Jen detail - ten udržovací poplatek 30,- *možná* není měsíční ale půlroční - podle toho co je napsáno v jejich pdf ceníku, kde:
"* Tarif Start - bez paušálu, za předpokladu, že v posledních 6-ti po sobě jdoucích měsících od aktivace GoMobil bude celková provolaná částka za tyto měsíce minimálně 500 Kč. V opačném případě bude účtován za poslední měsíc udržovací poplatek ve výši 30 Kč. " - je tam uvedeno za *poslední* měsíc z těch 6ti, tak si to vykládám jako půlroční.
Oni měli více nejasností. Lidi v diskusích upozorňovali na podivné ceny u Internetu při tarifu START. Zdá se, že rozporuplné ceny již odstranily, zřejmě šlo o chyby na webu. Já třeba stále nečetl FAQ (který jsem již sice našel, ale ještě pro jejich web nepovolil JS - evidentně je zajímá co lidi zajímá).
Podle mne je to jasné. Udržovací poplatek je měsíční, ale nezačnou ho vybírat dříve jak po půl roce. Kdyby to mělo být jinak tak to jasně a srozumitelně, jednou větou napíší. S půlroční frekvecí by ani nemuseli zdůrazňovat aktivaci.
Už jenom z toho důvodu, že 500 Kč bych měsíčně neprovolal nikdy, bych se cítil o těch 30 Kč, stržených mi měsíčně navíc, okrádaný.
Konkrétně pro mne je nevýhodné platit i oněch 6x30 Kč, tedy 180 Kč za půl roku, jen proto abych mohl službu, za kterou budu běžně platit, dále za stanovených podmínek využívat. Při ceně hovoru za 2,5 Kč/minutu to dělá 72 minut hovoru.
Klidně si ale počkám na zpřesnění, nebo na zkušenost prvních zákazníků. Optimální hodnotu jsem nezjišťoval (je to sice otázka pár čar v grafu, ale nemám pevně stanovená omezení), ale myslím, že dokud nebudu potřebovat utratit za telefon přes 500 Kč každý měsí, tak o tomto virtuálovi nebudu přemýšlet. Poté bych zřejmě sáhl po jiném tarifu, než START. Na rozdíl od 99mobile beru jejich služby na vědomí.
Jelikož jde o smlouvu s neznámou protistranu, bez zkušeností (které dodají ostatní), není kam spěchat. Možná bych zkusil předplacenku, kdyby měli (poznámka: Se třemi starými "originálními" opicemi bych také smlouvu neuzavřel a jejich předplacenky dnes nestojí ani za psí štěknutí...).
P.S.
Co těch 520 Kč? Nejde zase o nějaký podraz?
zkuste si posunout táhlem a navýšit počet minut, SMS či objem dat - je to kalkulačka, která ukazuje, kolik zaplatíte :-)
Už jsem to s těma 30ti korunama pochopil. Oni se každý měsíc podívají 6 měsíců dozadu, zda je celková útrata alespoň 500,- a podle toho ho naúčtují nebo ne. Ne jednou za 6 měsíců.
Nicméně Go mobil je první z "virtuálů", který nabídl pro mne přijatelnou VPN - za 100,- měsíčně (za jedno účastnické číslo) mám volání v rodině/firmě - pod jedním zákaznickým účtem - zdarma. Vyplatí se to při provolání cca 144 minut a více.
Tesco za to chtělo 300,- a to už mi přijde moc. Za tohle má u mne Go mobil plus.
Děkuji. Stránku jsem evidentně neviděl celou (žádná táhla).
Jak jsem psal dříve, ještě jsem pro jejich web nepovolil JS. Vůbec nechápu, proč někdo dělá informační web tak pitomým způsobem.
Například MOBIL.CZ přišel na to, že ho navštěvují i lidé s vypnutým JS hned a web upravil asi během hodiny.
Tak nějak. Vzhledem k tomu, že si neumím představit jak plním tuto podmínku vždy po šest měsíců po sobě jdoucích... šlo by u mne o pravidelný poplatek.
Přiznám se že o službě VPN jsem nikde nic nezahlédl.
Zato mne zaujala věc, že za papírové vyučtování je poplatek 50 Kč. To ještě nevím zda i s poštovným. To je běžná cena?
Osobně se o Maxprogres/99mobile vůbec nezajímám. Dnes jsem zaznamenal dalšího virtuála GoMobil, který má (řekněme podobně jako 99mobile) složitější podmínky i ceník...
Nabízí pouze tarify. Nejnižší tarif START je podmíněn minimálním odběrem služeb (udržovací poplatek) v hodnotě 30 Kč měsíčně. Cena volání do GoMobil je pak 0,90 Kč, jinam 1,90 Kč za minutu (60+1).
V jedné diskusi si někdo stěžoval, že účtování v zahraničí je po minutách a EU prý připouští jen 30+1 pro odchozí, pro příchozí pak 1+1. V tom se ale neorientuji, protože i tuzemská tarifikace je mnohdy horší.