Me to tedy prijde divne, ze byvaly zakladatel a majitel Vltavy kritizuje soucasny stav. Tak jim to proste nemel prodavat, kdyz Vltava byla tak genialni a super uspesna :-)
Ja tam nakupoval dvakrat a musim rict, ze jsem byl spokojen.
Pred par lety jsem ale prestal, proc? Nebavi me cekat na zbozi, chci si z pc objednat a vyrazit si to vyzvednout, proto preferuji alzu a podobne shopy, ktere maji veci z 99% na sklade. Internet shop bez skladu a moznosti si zbozi okamzite vyzvednou pro me prestali existovat.
Bývaly doby, kdy byl tento e-shop jediným českým obchodem dovážejícím sem raritní a speciální vydání CD. Dnes (ačkoliv má v title stále "hudební rarity z celého světa") je v její nabídce jenom hromada mainstreamu stejně jako v desítkách jiných e-shopů s hudebními nosiči.
Tam by pravděpodobně data z Vltavy zdarma vložit nešla - Seznam nedovoluje, aby jeden provozovatel obchodu měl v režimu zdarma zaregistrováno víc obchodů nabízejících podobné zboží.
Takže pokud má vlastní feed ve Zboží již 'originální' obchod tak by tam data z Vltavy již neměly jít nahrát. Cena za povolení takové duplicity se pokud se nepletu pohybuje někde kolem deseti tisíc. Což na jednu stranu pro Vltavu asi nejsou velké peníze, na druhou stranu pokud by je měl platit provozovatel originálního shopu tak je to pro něj zbytečná investice.
Uz dlouho jsem si rikal, jak dlouho asi muze Vltava vydrzet se svym pristupem k zakaznikum.
Je tedy fakt, ze se drzeli dele, nez jsem ocekaval (setrvacnost? penize od investoru?). Ale nakonec to preci jen prislo! Budiz to vystrahou dalsim podnikavcum.
Zcela souhlasím, že hladina Vltavy.cz dlouhodobě klesá. Ono i předělání celého systému firmou, která neměla zcela dokončený produkt ani zásadní reference je u takovéhoto projektu překvapivá.
Ještě zásadnější je ale důvěra zákazníků, resp. podíl "promoters" (těch, které obchod doporučují) a "teroristů" (těch, kteří o něm nemluví dobře). V posledních letech (co můžu soudit) Vltavě postupně ubývalo těch promoters a přibývalo teroristů (kteří jsou navíc schopni negativně ovlivnit třikrát víc lidí než promoters). Na Vltavě nezvládali vyřizování objednávek, logistiku a komunikaci s lidmi. Výsledkem byli otrávení zákazníci, kteří se po urgencích a dlouhém čekání nakonec dočkali svého zboží, ale už nikdy se nevrátili a ostatní spíše varovali.
Navíc, copak nějak smysluplně funguje jiný vyhledávač zboží než Zboží.cz? Z ostaních vyhledávačů chodí zlomek lidí ve srovnání se Zbozi.cz. Ne že bych nějak extra fandil některým rozhodnutí Seznamu, ale v tomhle oboru jsou momentálně prostě bez konkurence...
Me takle zkazili vanoce - objednano vcas, expedovat chteli az po novym roce a jeste se divili, ze sem to uz nechtel. To bylo naposledy, co jsem od nich neco chtel.
Ted mi posledni dobou zacal od nich chodit spam.
Moznost odhlasit - neexistujici adresa (ci co to bylo), taxem vyhrabal stare prihlasovaci udaje a zmenil si adresu. To vydrzelo asi 2 mesice a ted mi to chodi znovu na tu starou, kterou uz tam ale nemaj...
Asi uz fakt melou z posledniho a uz kvuli tomu spamu doufam, ze brzo skoncej.
jasne, nemyslim to tak, ze zbozi nemaj zasilat... :-)
Ale pro me ma internet shop smysl jen tehdy, pokud mam moznost si zobzi ihned vyzvednout. Duvod, proc nejdu do maleho pc shopu je ten, ze nevim jestli tam pozadaovane zbozi budou mit... Kdyby mel shop web, kouknu na sklade 3, za tolik a tolik a vyrzim tam...
