Rozdíl je, bohužel, jen v tom, že zatímco jako turista či kdokoliv jiný vás mohl vyfotit s malou pravděpodobností a ještě s menší pravděpodobností by vás potom někdo na tom internetu našel, tak na Google Mapách se tyto pravděpodobnosti několikanásobně zvyšují. A to se některým lidem nelíbí.
V principu jsou oba přípdy stejné.Může vás někdo sledovat nebo si fotit město pro své potěšení a vystavovat to na netu nebo si google fotí jen tak okolí a vytsavuje to na netu - no není to v principu stejné?
Pokud americka firma podnika v CR, tj. je registrovana v CR, musi se ridit ceskymi zakony. Takze pokud Google, ktery je v CR registrovan, bude mapovat prahu, holt musi postupovat podle nasich zakonu.
Rozdíl je mj. v tom, že japonský turista na nafoceném člověku negeneruje zisk. Zatímco zvracející osoba přinese Google podstatně větší mediální ohlas i návštěvnost.
Pak je to pochopitelně otázka již zmiňované šance na naití. V neposlední řadě bych zmínil zkutečnost, že pokud chcete prodávat fotografie nějaké osoby, pak musíte mít její písemný souhlas. A ten Google nemá.
Rozdil je v tom, ze ty hvezdy se vetsinou dobrovolne ucinily verejne znamymi a na sve znamosti maji zalozeny zisk. Herec nema vysoky plat proto, ze by delal lepsi nebo uzitecnejsi praci nez jini, ale vydelava na sve znamosti a popularite. To, ze jsou medializovani, je soucast jejich prace. obycejny clovek z toho ni nema, spis naopak.
To, jestli japonský turista negeneruje zisk, je taky relativní, resp. to závisí na tom, kde a za jakých podmínek vystavuje fotografie. Pokud je vystavuje např. na svých stránkách, kde má příjem z reklamy, resp. z návštěvnosti svých stránek, tak je na tom stejně jako Google. Zvracející osoba na fotografii zvyšuje potenciální zisk Googlu i turistovi... i když oba vlastně neměli ani tak zájem na zvracející osobě, ale na prostředí kolem (budovy, ulice, architektura, atd.apod.).
Pokud je hlavní motiv zvracející osoba (ať je tím už myšlena jakáloliv konkrétní osoba, nejen ta zvracející :o) ), tak je to už jasná otázka osobní svobody ( a s tím má určitě zase zkušenost bulvární médium). Tohle tady ale asi nepatří.
Moc se mi to nezdá. Auto Googlu přece ulici projede jednou jedinkrát (a pak pravděpodobně dalších několik let ne, dokud si nezačnou lidi stěžovat že "na těch fotkách chybí nová lavička v parku"), zatímco turistů fotích všechno možné tam bude každý den spousta.
Není pravděpodobnější že se vyskytnete v něčí sérii fotek z dovolené na flickr.com než na google streetview?
Co se rozumi spojenim "osobni povahy"? Kdyz me vyfoti jak se prochazim v parku a olizuju zmrzlinu, tak nic namitat nemuzu, ale kdyz budu olizovat kamosku, tak uz protestovat muzu?
1) Písemnosti osobní povahy, podobizny, obrazové snímky a obrazové a zvukové záznamy týkající se fyzické osoby nebo jejích projevů osobní povahy smějí být pořízeny nebo použity jen s jejím svolením.
(2) Svolení není třeba, použijí-li se písemnosti osobní povahy, podobizny, obrazové snímky nebo obrazové a zvukové záznamy k účelům úředním na základě zákona.
3) Podobizny, obrazové snímky a obrazové a zvukové záznamy se mohou bez svolení fyzické osoby pořídit nebo použít přiměřeným způsobem též pro vědecké a umělecké účely a pro tiskové, filmové, rozhlasové a televizní zpravodajství. Ani takové použití však nesmí být v rozporu s oprávněnými zájmy fyzické osoby.
S tim bulvarem me to napadlo taky. Google prece dela presne to same, co delaji paparazi. A kdyz paparazi nafoti nejaky hezky obrazky nejake hvezdy, tak to se prece lidem libi. Tak at si vyzkousi jaky to je, kdyz nahodou Google zachyti je (ovsem nechtene). Mozna jim pak dojde, ze i pro hvezdy to neni zrovna prijemny. Treba diky Google nekdo zakaze i paparazi. Ale to spis ne - lidi maji radi nechutny scenky, hlavne ze nejsou o nich. Ale samozrejme to nikdo neprizna.