Ano, jsou tací, co s čísly umí neuvěřitelné kousky při jejich interpretaci.:-) Tím ale nenarážím na vás. Mám na mysli právě ty všelijaké PR manažéry a tiskové mluvky, ať už jsou z jakékoliv televize, Primy, Novy, Barrandova nebo ČT.
Já opravdu starší čísla než za poslední dva roky nemám, v tom jste na tom lépe. Ale předtím mě to, při dvou komerčních televizích a zcela dominantním analogovém pozemním příjmu, zas až tak moc nezajímalo.
Na druhou stranu ty dva roky zas tak nějak korespondují s nástupem nových televizních stanic (a jejich případným zařazením do peoplemetrového měření) i s poměrně rychlým růstem jiných možností příjmu televizního signálu, ať už se jedná o satelit, kabel nebo IPTV.
Já ale nemluvím o statistikách ATO za poslední 2 roky, ale mám data i starší. Ale asi bude problé s tím, že na to samé číslo se lze podívat pokaždé jinak ;-)
Já svůj archív sledovanosti jednotlivých kanálů za poslední dva roky mám. Zdrojem jsou oficiálně vydávaná čísla ATO, jestli jsou skutečná či neskutečná je sice pořád předmětem nejrůznějších polemik, ale žádná jiná oficiální k dispozici nejsou a čerpá z nich např. i Digizone nebo čtenář Tech7, který tu zveřejňuje zajímavé grafy, z kterých jsou taky jasně patrné trendy.
Až budu mít více času tak prohrábnu svůj archív a udělám přehlednou tabulku se sledovaností jednotlivých kanálů za poslední roky, ať se bavíme o skutečných číslech, ju.
Tak proč tedy o tom kafráte, když nevíte o čem? No dobře, na druhou stranu beru vaše přiznání jako polehčující okolnost a věřím i tomu, že jen nevěřícně kroutíte hlavou. Vy totiž neděláte nic jiného, než že jen potíte všelijaké zcestné prognózy a rádobyanalýzy a pak nechápavě koukáte jak sova z nudlí, že je všechno nějak jinak. Že vaše úvahy jsou mimo realitu a žijete si jen v tom svém růžovém světě.
Ale demagog jste vskutku dobrej, když se snažíte opičit a použijete slova o motání se na průměru. Přičemž právě z čísel je jasné, že na průměru se dlouhodobě motá např. Barrandov, kdežto Prima je v současnosti v ČR jediná televizní skupina, kde se podíl sledovanosti zvyšuje.
To mám nejradši když někdo kafrá a pak z něj vyleze že ani neví o čem ;-)
Ale s tím nedělním primetimem jste mě nepochopil. Já to psal proto že Barrandov dosáhne ndaprůmerné sledovanosti s levnou zahraniční akvizicí a taková Prima investuje desítky miliónů Kč do velkolepé show a pitom se motá na svém průměru a dosáhne pouze 4x větší sledovanost než Barrandov. Kdybyste rozumněl aspoň trochu ekonomice, tak budete kroutit nevěřícně hlavou jako já ;-)
Vy jste prostě naprostý demagog, který zarputile, bez ohledu na fakta, mele jen stále jedno a to samé, i když je to zcela mimo mísu.
Co dělá Barrandov opravdu nevím, protože v současné době nevysílá jeden jediný pořad, který by mne aspoň trošku zajímal. Jak vysílá Prima reklamu u ČS Talentu taky nevím, protože mě ani tento pořad nezajímá a nedívám se na něj.
Ale abych vám ještě trošičku zvedl hladinu vaši zášti a mohl jste si vzteky zadupat nožičkama, tak vám prozradím tajemství, že jeden pořad není zdaleka tak důležitý, jako sledovanost dlouhodobá. Takže vám sice mohu poblahopřát, že Barrandov po čase dosáhl alespoň čtvrtinové sledovanosti Primy, dnes už při prakticky srovnatelném pokrytí, ale zatímco Barrandov stagnuje a neustále se motá okolo 4.5%, tak Prima už poněkolikáté za sebou vylepšila svůj podíl sledovanosti právě v cílové skupině 15+, na kterou prodává reklamu. Např. minulý týden Prima dosáhla dalšího rekordního výsledku - nejvyšší týdenní sledovanosti od poloviny roku 2008. Ve 42. týdnu činilo share v cílové skupině D15+ 20,05 %, v D15 - 54 pak 18,9 %.
Tomu ani snad sám nevěříte. Prima aby udržela sledovanost ČS talentu přerušuje reklamou až po hodině vysílání. Navíc se upsala Fremantle že v následujících letech nakoupí několik licencovaných formátů za těžký peníze, které můžou propadnout třeba jako zmiňovaný Farmář ;-) Začínám pochybovat zda je Singer svéprávný, nebo má za úkol přivést Primu k bankrotu ;-)
Všiml jste si co dělá Barrandov? Přerušuje pořady po 15 minutách, rychle odvysílá pár reklamních spotů, dvě upoutávky a pořad pokračuje, takže diváci nebudou přepínat když budou vidět že se za 2-3 minutky pokračuje. Naopak Prima po hodině nasadí 10 minut reklam a 2/3 diváků přepnou na čtvrt hodinky na Talentmánii.
A abych vás prima rozparádil, tak tuhle neděli měl v cílovce 15+ na kterou Prima prodává reklamu ČS talent od 8 do 21:40 share 20,5%, zatímco několikanásobně levnější film na Barrandově měl share 5,2%.
Prima si schovává nějaké pořady v šuplíku? Možná tak Farmáře, ale toho by bylo možná úplně zrušit a nevysílat. Ale tady jde spíš o to, že zvyšující se sledovanost dává mnohem lepší pozice při dělení reklamního koláče a cenách za reklamu v příštím období.
Samozřejmě, ale s tím se počítalo a mělo by se to zúročit v následujícím období a letech.
Je to jistě lepší, než nedělat vůbec nic a ztrátu přitom zvyšovat taky nebo jen stagnovat a živořit.
Tuhle pouze dočasnou ztrátu si MTG může dovolit, protože v posledních pár letech byla, co se ekonomiky týče, nejúspěšnější televizní skupinou v Evropě.