Vlákno názorů k článku Viděl jsem Specifikaci projektu Elektronická evidence tržeb od DrakulkaCZ - Takže další hardwarové vybavení (scaner) každé účetní? Víte,...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 21. 12. 2015 22:56

    DrakulkaCZ (neregistrovaný)

    Takže další hardwarové vybavení (scaner) každé účetní? Víte, jaké to je naládovat denně do systému třeba stovky takových účtenek? Nedej bože aby přes to obchodník lupnul ještě razítko!
    Navíc se zkušeností s - teď se omolouvám za ten termín - jsou to mistři svého oboru - s prostými řemeslníky všech profesí, opravami sazeb daně, předělávanými doklady, z jakéhokoliv důvodu jinak vystavené hodnoty (ať již schválně "já to zkusím, třeba to vezmou" až po "neodpovídá to článku XY smlouvy (sleva z ceny díla)") je jakékoliv předělávání dokladu najednou záležitostí několikanásobně většího a delšího rozsahu, o komplikacích raději ani nemluvě ("Jé, ta účtenka měla být na jiného odběratele")
    Zažila jsem, když kolegyně vysvětlovala předákovi party kopáčů, že ta faktura měla být v PDP, protože to bylo v areálu sloužícímu k ekonomické činnosti firmy. Ten pán vůbec netušil, co po něm chce a proč je to jinak. Ten byl rád, že vůbec umí číst a psát a počítat. Každý menší živnostník bude potřebovat svou účetní a doklad bude asi posílat poštou. Děs!
    Kvůli tomu, že někdo tam nahoře nemyslí, budou ti dole všichni biti. A o pořizovacích nákladech a provozních nákladech celého systému ani nemluvě.
    Sestra s něčím podobným zachází na katastru. Nedostatečné kapacity sítě, nedostatečné kapacity vládních systémů, krátké časové lhůty a jedny vypadlé elektrika jsou v důsledku téměř neřešitelný problém. O zbytečném dublování dat v úkložištích ani nemluvě. To, co se dřív vyřešilo jedním administrativním krokem, potřebuje teď započít nové administrativní řízení (dalšío problémy, další lhůty).
    Kdo to bude chtít obejít, obejde. Všem ostatním to jen ztíží život.

  • 21. 12. 2015 22:02

    Petr (neregistrovaný)

    Ad b, jen tak rychle mě napadá, na účtenku lze vytisknout jak čárový kód tak QR kód. Oboje se určitě dá přes smartphone nafotit a odeslat velmi jednoduše. Jasně, ne každý má smparthone, vím ... no tak ten to holt musí přeťukat. Ono míň než nějakých dvacet znaků tam asi být nemůže, pokud máme mít na jedné staně zabezpečení, na druhé straně nějakou redundanci na ochranu překlepů a přitom chceme umět zadódovat od oka miliardy, asi spíš desítky miliard účtenek ročně.

  • 21. 12. 2015 21:22

    DrakulkaCZ (neregistrovaný)

    Nejsem IT, takže z této stránky to posuzovat nebudu. Vezmu to z té druhé - praktické. Zaujaly mne dvě čísla:
    a) systém má umět zpracovat až 4000 účtenek ve vteřině. Nemusím být Einstein, abych věděla, že je to žalostně málo i pro potřeby naší malé republiky. Jenom když proběhnu a spočítám platby ve stejnou chvíli ve všech potravinách v super a hypermarketech v ČR, jsem na této sumě coby dup. A to do toho nepočítám další obchody. Takže přetížit tento systém bude neskutečně jednoduché, v lepším případě se bude zpožďovat, v horším padat, budou se tvořit fronty, zasekávat softwarové vybavení pokladen a PC.
    b) kódovaný znak na 42 nebo 43 čísel? S tím se bude někde dál zacházet? Opisovat nebo scanovat? Upřímně doufám, že ne v účetních softwarech, jelikož ty na to nejsou a jen tak nebudou stavěny. Už v tuto chvíli máme "upravené" softwary na pitomé (a zcela scestné) kontrolní hlášení a přesto, když přečtu požadavky na jeho vyplnění, vidím, že nevyhovují ani možným počtem a typem zadávaných znaků do pole. Co bude dál?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).