Názory k článku Vltava 2000 -- virtuální obchod snadno, rychle a zdarma

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 20. 11. 1999 19:27

    Jiří Hlavenka (neregistrovaný)
    Jenom kraťoučké doplnění pár čísel a údajů, které zatím nebyly veřejně známé. Za první dva měsíce činnosti Vltavy2000 zaznamenala naše statistika cca 400 objednávek v celkové hodnotě přesahující 5 mil. Kč. Musím ovšem dodat, že značná část z těchto objednávek (nelze zjistit přesné číslo, domnívám se, že zhruba polovina) bylo testovacích, tj. obchod sám sebe testoval, jak vše funguje. Počet objednávek má ale stoupající tendenci, takže jistě nejde jenom o testování. Druhou věcí jsou naše záměry s V2000. Obchod byl záměrně uveden do světa v trošku "rudimentární" podobě, bez mašliček, ale se silnou a dobrou funkčností - pokud se nepletu, řešil se během provozu jenom jeden zásadnější problém, a to s nahráváním obrázků z některých typů browserů. Během provozu Vltavy2000 jsme obdrželi mnoho námětů a připomínek hlavně od prodejců, které jsou nyní s důležitými našimi vylepšeními (různé grafické šablony vzhledu obchodu, možnost provozovat obchod "vysunutý" ve vlastní URL a bez obecného rámce, stále ale sdílející jeden centrální kód) připravovány a které budou k dispozici během několika málo týdnů. Určitě tedy usilujeme o to, aby Vltava2000 byl špičkový obchod, profesionální a srovnatelný s nejlepšími světově dostupnými komerčními obchodními systémy; přitom s výhodou centrálního kódu (pronajímaná centrální aplikace) a intenzivní propagace, kterou provádíme za obchodníka, kterou obchodník neplatí.
  • 20. 11. 1999 19:37

    Petrla (neregistrovaný)
    Vazena Lupo, po přečtení Vašeho článku bych rád podotknul, že ve výše popsaném řešení "ZADARMO" zaplatí uživatel takového domu cenu nejvyšší tj. adresami svých klientů. Jako provozovatel svého vlastniho virtualniho obchodu (provozuji ho cca 2,5 roku na adrese http://www.fitness.cz/shop) znám cenu stálých zákazníků, kteří pravidelně nakupují v mém virtuálním obchodě. Co se týče ceny pořízení a založení virtuálního obchodu ta se v dnešní době pohybuje okolo 15.000 - 25.000 Kč bez DPH včetně cca 30 položek i s obrázky a školení (od fy. WDT s.r.o. http://www.industry.cz). Takový dům si můžete sami plnit a adresy klientů zůstávají pouze Vaším majetkem. Každé zboží či služby, které nabízíte i na Internetu májí svá specifika a zákonitosti, a proto je nutné dodržovat určité zásady. Z tohoto důvodu nelze vytvořit jednoduchou aplikaci virtálního obchodního domu pro veškerý sortiment nabídky.

    S pozdravem Ing. Karel Petrla product manager WDT s.r.o.

  • 22. 11. 1999 11:43

    David Petrla (neregistrovaný)
    Rád bych pozdravil svého jmenovce! Ozývám se z toho důvodu, že jsem asi měsíc odpovídal v Computer Pressu na část dotazů ohledně Vltavy 2000, rád bych tedy opozornil na hrozbu záměny jmen. Dva Petrlové se podílejí na částečně si konkurujích projektech. dále dodám:

    1. Pokud jde o adresy klientů - je třeba říci, že jediný způsob, jak zajistit stoprocentní nezcizitelnost dat ve vlastní databázi, je umístit tuto databázi na vlastním počítači ve vlastní firmě (pokud možno v zamčené místnosti a za firewallem). Musíte tedy počítat s cenou za HW, za podpůrný SW, za pevnou linku do Internetu a ze personál. Nejde o 25.000 Kč, ale o částku řádově vyšší a nikoli jednorázovou.

    2. Na Vltavě2000 je zadarmo nejenom 30 položek, ale i 3000 položek s obrázky. U jiných řešení musíte sledovat cenu za podobný rozsah služeb.

  • 23. 11. 1999 18:14

    Karel Petrla (neregistrovaný)
    Zdravím také svého jmenovce, rád bych doplnil něco málo na vysvětlenou: ad.1. Neexistuje žádný 100% způsob, jak chránit data (třeba klientů) před zcizením, ALE NEMUSÍM JE SERVÍROVAT NA ZLATÉM PODNOSU např. konkurenci.

