Obchodní podmínky jste si přečetl? Celá ta akce totiž podle nich vypadá jako pokus o sběr kontaktních údajů pro potřeby marketingových akcí. Bez časového omezení, tzn. i po skončení smlouvy s tímto operátorem.
Poskytování telekomunikačních služeb je spíše jen zástěrka, resp. levný způsob, jak získat ona data a souhlas s jejich zvěřejněním.
Cože? Nejprůhlednější? To jste mě pobavil. Průhledné je např. koupil předplacenku a bez dalších poplatků volat za jasnou cenu 2,5 nebo tak něco. A ne že v různých poplatcích, o kterých většina lidí ani nebude vědět, zaplatím 550 Kč než vůbec vložím SIMku (aktivace, kurýr, přenos čísla). Je vůbec zpoplatnění přenosu čísla legální? I když odhlédnu od těchto poplatků, tak pro nejnižší tarif se mi ani nedaří najít nějaký počet minut, kdy by se proti konkurenci vyplatil. I kdyby, s poplatky se to málo volajícím vrátí za kdoví jak dlouho. Podle průzkumu v romské osadě jim vyšlo, že data nikdo nechce, tak pro jistotu nedali ani megabajt, kdyby člověk potřeboval jednou za měsíc nějakou prkotinu. Co by taky kdo za 400 Kč chtěl.. A výpověď 3 měsíce? To o sběru údajů pro marketing jsem ani nečetl, to je další "férovka". Vy buď děláte pro ně, nebo jste z mého pohledu úplně mimo.
Pochopitelně, že zpoplatněný přenos čísla je legální. To, že jej "oligopolní operátoři" neúčtují znamená, že si ty peníze vyberou jiným způsobem. Např. předraženým hovorným nebo smluvní pokutou, kdy již neposkytují službu ale vyberou nemalé peníze. I přesto že neúčtují poplatky za přenos, vykazují miliardové zisky. To virtuálové asi nikdy nebudou. Měl by ses ptát, zda je legální křížově (z jiného přijmu) dotovat poplatky za přenos. Nejedná se o nedovolené praktiky??
Protoze chce moje penize! Mam mu zaplatit(za kuryra,za sim,za cislo), aby jsem mu mohl platit. Smesne. Proto navrhuji dalsi poplatky, za postove holuby, za vyrobu sim a ine. A co se tyce udaju asi jim dosli duchodci na predvadecich akcich. A s internetem do praveku. 2.50 a 200Mb vivat mobil.cz
Já bych si jako základ představoval cca stejné podmínky jako když přijedu do zahraničí: předplacenka s kreditem v hodnotě karty, volání do všech sítí 0,60 Kč.
No a až se tady objeví podobný základ, tak mohou začít vymýšlet další tarify, balíčky, nadstavby, neomezené volání a nevím co ještě. Zatím připomíná český telekomunikační trh Duchcov: jeden vás vezme baseballovou pálkou, druhý po vás začne skákat a třetí bude kopat do hlavy.
To je krááásně vyjádřeno! Přesně tak. Je na tom všem cosi podivného, pro mne (ostatní prominou) neprůhledného... Nechám si nadále moji Oskarku - potažmo Vodafonekartu se superdrrrahým provozem a jako správný Čech se budu drrržet za mobil a mít ho "jen na příjem". Volám jenom nutné a ostatní mohou volat mě třeba za 1,49Kč za každou min. jak je jim libo.
Presne takto jsem zareagoval ja, protoze nejprve jsem se podival na cenikovou tabulku volani, potom na cenikovou tabulku za data a byl jsem nadseny. Coze 60+60, me nadseni mirne ochablo, coze 548Kc jenom za aktivaci moji SIMky, me nadseni silne ochablo, coze vypovedni lhuta 3 mesice, nejhorsi nabidka co zatim kdo predstavil. Tak do tohohle urcite nejdu. Fuj.
Odstavec "S telefonem u ucha"
http://cestovani.lidovky.cz/na-cem-se-cizinci-shodnou-cesi-jsou-pod-pantoflem-a-chlubi-se-mobily-1dx-/aktuality.aspx?c=A130530_144435_aktuality_mc
Trefne popsane. Pak se clovek nedivi temto virtualum nabizejici stale predrazene sluzby z vyprodeje.