Příteli, tohle platilo před pár lety. Nyní jsou zákazníci daleko náročnější a požadují nejen super ceny, ale i aby to skladem bylo.
Myslíte si, že Alza a Mall mají na vlastním skladě zboží ve stamilionových řádech (ne, o řád jsem se nespletl :), protože nevědí co s penězi, nebo protože to dnes již jinak nejde?
Presne tak, Alza ma podle meho uspech jen proto, ze ma veci skladem. Vetsina lidi co znam, si proste v praci objedna a po ceste domu si zajede veci vyzvednout...
Nevim jak vas, ale me fakt nebavi cekat na zbozi nekolik dni...
Exkluzivni adresu nikdo nechce, obchod na Vaclavaku uz davno neni vyhra spis naopak, dneska vydelava shop, kolem ktereho projde mnoho lidi, je u zastavky mhd nejlepe metra a ted to nejdulezitejsi ma parkoviste. /modre zony nam totiz trochu znejprijemnili nakupovani :-(/
A jeste neco. Vetsina veci v netshopu neni tak levna, aby pri pripocteni postovneho nebo "kuryrneho" byla levnejsi nez velde v obchode a jeste mam cekat 14 nebo i vice dnu!?! Takze osobni prevzeti jeste ten den je pro me nejdulezitejsi hledisko vyberu eshopu. Eshop, ktery nema moznost osobniho odberu stejny den jako objednavka nema podle budoucnost, minimalne co se tyce spotrebniho zbozi.
Uz nevim kde jsem to celt, ale nekdo psal o GB nebo USA, ze tam si v eshopu rano neco objednam a jeste ten stejny den mi doma zazvnoni kuryr. V tom pripade bych osobni odber taky ozelil. Jestli je to pravda nebo ne, ale netusim.
no a ten kuryr jede z jednoho centralniho skladu kde si to muzu vyzvednout i osobne? No nejede. Rika se tomu logistika. Pro nekoho (ja) ma zase e-shop vyhodu ze nemusi nikam jezdit, ale za par dni mu to prijde postou/kuryrem pekne domu nebo na postu za rohem.
Tedy, vzhledem ke koncentraci obyvatel a firem hlavně v Soulu - v jiným částech země si můžete vybrat, jestli trochu připlatit (menší firmy v menších městech prostě jsou dražší, je menší lokální konkurence), nebo na dodávku počkat, obvykle do druhého dne.
Nebo napriklad v Brne Cybex, prestoze do 18.00 tam chodili lidi a nekdy az fronty klidne zkrati provozni dobu do 17.00... personal nebyl nikdy prijemny... co jsem to zjistil, byl to posledni nakup.
Ony i ty "nakupni galerie", ktere v jistem smyslu agregujou nabidku mnoha obchodu muzou fungovat, v tom autor urcite pravdu nema - viz treba Amazon, eBay. Akorat se to musi umet dobre udelat - toho know-how, navstevnosti a "transakcni" podpory, co muzou tyhle obchody nabidnout je totiz docela hodne a rozhodne neni jednoduche ji ziskat v kratkem case/s malym rozpoctem.
Na Vltave mi prisla uplne nejprisernejsi navigace a vyhledavani ve zbozi - tam neco najit byl prakticky nadlidsky ukol.. Cybex mi prisel vcelku fajn, ale opet - za celou dobu nebyli schopni ani zobrazovat zbozi vcetne DPH! Kdo z retailu tam bude nakupovat?! Vltavu/Cybex potopila mj. i prave ta uzivatelska neprivetivost a chybejici duraz na detail - rozhodne to nebyla "radost tam nakupovat", bylo to spis "za trest".
Jinak skoda nevyuziteho potencialu Vltavy 2000 - tam to chtelo nejakeho osviceneho investora..
P.S. A 'seřazeno podle abecedy' me taky pobavilo :-)
zacinal jsem na cybexu cca pred peti lety jako zivnostnik, ceny nemeli nejnizsi ale celkem dobrou nabidku s celkem prehlednym obchodem a v te dobe coz bylo velkym plus, dodaci lhuty vypsane v obchode souhlasily s casem dodavky.. lec to byl take kamen urazu... dost casto se zacalo objevovat nedostupne, neni na sklade a nebylo z ceho vybirat presel jsem tedy k alzasoftu tehdy...nabidka podobna sice v te dobe nemeli tolik vyber na co jsem byl zvykly ale cenou se to srovnalo... v dnesni dobe ale alza ma podobny sklon jako drive cybex... je nakazen neplnenim dodavky v case a kdyz si objednam neco s dodanim 2-3 dny tak za dva dny se objevi prodlouzeni na tyden a zejmena o lonskych vanocich jsem par objednavek musel i zrusit kdy se objevilo po objednani i zbozi uplne nedostupne...
