doby, kdy jsme se začali snažit různými reformami přiblížit onomu opěvovanému západnímu způsobu výuky (tedy právě tomu rozebírání smyslu a významu věcí namísto memorování dat), jde to se znalostmi a dovednostmi našich studentů čím dál více a více z kopce (tedy aspoň podle těch různých mezinárodních srovnávacích testů, o kterých se občas píše a ve kterých se propadáme stále níže a níže). Ale možná se pletu. Moc velký vhled do této problematiky nemám.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).