108tis. vypada pekne. Kdyz se podivame ale na jine eshopy v CR, ktere odbavily 70-90tis. za den tak to zase tak vyrazny naskok neni. Navic mam u Alzy pocit, ze posledni rok se logistika zhorsuje. Treba ke mne domu mi to kdysi bezne chodilo D+1, dnes nikdy. Vzdy D+2 bez ohledu na to, kdy objednam. Slo vybrat dopravce dnes vubec, daji vam jednoho natvrdo apod. i kdyz bych si to zaplatil protoze u nas (kupodivu) funguje jen posta a tu na adresu neumoznuji.
Chapu, ze logistika male SD karty a velke lednicky neni jednoducha, nicmene postupnymi krucky se zhorsuji a uprimne rychlost dodani byla pro mne vzdy tim jedinym duvodem proc Alzu pouzivat a nevadilo mi si mirne priplatit.
Nechci teď jakkoliv oficiálně obhajovat Alzu, každopádně z mé osobní zkušenosti co jsem objednával v posledním půlroce jak na Alze tak mimo ni, tak dopravci obecně nestíhali nebo dodávali pozdě než bylo e-shopem slíbeno...
Na druhou stranu mi věřte že jak já, tak Jirka dostáváme na denní bázi do mailu report zpožděných objednávek a víme o každém zákazníkovi, který má zakázku pozdě než jsme slíbili. Takže nám to není jedno.
Pozor vy to dodáte v termínu o to nejde. To nerozporuji. Jen kdysi bych si k sobě domu objednal v pondělí s doručením v úterý a to úterý stihnete. Dnes si objednávám v pondělí a vidím tam středu a tu dodržíte. Nejde o to, že byste nesplnili co slíbíte. A zároveň ke mne je nulový výběr kurýra a upřímně to co mi přijde je většinou hrozné z pohledu času, flexibility apod. Proto jsem preferoval u nás poštu, protože ta u nás (opět kupodivu) funguje nejlépe ze všech kurýrních služeb.
Takže ke zhoršení nedošlo tím, že byste nedodržovali to co kdysi, ale tím, že předtím to bylo u mne rychleji a teď je to někdy i dva dny (v pondělí objendám ve středu nejdřívější doručení).
A jak říkám, člověk Alzu preferuje i proto, že na rozdíl od Mallu, kde stále čekám na zásilky na vánoce 2014, 15, 16, 17 i 18, to přijde v termínu. A tu cenu prostě tolik neřeší.
Jo, už chápu. Souhlasím, někde jsme museli posunout dobu garance doručení na D+2, i když jsme z toho odvaření nebyli. Ale naše kvalita v doručování (a teď beru jen kontext dopravců) je hodně závislá na subdodavatelích. Dokonce kluci z logistiky sledují NPSko spokojenosti s dopravci per region = optimalizujeme dobu a konkrétně nabízené dopravce per části republiky.
Dopravci obecne nestihali ... bydlim nad Ulozenkou a vidim, jak se s balikama zachazi. Docela by me zajimalo % vracenych baliku z duvodu poskozeni. Prakticky vsichni dopravci - ridici, s baliky zachazi jako s kusem hadru. Je me jasny, ze si nikdo nedela iluzi o tom, jak se s balikama zachazi, ale ja to bouzel vidim nekolikrat denne. Aboslutni nezajem .... vezme balik z palety a sup (hod) s nim do auta .. a dalsi a dalsi .... jsem dokonce uvazloval, ze bych rozjel webovou kamerku, aby se ostatni take "pobavili". Dopravci by meli usporadat soutez hod balikem do dalky, urcite by mezi zamestnanci nasli svoje rekordmany.
S tím výběrem dopravce naprostý souhlas, to mi taky hodně vadí, protože každý dopravce jezdí jinak, některé je lepší úplně vynechat a ne že eshop mi tam nějakého vybere (zřejmě podle toho, který je pro ně nejlevnější, i když oni musí mít nasmlouvané takové ceny, že vydělají i na té dopravě slušné procento)
Zdenku, vím že asi jdu s křížkem po funuse, ale pokud myslíte, že bych mohl pomoct jakkoliv Váš názor změnit, budu rád za info co se stalo a jak můžu pomoct. Klidně na můj pracovní mail = vladimir.dedek@alza.cz. Minimálně mne to zajímá v kontextu toho, že někde můžeme mít špatně nastaven interní proces a zbytečně tím zákazníky štveme. Díky moc.