Souhlasím, pokud se na něj budeme dívat jako na komplexního poskytovatele služeb, při množstvím omezeném (nebo pomalém) odběru dat.
U mne je BLESKmobil, alespoň v rámci možností, prověřený a spolehlivý. Přesto, proč to trochu nerozpitvat...
Pokud jde jen o GSM služby, je zde více rovnocených poskytovatelů.
Co se týká dat, tak od určitého objemu (O kterém musí ovšem uživatel dopředu aktivně přemýšlet a rozhodnout se pro něj. Nejnižší odběr, za 150 Kč, je naopak zase předražený.), při specifické kvalitě (která bohužel bez testu není stále označitelná za dostačující - respektive, již dnes by papírově deklarované parametry nutily k rozhodnutí službu neodebrat protože nestojí za nic), by mohlo jít o zatím jednu z nejlepších variant pro data.
BLESKmobil (8/2 Mbps)
100 MB = 100 Kč
200 MB = 150 Kč
300 MB = 200 Kč
400 MB = 250 Kč
500 MB = 300 Kč
600 MB = 350 Kč
700 MB = 400 Kč
800 MB = 450 Kč
900 MB = 500 Kč
1000 MB = 550 Kč
2000 MB = 1050 Kč
Tesco Mobile (8/2 Mbps)
150 MB = 150 Kč
300 MB = 250 Kč
450 MB = 350 Kč Tady začíná výhoda tarifu INTERNET150
400 MB = 250 Kč
800 MB = 350 Kč Tady začíná výhoda tarifu INTERNET250
1000 MB = 350 Kč Nic srovnatelného BLESKmobil nemá
2000 MB = 450 Kč
3000 MB = 550 Kč
...
Jasně, máte pravdu.
Ale řekněme že se snažím podchytit jen určité způsoby využívání služby. Ty lze v tomto případě rozdělit do jakýchsi dvou pomyslných, vzájemně paralelních, hledisek.
Chová služby jako celek. Tady mne zajímají zejména běžné parametry služby a pak parametry při aplikaci FUP.
Běžné, deklarované, parametry služby při odběru v rozsahu (je-li nabídnut a hodnotitelný):
- jedna hodina/den/týden/měsíc
- do 100/300/500 MB
- do 1/2/3/4/5 GB
Situace je dnes u virtuálů taková, že zajímavá hlediska jsou pouze:
- kvalita a cena za jeden den
- data do 1GB s ohledem na cenu a parametry služby
- data nad 1GB s ohledem na cenu a parametry služby
Kombinací je mnoho. Záleží jen co ještě jsme ochotni vydržet a za co zaplatit. Já radši službu neodeberu a nezaplatím, když budu mít pocit, že cena neodpovídá.
P.S.
Jak si jedním datovým zařízením (1xSIM) představujete realizovat ten odběr 100 Mbps?
Mám i USB modem do 21,6 Mbps a i ten je špatně vymyšlený. Potřebujete-li ho například dát na prodlužku (třeba kvůli rušení, lepšímu signálu, blbé vzdálenosti USB portů,...), dojde mnohdy technicky ke snížení datové propustnosti a modem pak nefunguje vůbec, nebo je nespolehlivý (driver ho odmítá přepnout na nižší rychlost). Dokud se podobné věci technicky nedořeší, LTE může klidně počkat.
"Jak si jedním datovým zařízením (1xSIM) představujete realizovat ten odběr 100 Mbps?"
Interni WWAN 4G/HSPA+ (AirPrime MC7710) modem v notebooku, ktery ma anteny kolem displeje, takze ma vyrazne lepsi prijem signalu nez ty USB kramy. Ostatne tech 100 Mbps je teoreticka v praxi nedosazitelna hranice a o tu ani nejde. Za stejnou cenu by klidne stacilo i nase HSPA+ (ovsem dale za stejnych ostatnich podminek) a to je u nas take nemozne. Nejblize je tomu T-Mobile s 30 GB za 849 Kc, ovsem zase se to zcela vypne po prekroceni FUP.
Pokud jste ochotný vydat za tuto službu měsíčně 450 Kč a více, tak jistě.
Třeba u Tesco Mobile je nejnižší odběr dat za 150 Kč a to si třeba já (při současných podmínkách služby při aktivaci FUP) již dvakrát rozmyslím.