Blbe bylo, kdyz jsem cokoliv objednal, co melo byt dostupne do 24 hodin, za chvili se dostupnost zmenila na Nedostupne a ja cekal tydny, nez mi prisel mail, abych to radsi zrusil, protoze zbozi proste neni.
Coz ovsem vypovida o neschonosti zajistit informovanost vcas. On je totiz strane neresitelny problem rict zakaznikovi v okamziku, kdy klipne "koupit", ze zbozi uz neni co ? Nj, jeden select do DB navic.
Ono by to fungovat mohlo, ovsem jedine za predpokladu, ze by se to chovalo z pohledu zakaznika jako jediny subjekt (= nakupuju rohliky/tv/backory/... u firmy X a u firmy X taktez vse reklamuju ).
Pokud mam jako zakaznika tak jako tak resit reklamace s 10ti subjekty a jeste musis patrat po jejich reklamacnich radech extra, tak se na to samozrejme kazdy vydlabne a jde na shop dodavatele primo, protoze tam vetisnou najde vse daleko snaz.
BTW: Ceny bez DPH propaguje i Alza, ty s DPH sou min o 2 velikosti mesi a pekne nevyrazne, aby to vypadalo levnejsi.
Tenhle problém má víc E-shopů . Nebál bych se říct každý . Export z prodejní do online databáze v několika sekundách nefunguje . Spíš než lakonická poznámka - skladem je vhodnější označení počtu kusů tak jak to už někteří dělají . Pokud je méně než 5 skladem a rezervace se nepotvrdí , počítám už i s tímhle případem...
Nemám rád podobná rýpání, proto tento příspěvek prosím neberte jako útočný, ale spíše pro pousmání:
hledejceny.cz, heureka.cz, zbozi.cz – seřazeno podle abecedy
Když už autor explicitně napíše "seřazeno podle abecedy", tak už by to podle té abecedy taky opravdu mohl seřadit. :)
Ale stane se každému..
Jinak pěkný článek.
Hmm, a napadlo tě proč mají eshopy nižší ceny než kamenné obchody?
Jasně, nemusí platit drahý nájem na 'dobré adrese' ale kromě jiného hlavně proto že nemusí mít na skladě zboží v řádu milionů ale stačí jim sklad v řádu desítek maximálně stovek tisíc. Právě s touhle myšlenkou eshopy vznikaly!
Proto je NESMYSL chtít po eshopu aby měl super ceny a přitom zároveň všechno skladem.
On to teda spam až tak úplně nebyl, někde jsem prý něco zakliknul a to mi po stížnosti na ÚOOÚ omlátili o hlavu. Nejdřív jsem několikrát žádal ať mě přestanou obesílat, pak jsem si nastavil sprostou autoreply. Nikde návod k odhlášení. Škoda, protože s koupí jsem byl jinak spokojen, osobní odběr zdarma 200m od bydliště.
Vltavu (tj. Computer Press, InternetShops) spoluvlastnil, a to majoritně, investiční fond, který potřeboval do určité doby svou akvizici prodat. Proto Vltava byla "určena pro prodej" a byla také prodána - to k prvnímu dotazu.
K druhému: to je ale přesně o té strategii, kterou v článku zmiňuji. Protože dáno podmínkami spoluinvestora byla Vltava "určena k prodeji", maximalizovali jsme její tržní hodnotu, a to tím, že se "jelo" na co nejrychlejší zvyšování obratu a i také na rozumné zvyšování šíře sortimentu. (Zase jsme to nějak nepřeháněli, ale snažili jsme se obsadit ty nejdůležitější segmenty). Nově otvíraný sortiment stál peníze (byl ztrátový), zaběhlý sortiment byl ziskový. Vltava rostla až do doby prodeje ročně o 40-70% a tím se rád pochlubím.
