"Nové" MTV slibuje novinky dříve než doposud
Server DigiZone.cz se věnoval naposledy ukončení česko-slovenské verze MTV pod mediální skupinou Nova a jejímu zpětnému převzetí koncernem Viacom minulý týden ve čtvrtek, takže by to mohlo vypadat, že článek na totéž téma vydaný jen krátce poté, je zbytečný. Naše redakce ale obdržela odpovědi na otázky, které dorazily prostřednictvím jejího mediálního zastoupení. Právě ty do změny, která nastane 1. ledna příštího roku, vnášejí nové světlo. Některé odpovědi jsou poměrně zajímavé, i když, na druhou stranu, některé otázky zůstaly zcela nezodpovězeny, případně se jednalo o typické manažerské vyjádření, z něhož není úplně jasné, co jím vlastně mělo být řečeno. Jasné je, že MTV se zaměří nyní hlavně na mezinárodní obsah.
Tak především, Viacom slibuje, že
feed, neboli verze kanálu, která se k divákům v České republice a na
Slovensku dostane, bude plně lokalizovaná. Změna, kterou diváci zaznamenají,
bude ta, že nový obsah se k nim nyní dostane mnohem rychleji,
konstatuje
Viacom. Stane se tak právě prostřednictvím titulků nebo českého dabingu. Z uvedeného
tedy vyplývá, že pro distribuci bude použit právě distribuční verze MTV Europe
na satelitu Thor, k níž byly připojeny jak titulky, tak i česká jazyková
stopa. Nemá jít ovšem o finální stav. Viacom bude zatím lokalizovat pouze
pořady, tedy nikoliv upoutávky a grafiku. Do budoucna ale slibuje, že by se tak
mělo stát. Odpověď na tuto otázku ale byla jasná: Zpočátku nikoliv.

Původní tvorba MTV se teď dostane k divákům dříve než doposud, slibuje MTV.
Obrazový formát? Nejprve 4:3, později widescreen
Krokem zpět bude nasazení
obrazového formátu. Zatímco česko-slovenská verze MTV pod Novou vysílala
v poměru stran 16:9, tedy širokoúhle, u lokalizovaného MTV Europe budou
muset diváci počítat s původním fullscreenovým, případně letterboxovým
obrazem. Momentálně zůstáváme u formátu 4:3,
potvrdil nový provozovatel
stanice, nicméně vzápětí dodal, že: Nadále chceme naše značky posilovat a
tudíž v nejbližší budoucnosti - přibližně v polovině příštího roku -
plánujeme na novější formát přejít.
Nasazení obrazového formátu 16:9 není u kanálů
pod hlavičkou MTV a VH1 vždy pravidlem. Ve formátu 4:3 vysílají například
stanice MTV Music (evropská verze), VH1 i VH1 Clasic, britská verze MTV Classic
naopak nabízí poměr 16:9.
Prima Cool je jedním z našich konkurentů. Myslím si, že
náš kanál je takovou malou zkouškou toho, co jsou tuzemští diváci schopni
skousnout,
řekla v listopadu 2009 krátce před startem česko-slovenského
MTV jeho tehdejší šéfka a současná programová ředitelka Novy Alex Ruzek. Pod
Viacomem je součástí strategie nadále se zaměřit
se na cílovou skupinu diváků ve věku od 15 do 29 let. Do budoucna se počítá i
s prací s nelineárními komunikačními prostředky. Jakým způsobem, to
opět Viacom tají. Uvedl pouze tohle: V dnešní době tato skupina, na
rozdíl od doby před pěti až deseti lety, hudební obsah na lineární platformě
nevyhledává. Této skutečnosti jsme se přizpůsobili a reflektuje to i množství
hudby k vidění na MTV.
Lokální ceny MTV končí, Viacom chce udělat alternativu
Diváci, kteří MTV sledovali pravidelně, případně měli
alespoň částečně povědomí o jeho aktivitách, věděli, že každoročně byly udíleny
„MTV EMA Best Czech & Slovak Act“ a
„MTV Videoklip roku Českého slavíka Mattoni“. S těmito cenami se mohou
lokální diváci pravděpodobně rozloučit, neznamená to ale, že by Viacom
v našem regionu definitivně odpískal lokální tvorbu. Stále považujeme hudbu za hlavní nástroj,
jak navazovat kontakt s mladými lidmi,
konstatovala firma v jedné ze
svých odpovědí. Není vyloučeno, že do budoucna se objeví zcela nový projekt,
který by mohl právě lokální udílení „EMA Best Czech & Slovak Act“ a „MTV Videoklip roku Českého slavíka
Mattoni“ zastoupit.
Aktuálně pracujeme na novém
prestižním středoevropském hudebním projektu, který by fungoval ve spolupráci
s místními velkolepými akcemi - jakým je například Sziget festival - a
konal se každoročně na jiném místě,
slibuje Viacom, který však neopomněl
dodat: Nic však zatím není jisté, a tak si na další podrobnosti budete muset
počkat.
Pokud vám maďarský Sziget festival nic neříká, vězte, že jde o akci, na níž
každoročně zavítá více než 360 tisíc návštěvníků a je dokonce tak populární i u
nás, že má webové stránky také v češtině. Sziget festival spojuje lidi z více než sedmdesáti zemí světa, a tak je
právem považován za jednu z největších multikulturních akcí v Evropě,
netají se „skromností“ jeho pořadatel.
Na trhu má Viacom aktuálně deset stanic
Viacom je na českém a slovenském trhu zastoupen už nyní řadou značek. Místní pobočku provozuje šestým rokem. Distributorem tematických kanálů MTV a VH1 je společnost IKO Kabel, která provozuje stanice Film+ a Fishing&Hunting. Jde o lokalizované dětské kanály Nickelodeon, Nickelodeon HD, Nick Jr. a šest hudebních programů - VH1, VH1 Classic, MTV Rocks, MTV Hits a MTV Dance. Nabídku stanic Viacomu uzavírá MTV Live HD. Tento program byl donedávna součástí satelitní služby Skylink, ta ho však z kapacitních důvodů vyřadila. Aktuálně tento program v nabídce žádného operátora působícího na družici nenajdete. Zapomenout nesmíme na Comedy Central Extra, kde jsou k dispozici DVB titulky.
Spolu s nedávným uvedením televizních kanálů
Nickelodeon a Comedy Central Extra, navazující na kvalitu hudebních kanálů, MTV
Hits, MTV Rocks a MTV Live HD, VH1 Classic a VH1, je Viacom přítomen s širokým
portfoliem kanálů na mediálních trzích v České republice a na Slovensku.
Převzetí provozních aktivit, je logickým postupem v rámci naší současné
regionální expanze,
komentoval nedávno krok společnosti Viacom Bartosz Witak, její
generální ředitel pro střední a východní Evropu a také Izrael. V případě,
že Viacom skutečně dodrží, co napsal a slíbil ve vyjádření serveru DigiZone.cz,
nemusel by lokální divák nad koncem verze MTV Czech tolik truchlit. Nechme se
ale raději překvapit, jaká bude realita.

Tematické kanály MTV už vysílají ve formátu 16:9 dva roky. Jsou zastoupeny i na českém a slovenském trhu.