Oddeleni vnitrni komunikace sice je v kazde velke firme, ale ... domnivate se, ze tech cca 10 lidi je kritickou masou na rozpohybovani projektu typu firemni wiki?
Zažil jsem několi pokusů nasadit tento typ aplikací v podniku. Ve všech případech o dopadlo krachem.
Po počátačním humbuku to celé zapadlo. V jednom případě příslušného informatika vyhodili, protože ve finále místo toho, aby dělal svou práci, většinu pracovní doby problogoval.
Ve skutečnosti znám jen jednu firmu, ve které to OPRAVDU funguje (IBM) a dvě ve které to víceméně funguje (Siemens a ORACLE). To jsou ovšem nadnárodní obři a díky tomu se v nich snadno dá dohromady základní kritická masa uživatelů, která zajistí, že to vůbec začně fungovat a zbytek se přidá.
Právě nutnost existence základní "kritické masy" aktivních uživatelů (a jejich počet je DOST vysoký) je, podle mě, hlavní důvod, proč nemají tyto technologie v současné podobě moc šancí uchytit se v normální organizaci (která potřebuje především pracovat a až teprve potom si hrát).