Mělo by smysl do toho jít když bych plánoval minimální odběr dat 800/1000 MB. Ale já prostě 350 Kč měsíčně odmítám vydat.
Mám v předchozím příspěvku u výčtu chybu. Tesco tarif INTERNET150 není nikdy výhodnější než BLESKmobil (který má navíc jemnější škálovatelnost a tedy i nižší minimální čerpání).
BLESKmobil (8/2 Mbps)
100 MB = 100 Kč
200 MB = 150 Kč
300 MB = 200 Kč
400 MB = 250 Kč
500 MB = 300 Kč
600 MB = 350 Kč
700 MB = 400 Kč
800 MB = 450 Kč
900 MB = 500 Kč
1000 MB = 550 Kč
1100 MB = 600 Kč
1200 MB = 650 Kč
1300 MB = 700 Kč
1400 MB = 750 Kč
1500 MB = 800 Kč
1600 MB = 850 Kč
1700 MB = 900 Kč
1800 MB = 950 Kč
1900 MB = 1000 Kč
2000 MB = 1050 Kč
Tesco Mobile INTERNET150 (8/2 Mbps)
150 MB = 150 Kč
300 MB = 250 Kč
450 MB = 350 Kč
600 MB = 450 Kč
750 MB = 550 Kč
900 MB = 650 Kč
1050 MB = 750 Kč
1200 MB = 850 Kč
1350 MB = 950 Kč
1500 MB = 1050 Kč
1650 MB = 1150 Kč
1800 MB = 1250 Kč
1950 MB = 1350 Kč
2100 MB = 1450 Kč
"Pokud jste ochotný vydat za tuto službu měsíčně 450 Kč a více, tak jistě."
No to nejsem, presneji byl bych ochotny dat 450 Kc ovsem za podstatne lepsi sluzbu, predevsim co se tyce FUP (alespon 30 GB) a realneho HSPA+ pokryti mimo vetsi mesta, ktere je hrozne a uz se nikdy nezlepsi.
V soucasne dobe ji mam za 180 Kc mesicne coz je tak akorat.
Obecne plati, ze vetsinu casu travi clovek v praci (tam muze mit wifi firemni) a doma( a tam muze mit svoji). Ten zbytek casu, je asi celkem jedno, kolik za minutu hovoru bude platit. Pokud nema potrebu se vykecavat cestou do/z prace a tu +- hodinu az dve denne vydrzi...
Pokud bude foun pouzivat takhle, a mimo wifi spis na "nouzove" volani => radove mozna 10 minut mesicne ...
1,49 za minutu, kdyby tam nebyla ta spousta malých sviňárniček, Jako je nejprve 10 minut po pěti korunách u nejnižšího tarifu, účtování 60+60, 50 za aktivaci, 200 za doručení, 300 za přenos čísla, 3 měsíce výpověď.
Z toho plyne, že prostě smýšlí podrazácky a s takovou firmou nic mít nechci.
Tohle jsou sprosté posunky na babku, ne volání za babku. Pokud si to sousloví nechali nějak patentovat, měli bysme se proti tomu jako češi ohradit.
A to se přitom Maxprogres zdál být celkem seriózní a v braži zběhlý...
P.S.
Jestli jde jen o sběr dat, placený navíc "v budoucnu postiženým", by možná šlo odhadnout již nyní, podle toho zda se budou soudit (nebo jinak vypořádávat) s tím kdo jim tu studii o přáních a potřebách zákazníků dodával, čímž poškodil jejich podnikání (nedokáži si představit opravdu plně spokojeného zákazníka - ze skupiny na kterou uvádí, že se zaměřili).
Osobně se o Maxprogres/99mobile vůbec nezajímám. Dnes jsem zaznamenal dalšího virtuála GoMobil, který má (řekněme podobně jako 99mobile) složitější podmínky i ceník...
Nabízí pouze tarify. Nejnižší tarif START je podmíněn minimálním odběrem služeb (udržovací poplatek) v hodnotě 30 Kč měsíčně. Cena volání do GoMobil je pak 0,90 Kč, jinam 1,90 Kč za minutu (60+1).