Ne že bychom během podnikání s Vltavou neudělali chyby - mraky jsme jich udělali a klidně je uvedu, nemám s tím žádný problém.
Toto se mohlo stát tak možná v jednom případě ze sta, protože u cybexu expedice zboží 24 hodin vždy znamenala že zboží je na hlavním skladě. Tento případ se tedy myslím mohl stát jen tehdy, když v jednu chvíli objednali dva zákazníci poslední kus zboží.
A konecne tu je jeste jeden duvod. Spokojenost zakazniku. Ja spokojen nebyl (konkretne s "podobchodem cybex") Vracel jsem nefunkcni zbozi s doprovodnym e-mailem, kde jsem posilal detaily (cislo uctu pro vraceni penez, popis zavady atd). Kdyz mi 7 dni nikdo neodpovedel, preposlal jsem mail na dalsi uvedeny kontakt s kopii na manazera obchodu nebo koho. A jeho chovani mi vyrazilo dech. Dostalo se mi od nej odpovedi, ze je to muj problem, kdyz "vetvim" diskuzi a pisu na vic stran a at jsem vubec rad, ze sve penize zpet dostanu (nechtel jsem ani penize, spis nove zbozi).
Pritom podle me slo o zcela standardni postup eskalace. Reditel (nebo co to bylo za funkci) se mel omluvit za to, ze me tyden fu*kuji a ne se jeste pokouset svoje provozni problemy hazet na zakaznika.
No verili byste tomu? Tim padem pro me vltava stores konci.
Ad Cybex. Také jen jednou a naposled. Neochochota zkontrolovat, zda obrázek souhlasí s dodaným zbožím, přitom jsem věděl, že ilustrovaný obrázek se do ČR nedováží a upozornil jsem na to. Místo kontroly lhaní o tom, že je to určitě ono... no nebylo, zbytečná cesta tam a zpět, pro mně ztráta času, pro ně i peněz za dopravu.
..."Dřív jsem nakupoval často, ale už nenakupuji".
Proč? Protože dřív jsem si mohl zboží (kupoval jsem hlavně knihy, CD, drobnou elektroniku) osobně vyzvednout v Brně bez poplatku, pak zavedli jakési manipulační poplatky i pro osobní odběr a teď už osobní odběr snad vůbec nemají. Takže s přičtením poštovného se pro mě ztrácí hlavní výhoda e-shopů - nižší cena oproti kamenným. V kamenném nakoupím za stejnou cenu a mám to hned bez čekání na poštu.
Takže teď nakupuji buď v kamenných nebo v jiných e-shopech, kde je osobní odběr zdarma.
Zajimavý příspěvek, můžete prosím trochu rozvést co považujete za hlavní chyby, které jste s vltavou udělali?
Takový pohled zevnitř je zajimavý, především v době kdy se u ostatních velkých hračů ukazuje, že si jistě svůj podíl chyb také vybrali - jako mall který potichu ruší obchody(zarizeno.cz) nebo omezuje sortiment(pneumatiky které už pneuexpert neprodává, ale v horním menu na ně pořád odkazují).
Ano, typický podvod na kupce (tupce?). Nahonit obrat za prodejní ceny bez zisku. Proto vám taky přestali dodávat někteří dovozci. jak jste ovšem dokázali kupce oblbnout to by mě zajímalo.
Já nakupoval asi 5x. Tedy nakupoval, spíš čekal. Objednával jsem knihy a 3 je neměli. Tvrdili, že dodají do 3 týdnů. Po třech týdnech přišel mail, že knihy nemají, že se mám rozhodnout, jestli objednávku zrušit, nebo čekat dál. Zrušil jsem. Knihy do dvou týdnů stejně přišly. Tak jsem je nevyzvednul. Tak mi volali. Řekl jsem, že jsem psal, ať to neposílají, že knihy už mám. Dostal jsem sprda, že ....
Tak jsem se na ně už vykašlal.
Mimochodem, firma Cybex jsou taky kujóni. Tam jsem taky jednou cosi objednával a poštovné bylo obrovské...
To je ztracená firma.
Asi trochu syndrom zhrzeneho otce zakladatele, ktery vi, jak se to ma delat. Prestoze sam uz lod opustil, mozna by rad slysel, ze to za nej fungovalo lepe...