Vlákno názorů k článku Virtuální ekonomiky MMOGs od FiLCoN - Od doby, kdy byl napsan ten prvni clanek...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 26. 2. 2004 11:02

    FiLCoN (neregistrovaný)
    Od doby, kdy byl napsan ten prvni clanek o Everquestu, uz se docela hodne zmenilo. Hraju MMOG hry uz zhruba 5 let (UO, Asherons Call, EQ, Anarchy Online, Jumpgate, Asherons Call 2, DAOC, EVE, Star Wars Galaxies) a sleduju tento vyvoj.
    Zasadni zmenu prinesly ty hry, ktere implementuji do systemu tzv. "player driven economy". Uplne nejrazantnejsim v tomto smeru je urcite system Star Wars Galaxies, kde "loot" ma minimalni cenu (az na par vyjimek) a zakladem ekonomie jsou sluzby hracu (treba povolani architect, weapon smith, armor smith apod.).
    Bohuzel zakladnim problemem techto systemu je technicke omezeni takoveho reseni. V realnem svete muzete mit sklad treba s hrebiky a tam jich mit miliony. Ve virtualnich svetech toto zatim nejde, coz samozrejme brani vyvoji ekonomiky samotne.
    Dalsim problemem MMOG ekonomik jsou "exploits" a "cheats". Z duvodu velmi slozitych systemu je vetsinou opomenuta nebo neprovedena zpetna kontrola a testovani. Stejne jako v realnem svete muzete v online svetech vyrabet falesne penize, bohuzel v tom virtualnim se to pozna velmi tezce, pokud to system primo nepodporuje. Zatimco 1 milion v CZ mene by asi nesi ekonomiku nepolozil, tak 1 milion ve virtualnim svete muze znamenat chaos a tzv. roll-up (zastaveni systemu, posunuti se v case, oprava chyby, start). Ve virtualnim svete jednoduse chybeji kontrolni mechanismy jake zname z reality.
    Autorka pise o EBay a vztahu k MMOG. Chtel bych jen pripomenout, ze v soucasne dobe skoro vsechny MMOG hry tohle povazuji za nelegalni a lidem prodavajici veci na EBay hrozi ztrata uctu.
  • 26. 2. 2004 19:52

    Icob (neregistrovaný)
    Nazdar Filcone!

    Popsals to dobre, akorat ten Ebay je treba v pripade AC s otaznikem.
    Az do tohoto roku patrila vsechna prava Microsoftu a hra se ridila jak podle CoC tak podle Microsofti Euly.
    Zakaz prodeje za realne penize je prave v MS Eule.
    Tady ale nastala zmena, od noveho roky Turbine koupila nazpatek hru od MS a MS tedko nema vubec zadne prava k AC.
    Takze Eula by uz nemela platit a k update CoC nedoslo.
    Teoreticky teda v AC uz neni zakazano prodavat veci za realne penize.

    Pochopitelne i predtim to nikdo postihoval, hlavne proto, ze dokazovat spojitost mezi realnym transferem penez a virtualnim prevodem majetku je velmi tezke. Pravdepodobne slo udelat agenty provokatery, ale naklady by byli prilis velke (museli by menit paypal+Ebay po kazdem proflaknutem pripadu).

    Jak uz sem psal nize, ja osobne si myslim, ze v budoucnosti obchodovani za realne penize bude legalni, ale bude to jeste dlouha cesta. Pravo upravujici tuto oblast si vubec nedokazu predstavit. Ovsem ocekavam bourlivy vyvoj, protoze si zase neumim predstavit hru, kde by nebylo neco s cim by se dalo obchodovat za realne penize (mozna jen takove ty elder onlajnovky, ktere hraji jen stari fanaticti veterani a nikdo novy se tam neobjevil uz leta - treba jako ma prvni onlajnovka: The Realm, kde vsichni vsechno co kdy chteli uz maji).
  • 20. 12. 2013 0:23

    Miloslav Dědek (neregistrovaný)

    Ekonomie je věda založená na dogmatických premisách vycházejících z předpokladu, že lidi jsou většinově ve své podstatě bezohlední sobci, kteří se sdružují ve společenstvích, v nichž v podstatě platí zákony džungle. ¨V současném zastaralém a nefunkčním pojetí ekonomie prognózují ekonomové budoucnost podobně jako meteorologové počasí.
    Je nejvyšší čas začít budoucnost lidstva systematicky, cílevědomě, plánovitě, centrálně, globálně realizovat. Jedna z možných cest řešení naznačeného problému je popsána v "Prognóze budoucnosti lidstva", která je uvedena v příkladu použití Teorie vševývoje. Tato prognóza budoucnosti lidstva je např. na: www.miloslav7.blogspot.cz/

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).