Vlákno názorů k článku Virtuální ekonomiky MMOGs od Eso - Kdysi jsem hral MMORPG Meridian 59 - zabava...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 26. 2. 2004 15:13

    Eso (neregistrovaný)
    Kdysi jsem hral MMORPG Meridian 59 - zabava byla, kdyz nekdo prisel na mensi "chybicku".

    Ve hre bylo mozne si vykouzlit pomerne snadno jablko a snist ho. Zaroven bylo mozne jablko prodat za 1 peniz.

    Brzy se to rozneslo a vsude ve hre bylo jenom videt postavy, jak caruji stovky jablek a pak s nimi vbihaji do obchodů.

    Hraci to nazvali "apple economy" :)

    Po nejake dobe prestali mit penize ve hre smysl - vsichni byli milionari a hodnotu melo jen nekolik zvlastnich artefaktu, ktere nesli normalne koupit.

    Napravil to az zasah programatoru - tusim ze omezili pocet jablek, ktere byl prodavac od vas ochoten koupit :)
  • 26. 2. 2004 15:31

    dk (neregistrovaný)
    to je rozkosny priklad, nebyla to PR akce Applu? devalvace nebo naopak nadhodnoceni artefaktu a meny se ovsem deji i v beznem svete - treba NASDAQ, ale taky tulipomanie v 1624 http://www.worldwideschool.org/library/books/relg/socialeccltheology/MemoirsofPopularDelusionsV1/chap10.html. devalvace meny a inflace jsou dokonce castejsi, nehlede na ruzne podvody s danemi, proste neexistuje svet, ani skutecny ani virtualni, v kterem bychom neprisli na nejakou moznost podvodu... a taky svobody.
  • 26. 2. 2004 19:30

    Icob (neregistrovaný)
    No treba v AC je ekonomika silene dynamicka, a pokud by nastal podobny pripad, tak by se to ihned poznalo podle prodeju/nakupu u automatickych obchodniku (plugin do hry naprogramovany hracema) a ti by ihned zmenili postizene platidlo.
    Parkrat se uz stalo, ze vyvojari udelali chybu a spatne odhadli ekonomicky dopad, jenze trh ve hre zareagoval velice rychle a proste presel na jine platidla.
    Takze v soucasnosti uz vlastne neni jednotne platidlo, ale soubor platidel, ktere se vzajemne nahrazuji a tim osetruji podobny problem.
    Ale dvakrat za posledni 4 roky nastala situace, kdy nekolik zlovolnych jedincu bylo schopno duplikovat jakekoliv mnozstvi jakehokoliv platidla a vyvojari se rozhodli nedelat rollback (navrat v case zpet k posledni zaloze databaze).
    Docela to zamavalo s ekonomikou, a velci obchodnici byli nuceni prejit na realne penize (paypal), i kdyz to bylo nelegalni.

    Ja osobne sem mel velky odpor ke smesovani realnych penez a virtualni hry az do okamziku kdy sem to zkusil a zachranil tak vetsinu sveho virtualniho majetku pri druhem duplikovacim incidentu.

    Dneska si myslim, ze nelegalnost prodeje virtualnich predmetu je hloupost a urcite v budoucnosti prijde zlegalneni a to vyrazne rozsiri rady dedikovanych hracu.
    Tak treba ja sem za posledniho pulroku prodal nekolik postav za 7000$ (realnych dolaru), pricemz celkovy rekord byla jedina postava za 10000$.
    Kdyz to srovnam se zisky hracu v progamingu, kteri dostavaji smesne sumy a travej tim mnohem vice casu...
    Ale to je pravdepodobne dane specialitou AC, ze ji hraje hodne bohatych lidi:-) Jako obchodnik vetsinu z nich znam a jsou to synove majitelu velkych firem, rodin sejku, apod...
  • 26. 2. 2004 21:28

    Eso (neregistrovaný)
    No dneska uz je to asi vymakanejsi, kdyz jsem psal 'kdysi', myslel jsem tim neco kolem roku 1996-97
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).