Před mnoha lety (cca 3-5 let zpátky) jsem si na Vltavě objednal jakousi knihu a zaplatil předem (já blbec). Asi šest týdnů mi tvrdili, že objednali, mají potvrzenou objednávku, ale kniha ještě nedorazila od nakladatele. Tak jsem tedy nelenil, zavolal jsem do nakladatelství a bylo mi řečeno, že Vltava nemůže od nich mít žádnou potvrzenou obejdnávku, neb je na seznamu neplatičů, nemá vůči nim vypořádané závazky a že už jim prostě NIKDY a NIC neprodají.
Když jsem pochopil, že Vltava je prolhaná parta loserů, která jenom loudí peníze, aby jimi mohla dočasně zalátat své nezaplacené dluhy, přestal jsem u nich cokoliv objednávat a totéž jsem doporučil i svým známým.
Nechápu kde jste přišli k přirovnání "český Amazon", protože taková čučkařina se Amazonu neblíží ani z velké dálky... a vzhledem k dlouhodobému amatérismu ani nikdy neblížila.
Nechápu, proč by Vltava.cz měla mít ještě nějakou další lhůtu na zaplacení dluhů, když už léta neplatí. Tak prostě prodejte co se prodat dá a jedeme dál! Takových firem tu je víc, některé z nich fungují standardně (aniž by podváděly zákazníky nebo obchodní partnery), takže Vltava určitě nikomu nebude chybět.
No mall.cz nicméně nakonec pochopil, že musí masivně zainvestovat a vybudovat vlastní sklady s automatizovanou distribucí. Jen tak se dá spolehlivě a rychle doručovat zboží. Viz článek tady pár dní zpět.
Poslouchal jsem pana ředitele Vltavy na Ekonomice 24 (tuším, že se o tom tam mluvilo v pondělí?) a ten říkal "naše strategie externích skladů je správná a hodláme v tom pokračovat"... no, potěš koště. Ještě nezjistil, že jede na mrtvém koni.
nechapu jak tam nekdo mohl nakupovat, me to stacilo jednou (na dvd sem cekal asi dva mesice)
stejne by mohl skoncit i mall.cz, tam sem dopadl podobne, jen se jednalo o sportovni hadry
Na Vltava jsem kupoval často a objednávky byly v tisících, protože přečtu snad i toaletní papír. Kupoval jsem (nebo snažil se kupovat) hlavně originály v cizích jazycích místo překladů pochybné kvality. Na cybexu jsem kupoval také poměrně často. Tak tedy: vltava zpočátku s malým sortimentem byla celkem OK, i přes dodací dobu několika týdnů (tenkrát nic mimořádného). Po rozšíření sortimentu o zahraniční literaturu to byl ale začátek konce. Nechali si zaplatit předem (nenávidím praštěné poštovní dobírky) a peníze si nechali celou dodací dobu (i když perfektně věděli, že zboží nemají a mít nebudou). Po konci dodací doby napsali jakýsi blábol, že je to naprosto nestandardní situace (standardně v každé objednávce) bla bla bla a že se budou pokoušet zboží zajistit z náhradních zdrojů. To trvalo dalších několik týdnů, pak napsali další blábol, že zboží se jim naprosto mimořádně nepodařilo sehnat a jestli budu čekat dál, nebo jestli chci vrátit peníze. Takže několik týdnů nebo měsíců si drželi peníze na účtu, i když jistě věděli, že zboží nebudou schopni dodat (protože se tak stávalo prakticky v každé objednávce, mimořádná nebo nestandardní situace to jistě nebyla). Dokonce jsem jim v tomto směru psal - když už nedokážou zboží sehnat, tak ať ho stahnou z katalogu. A když už tam nějakým nedopatřením zůstane, tak ať okamžitě s omluvou vrátí peníze a nepřilévají olej do ohně blábolením o mimořádné situaci. Beze změny - další objednávka totéž. Tak jsem přestal platit předem a chtěl jsem napřed potvrzení schopnosti dodat knihy, než zaplatím. A to už jim nějak nevonělo. Naštěstí se v té době začala prodávat cizojazyčná literatura v mnoha kamenných obchodech a byl tu vynikající Megabooks (který byl knihy schopen dovézt, po dotazu seriozně zjistil situaci a knihu slíbil nebo rovnou řekl, že nebude a nečachroval stylem vltava a mimořádné situace). Nedodané vánoční dárky jsem si prožil také, ale to už byla jednom třešnička na dortu. S vltavou jsem již před lety skončil. Cybex byla jiná věc - obchodoval jsem s nimi ještě před spojením a u nich jsem tyto problémy neměl. Měl jsem rád i jejich slevové kupony za objednávky. Ale časem se na internetu objevily obchody s lepšími cenami a schopné dodávat prakticky okamžitě (cybex měl dost dlouhé dodací doby). Navíc pražské obchody začaly nabízet kurýrní přepravu s dodáním týž den. Takže cybex dostal rovněž vale, i když v tomto případě tam nebyly žádné negativní emoce. V této skupině jsem ještě přišel do kontaktu s drogerií (malý sortiment, dlouhé dodání) a jakýmsi zverexem (katastrofa, neuměli balit, dost toho přišlo rozbitého, nepružní, neschopní zareagovat na poptávku, dlouhé dodací doby). Možná, že je dobře, že tyhle obchody odchází. I když - jednalo se o jedny z prvních alespoň nějak fungujících obchodů v době, kdy většina tzv. internetových obchodů byla podvodníci s několika sty položkami v katalogu ve skutečnosti prodávající dvě mizerné věci a s jedinou distribucí a platbou pošta na dobírku. Takže možná čest jejich památce.