Pokud někde LTE opravdu něco ruší, tak by měl zasáhnout ČTÚ. Ale pokud LTE pracuje na státem přidělených frekvencích a ono "rušení" jsou akorát mizerné anténní sestavy uživatelů, tak se o rušení vůbec psát nedá a už vůbec ne, aby to někdo lidem financoval. To stejné platí o DVB-T2, tj. když někdo využívá LTE a např. díky nekvalitnímu modemu bude přijímat i DVB-T2 a internet mu kvůli tomu nepůjde, tak není důvod, aby to řešil operátor DVB-T2. Lidi budou holt muset začít kupovat kvalitnější zařízení a nechat si dělat instalace odbornou firmou, nikoliv používat levný šrot a ještě to bastlit doma na koleně.
Pěkné ťápání zemákovice.
1. To je věc státu a patřičných aby se nikde v naší republice nedal koupit nevhodný a neschválený modem na LTE.
2. Co budu dělat např. jako zákazník kabelové společnosti když mě nějaký soused bude rušit příjem kabelu jeho šrotem modemem za společnou zdí a podobně.
3. do dnešního dne ještě vůbec nikdo nikde veřejně nesdělit to že zatentováním nynějšího pásma UHF budou ohroženy kabelové společnosti co používají kanály 21 až 69 pro šíření své nabídky. Jak k tomu přijdou kabelové společnosti aby oproti satelitním operátorům měly omezené pásmo k šíření své nabídky a v důsledku toho budou muset snížit obrazovou kvalitu nebo počet stanic v nabídce. Se zvýšením počtu HD stanic oproti SD se také zvyšují nároky na širší kmitočtové spektrum při zachování počtu stanic.
A to bylo jen malá část problému které mohou nastat.
Stát nemůže kontrolovat všechno a už vůbec ne nějaký LTE modem, který sem může kdokoliv dovézt. To musí být na odpovědnosti lidí, aby nekupovali věci na neověřených e-shopech, natož někde v cizině, ale dali přednost spolehlivým prodejcům. A to samozřejmě neplatí jenom pro modemy, ale pro všechno ostatní.
Kvalitně provedená kabelovka nemá problém ani s LTE BTS, která je přímo na domě, kde kabel je. A jestli si nějaký zákazník kabelovky natahá po bytě mizerné účastnické šňůry a místo obrazu má čtverečky, tak to opět není chyba LTE, ale jeho vlastní. V každém případě ale klient kabelovky má tu výhodu, že vše může řešit se svým operátorem a ten to zase ze své pozice řeší dále, takže problémy jsou minimální. Vlastně si ani nevzpomínám, že by si někdo někde stěžoval na to, že mu kabelovku něco ruší.