Ještě +- chápu, že ERP přímo navázaný na core business u čistě obchodní firmy je interně vyvíjený, ale HR a mzdy apod, to je za mne úlet, to už bude pokračovat jenom obslužným SW pro robotické nakladače ve vlastní režii - zabezpečovačka se taky dá vymyslet a naprogramovat, tišťáky vyleptají ledaskde.
Asi se to od určité velikosti firmy láme a já vidím jenom do nižších pater. Představa, že mám ve firmě někoho kdo vyvinul a stará se mi o carfleetovy program treba pro 150 aut...
Podle mne vyvíjet a provozovat vlastní mzdový systém se vyplatí od tak 10 000 zaměstnanců ... nebo možná od 100 000 ;-)
Nie, vyplati sa to aj od ovela mensieho poctu zamestnacov. Vyhodou interne vyvijaneho SW je lepsia kvalita a optimalziacia daneho SW pre svoje potreby. Tiez rekacia na pripadne problemy a potreby je pruznejsia. Nepotrebujes nic ohybat alebo robit nejake kompromisy, co ti v dosledku prinesie znizenie nakladov a zvysi kvalitu prace.
Skoro vsetko plati aj o vyvoji na zakazku, len tam potreujes najst spolahliveho partnera na vyvoj.
Vela zalezi o aky biznis ide. Ak nieco standardne, tak sa ti vlastny vyvoj alebo vyvoj na zakazku neoplati. Pracoval som v SW firme, ke sme vyvijali SW na zakazku pre maloobchod,velkoobchod, sklad,.. Aj ovela, ovela mensie firmy si davali vyvijat SW na zakazku, niektore firmy mali aj svojich SW vyvojarov, s ktorymi sme spolupracovali.
Ja skor vidim, ze velke a nadnarodne firmy si interne SW skoro nvyvijaju ale nakupuju. Co tak uplne nechapem ale OK.
Nakupoval jsem od té doby několikrát a ještě se mi nestalo, že bych měl v košíku něco, co jsem tam nedal sám, takže už z toho možná vycouvali. Pořád ale zůstává ten předzaškrtnutý checkbox "zapamatovat si kartu", který navíc ani nevypadá jako checkbox. (Což je ovšem jen slabý odvar oproti praktikám třeba takového Amazonu.)
Nechci vypadat jak notoricky stezovatel, samozrejme chapu vytizenost Alzy a take ze si clovek sem tam nekdy pocka. Ale nakupuju u velkeho obchodu prave pres vsechny tyto nedostatky (a nekdy i vyssi cenu), protoze ocekavam zakaznicky servis v pripade reklamace. A toho jsem se bohuzel nedockala.
Koupila jsem kameru do auta, ktera se i po plnem nabiti po par minutach vypinala (a baterku to ukazovalo ze je off, takze asi problem tam nekde).
Alze jsme poslala reklamaci, ktera me informovala, ze jejich dodavatel oznacil reklamaci jako neopravnenou a poslali mi ten krap zpatky. Oponovala jsem Alze, ze si reklamaci nepredstavuji tak, ze zn. servis kameru zapne, vidi ze funguje, vypne a zamitne. Staci ji mit par minut na stole.
Z Alzy mi napsali, ze je to vsak vyjadreni servisu a .. proste krasnymi vetami me poslali nekam (anebo namitli, at znovu reklamuju, tedy abych znovu za penize posilala zbozi do servisu, kde to ani nevyzkousi??!)
Osobne si jako zakaznik ocekavam, ze kdyz nejsem spokojena s vyresenim reklamace, ujme se toho Alza jako takova, protoze U ALZY JSEM TO KOUPILA, ne u dodavatele. To, ze se neco vypne samo po par minutach pozna i cvicena opice. Kamera se ted vali nekde v supliku a u Alzy uz nikdy nic neobjednam!
Je to hold případ u případu,
U Alzy nakupuju jen když je zboží stejně drahé, nebo pokud chci mít jistotu, že zboží přijede včas a v tomto se rozhodně zlepšili.
Poslední reklamace proběhla, že s nefunkční věcí jsem přišel na prodejnu, kde mi nabídli výměnu za cash, nebo zítra náhradní kus.
Což mě příjemně překvapilo.