V jedné diskusi si někdo stěžoval, že účtování v zahraničí je po minutách a EU prý připouští jen 30+1 pro odchozí, pro příchozí pak 1+1. V tom se ale neorientuji, protože i tuzemská tarifikace je mnohdy horší.
Děkuji. Stránku jsem evidentně neviděl celou (žádná táhla).
Jak jsem psal dříve, ještě jsem pro jejich web nepovolil JS. Vůbec nechápu, proč někdo dělá informační web tak pitomým způsobem.
Například MOBIL.CZ přišel na to, že ho navštěvují i lidé s vypnutým JS hned a web upravil asi během hodiny.
Jen detail - ten udržovací poplatek 30,- *možná* není měsíční ale půlroční - podle toho co je napsáno v jejich pdf ceníku, kde:
"* Tarif Start - bez paušálu, za předpokladu, že v posledních 6-ti po sobě jdoucích měsících od aktivace GoMobil bude celková provolaná částka za tyto měsíce minimálně 500 Kč. V opačném případě bude účtován za poslední měsíc udržovací poplatek ve výši 30 Kč. " - je tam uvedeno za *poslední* měsíc z těch 6ti, tak si to vykládám jako půlroční.
Oni měli více nejasností. Lidi v diskusích upozorňovali na podivné ceny u Internetu při tarifu START. Zdá se, že rozporuplné ceny již odstranily, zřejmě šlo o chyby na webu. Já třeba stále nečetl FAQ (který jsem již sice našel, ale ještě pro jejich web nepovolil JS - evidentně je zajímá co lidi zajímá).
Podle mne je to jasné. Udržovací poplatek je měsíční, ale nezačnou ho vybírat dříve jak po půl roce. Kdyby to mělo být jinak tak to jasně a srozumitelně, jednou větou napíší. S půlroční frekvecí by ani nemuseli zdůrazňovat aktivaci.
Už jenom z toho důvodu, že 500 Kč bych měsíčně neprovolal nikdy, bych se cítil o těch 30 Kč, stržených mi měsíčně navíc, okrádaný.
Konkrétně pro mne je nevýhodné platit i oněch 6x30 Kč, tedy 180 Kč za půl roku, jen proto abych mohl službu, za kterou budu běžně platit, dále za stanovených podmínek využívat. Při ceně hovoru za 2,5 Kč/minutu to dělá 72 minut hovoru.
Klidně si ale počkám na zpřesnění, nebo na zkušenost prvních zákazníků. Optimální hodnotu jsem nezjišťoval (je to sice otázka pár čar v grafu, ale nemám pevně stanovená omezení), ale myslím, že dokud nebudu potřebovat utratit za telefon přes 500 Kč každý měsí, tak o tomto virtuálovi nebudu přemýšlet. Poté bych zřejmě sáhl po jiném tarifu, než START. Na rozdíl od 99mobile beru jejich služby na vědomí.
Jelikož jde o smlouvu s neznámou protistranu, bez zkušeností (které dodají ostatní), není kam spěchat. Možná bych zkusil předplacenku, kdyby měli (poznámka: Se třemi starými "originálními" opicemi bych také smlouvu neuzavřel a jejich předplacenky dnes nestojí ani za psí štěknutí...).
P.S.
Co těch 520 Kč? Nejde zase o nějaký podraz?
Už jsem to s těma 30ti korunama pochopil. Oni se každý měsíc podívají 6 měsíců dozadu, zda je celková útrata alespoň 500,- a podle toho ho naúčtují nebo ne. Ne jednou za 6 měsíců.
Nicméně Go mobil je první z "virtuálů", který nabídl pro mne přijatelnou VPN - za 100,- měsíčně (za jedno účastnické číslo) mám volání v rodině/firmě - pod jedním zákaznickým účtem - zdarma. Vyplatí se to při provolání cca 144 minut a více.
Tesco za to chtělo 300,- a to už mi přijde moc. Za tohle má u mne Go mobil plus.
Tak nějak. Vzhledem k tomu, že si neumím představit jak plním tuto podmínku vždy po šest měsíců po sobě jdoucích... šlo by u mne o pravidelný poplatek.
Přiznám se že o službě VPN jsem nikde nic nezahlédl.
Zato mne zaujala věc, že za papírové vyučtování je poplatek 50 Kč. To ještě nevím zda i s poštovným. To je běžná cena?