To ze je doprava v cene je z logiky veci zrejme. Ovsem muze si uctovat jen skutecne prokazatelny naklad na tu dopravu => nemuze pouzit (jak se to bezne dela pri objednavkach) pausal.
IMO pokud deklaruje "doprava zdarma", tak nemuze chtit nic, protoze dopravuje zadarmo a je to jeho problem, protoze zakony jiste zna.
Ovsem rozhodne nelze to co ma?(mel) na webu Mironet, ze uctuje nejake % z ceny zbozi.
V prvních šesti měsících od koupi si jako spotřebitel můžu vybrat řešení reklamace. Požadoval bych tedy výměnu za nový kus. Ve zbývajícím roce a půl, pokud by dobrovolně obchodník nechtěl věc vyměnit za novou při neopravitelnosti a oháněl by se vrácením nuly, tak bych odstoupil od smlouvy celé, protože nulu mi vrátit prokazatelně nemůže a vadný (či chybějící) produkt za nula mě opravňuje vrátit i fungující zaplacený produkt. Tím by totiž obchodník porušil podmínky prodejní akce, kvůli které jsem se pro nákup rozhodl a která byla součástí kupní smlouvy.
Bohužel toto mnoho obchodníků obchází tím, že produkt zdarma není za nula, ale za jednu korunu.
Pokud je napsano na fakture zdarma, tak je to celkem sporne...
Pokud ale deklaruje, ze cena je "jiz zahrnuta v cene", pak bezpochyby ano, ma narok na uhradu bezne uctovane ceny v jeho ceniku anebo prokazane ceny na vas balik, kdyz to byla nestandardni lednicka apod.
V takovém případě udělal obchodník chybu, protože všechno zboží i služby musí být na faktuře, byť by měly nulovou cenu. To je proto, aby mohl spotřebitel reklamovat třeba zboží, které obdržel v akci 1 + 1 zdarma. Dopravné zdarma by mělo být na faktuře s nulovou cenou. Při vrácení zboží je tak vše jasné a obchodník musí vrátit celých 5 000.
Dopravné se nevrací. Pokud jste tedy platil za dopravu 1000Kč, 100Kč nebo 0Kč, nedostanete to zpět. Stejně jako vám obchodník nevrátí rozdíl, když vám za poštovné účtoval 150Kč a on ten balík stál ve skutečnosti 47Kč.
Z článku plyne, že cenu za dopravu obchodník nevrací. Zajímalo by mě, jak je to v případě, kdy nakoupím zboží nad určitou hranici, třeba 5.000,- a kdy je doprava u obchodníka zdarma, tedy nefiguruje na faktuře. Má obchodník stále nárok na stržení ceny dopravy (kterou vlastně platil ze své kapsy)?