Mne spis vadí, ze od toho dala Alza ruce pryc. Ve smyslu - oni Vam to zamitli, my nic. Ale ja to koupila u nich. Ocekavala bych, ze kdyz nejsem spokojena s reklamaci tak se o zakaznika postara obchod sam a nenecha ho to resit znovu stejnou cestou. No nic, nejsem zapskla nebo tak neco, ale tohle me proste hodne zklamalo.
Díky za zajímavý náhled do zákulisí, procesů. Ono nejenom ukočírovat procesy, zákazníky, systémy, ale i lidi zainteresované, viz například, dopravci je velká výzva. Další úskalí jsou i lidi na Showroomu jež mají poradit a očekávat hluboké znalosti od studentů brigádníků nelze, ale věřím že jsou zákazníci kterým pomohou. Sice nejsem věrný zákazník, ale jsem rád že tu jste a posouváte standard dopředu a výše.
U alzy nakupuji pomerne dost (jsem vipak), nastesti pochopila ze cloveka pokud si objedna nove zbozi chce nove zbozi a ne zbozi vracene nekym (stalo se kdysi).
Stale je co zlepsovat. Koupil jsem zbozi, nalepovaci led-stripe od philipsu, samozrejme adapter "made in china" schorel v zaruce. Otevru reklamaci a pripisu dotaz, zda-li je nutne prinest kompletne cely stripe, kdyz po promereni voltmetrem vite ze schorel napajeci adapter. Zadna odpoved, takze lezete po lince jak opice, strhnete pasek a prinesete to komplet. Zaruka a 20ty den vam napisou ze je to vyreseno vymenou adapteru, jak nalepit uz jednou nalepeny pasek na jedno pouziti uz neresi. Tohle trochu nastve. Budto to priste vymente za novej kompletni kus a nebo ctete co vam zakaznik pise.
Mna pobavila historka od kamosa minuly tyzden.
Stornoval objednavku z dovodu neumerneho predlzenia dodacej doby. (tovar bol zaplateny).
A peniaze nechodili. Docital sa, ze musi o peniaze poziadat. WTF ? (ale OK, dajme tomu).
Vola na hotline (Cez vikend !), preplo ho to az do CZ, predstavil sa a slecna hovori "Dobry den, pane xxxx. Vidim tu stonovanou objednavku, chcete asi vratit penize. Jo ? Zadavam pokyn do systemu."
Vraj tazko lapal po dychu, aby mu niekto vysypal co chce, bez toho aby to pracne vysvetloval, klobuk dolu ... :-)
A to s tym vyziadanim platby naspet na ucet je tiez mozno namet, ako zlepsit vztahy. Obchod sa neuskutocnil, takze zavezky treba vyrovnat. (viem, ze to tak ma viacero eshopov, ale je to riadne faux pas).
Nevím, vypadá to impozantně, ale mám s ní takové zkušenosti, že raději se jí vyhýbám.
Pobavil mne mobil, který najednou byl na cestě ze Slovenska, ačkoliv ve skladu „přes dálnici“ měli 218 ks (informace z help linky).
Když jsem si objednával MiniPSU, tak mi po 2 dnech přišlo, že zboží je ve špatném stavu a že objednávku ruší (super, chválihodné), ačkoliv na jiné prodejně měli velkou zásobu. Stát se to může, ale čekal bych spíše omluvu s tím, že se doba protáhne o pár dní, ale přijde mi z jiné pobočky.
Když mi přišla SMS, dojel jsem si pro zboží, tak mi bylo řečeno, že zboží na pobočce není, že ho asi někdo ukradl.
Dodnes eShop neupozorňuje, při koupi například knížek, že danou eKnihu si už uživatel koupil. Ano, primárně by uživatel měl vědět, co má / nemá, na druhou stranu je to nějakým standardem na jiných eShopech už dávno S Alzou jsem to začal řešit někdy před 6 lety, pak jsem to vzdal...
Pak samozřejmě „excesy“ některých zaměstnanců, jako třeba to „slavné“ video, které kolovalo v elektrikářské komunitě, kde někdo, kdo neví jak se daný výrobek vyrábí, dělá průvodce po čínské továrně, což by nebylo nic extra, ale kdyby mu chlapci z P.R.C. rozuměli, tak ho umlátí čepicí za „ty hlášky“...
Takže asi tak...