Me to tedy prijde divne, ze byvaly zakladatel a majitel Vltavy kritizuje soucasny stav. Tak jim to proste nemel prodavat, kdyz Vltava byla tak genialni a super uspesna :-)
Asi trochu syndrom zhrzeneho otce zakladatele, ktery vi, jak se to ma delat. Prestoze sam uz lod opustil, mozna by rad slysel, ze to za nej fungovalo lepe...
Vltavu (tj. Computer Press, InternetShops) spoluvlastnil, a to majoritně, investiční fond, který potřeboval do určité doby svou akvizici prodat. Proto Vltava byla "určena pro prodej" a byla také prodána - to k prvnímu dotazu.
K druhému: to je ale přesně o té strategii, kterou v článku zmiňuji. Protože dáno podmínkami spoluinvestora byla Vltava "určena k prodeji", maximalizovali jsme její tržní hodnotu, a to tím, že se "jelo" na co nejrychlejší zvyšování obratu a i také na rozumné zvyšování šíře sortimentu. (Zase jsme to nějak nepřeháněli, ale snažili jsme se obsadit ty nejdůležitější segmenty). Nově otvíraný sortiment stál peníze (byl ztrátový), zaběhlý sortiment byl ziskový. Vltava rostla až do doby prodeje ročně o 40-70% a tím se rád pochlubím.
Ne že bychom během podnikání s Vltavou neudělali chyby - mraky jsme jich udělali a klidně je uvedu, nemám s tím žádný problém.
Zajimavý příspěvek, můžete prosím trochu rozvést co považujete za hlavní chyby, které jste s vltavou udělali?
Takový pohled zevnitř je zajimavý, především v době kdy se u ostatních velkých hračů ukazuje, že si jistě svůj podíl chyb také vybrali - jako mall který potichu ruší obchody(zarizeno.cz) nebo omezuje sortiment(pneumatiky které už pneuexpert neprodává, ale v horním menu na ně pořád odkazují).
Ano, typický podvod na kupce (tupce?). Nahonit obrat za prodejní ceny bez zisku. Proto vám taky přestali dodávat někteří dovozci. jak jste ovšem dokázali kupce oblbnout to by mě zajímalo.