    U společnosti WDT s.r.o. si zákazník kupuje za 15 000 - 25 000Kč software tzn. i GARANCE. Co garantujete vy na Vltavě2000 - no moc toho není (vlastně vůbec nic). Citace z VLTAVY2000 "Přestože provozovatel Vltavy2000, firma Computer Press, a.s., nijak neručí za jednotlivé obchodní transakce jednotlivých internetových obchodů na Vltavě2000 (ty jsou zcela v režii majitelů jednotlivých obchodů), je zákazník chráněn před nekvalitním nákupem silnou zbraní - může se seznámit s názory ostatních zákazníků na konkrétní internetový obchod." Další komentář je zbytečný...

    ad.2. U těch cca 30-ti obrázků bylo myšleno, že je naskenujeme, případně upravíme a založíme včetně textů do databáze. Při této práci se obvykle provádí i školení pro zákazníka, aby byl samostatný a nás pro další plnění třeba 1 000 000 a více položek již nepotřeboval.

  • 20. 11. 1999 21:20

    Ivo Krátký (neregistrovaný)
    dovolil bych si varovat nadšence do internetoveho obchodovani, aby to pak nedopadlo jako s ceskym AMAZONEM, tedy knihkupectvim VLTAVA. Zde jsem jiz dvakrat objednal knihy, ihned zaplatil a u první objednávky to travlo přes měsíc a nepřišlo všechno a nyní již čekám 5 týdnů a stále nic... Jestli není někdy lepší zajít do normálního obchodu.
  • 20. 11. 1999 22:33

    Michal Zálešák - mj. autor (neregistrovaný)
    Já bych si zase dovolil nesouhlasit s Vámi. Mé zkušenosti s nakupováním na Vltavě jsou zatím bezproblémové, a to mluvím z vlastní vůle jako zcela nezaujatý pozorovatel.
  • 21. 11. 1999 9:42

    Petr Souček (neregistrovaný)
    Já jsem také doufám nezaujatý pozorovatel, a mě se přes řadu pokusů nepodařilo letos na Vltavě koupit vůbec nic, část ze svých zkušeností jsem popsal i tady na Lupě. Zase mi ale jednu knihu poslali zdarma.
    Myslím, že kladných i záporných názorů snad na každý obchod by se dalo najít dost. Na jednu stranu si myslím, že není možné, aby nějaký obchod dlouhodobě vůbec nefungoval (= kladné ohlasy), na druhou stranu problémů je vždy dost (záporné ohlasy). Často záleží na použitém prohlížeči a jeho verzi, na výběru zboží, na schopnosti pošty (zdá se, že v Brně skoro vůbec nefunguje), na požadavcích na systém atd.
  • 13. 2. 2009 17:11

    Pavel (neregistrovaný)
    Mé zkušenosti s vltavou200 jako provozovatelem web shopu jsou velmi špatné. Nejenom že jsou neustálé výpadky, třeba na minutu na 10s, třeba na 5 minut, je to třeba tak 3x za den. Potom jsou další věcí co jim nefungují, podrobné vyhledávání, chyby v šablonách - ale ty si aspon mužete opravit - apod.. Za celou dobu neopravily ani jednu z těchto chyb. Prostě jim je to jedno pořád se na něco vymlouvají.
  • 23. 11. 1999 18:13

    Karel Petrla (neregistrovaný)
    Zdravím také svého jmenovce, rád bych doplnil něco málo na vysvětlenou: ad.1. Neexistuje žádný 100% způsob, jak chránit data (třeba klientů) před zcizením, ALE NEMUSÍM JE SERVÍROVAT NA ZLATÉM PODNOSU např. konkurenci.

    U společnosti WDT s.r.o. si zákazník kupuje za 15 000 - 25 000Kč software tzn i GARANCE. Co garantujete vy na Vltavě2000 - no moc toho není (vlastně vůbec nic). Citace z VLTAVY2000 "Přestože provozovatel Vltavy2000, firma Computer Press, a.s., nijak neručí za jednotlivé obchodní transakce jednotlivých internetových obchodů na Vltavě2000 (ty jsou zcela v režii majitelů jednotlivých obchodů), je zákazník chráněn před nekvalitním nákupem silnou zbraní - může se seznámit s názory ostatních zákazníků na konkrétní internetový obchod." Další komentář je zbytečný...

    ad.2. U těch cca 30-ti obrázků bylo myšleno, že je naskenujeme, případně upravíme a založíme včetně textů do databáze. Při této práci se obvykle provádí i školení pro zákazníka, aby byl samostatný a nás pro další plnění třeba 1 000 000 a více položek již nepotřeboval.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).