Vlákno názorů k článku Vltava.cz – konec jednoho snu? od anonym - Na Vltava jsem kupoval často a objednávky byly...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 26. 5. 2009 9:47

    anonymní
    Na Vltava jsem kupoval často a objednávky byly v tisících, protože přečtu snad i toaletní papír. Kupoval jsem (nebo snažil se kupovat) hlavně originály v cizích jazycích místo překladů pochybné kvality. Na cybexu jsem kupoval také poměrně často. Tak tedy: vltava zpočátku s malým sortimentem byla celkem OK, i přes dodací dobu několika týdnů (tenkrát nic mimořádného). Po rozšíření sortimentu o zahraniční literaturu to byl ale začátek konce. Nechali si zaplatit předem (nenávidím praštěné poštovní dobírky) a peníze si nechali celou dodací dobu (i když perfektně věděli, že zboží nemají a mít nebudou). Po konci dodací doby napsali jakýsi blábol, že je to naprosto nestandardní situace (standardně v každé objednávce) bla bla bla a že se budou pokoušet zboží zajistit z náhradních zdrojů. To trvalo dalších několik týdnů, pak napsali další blábol, že zboží se jim naprosto mimořádně nepodařilo sehnat a jestli budu čekat dál, nebo jestli chci vrátit peníze. Takže několik týdnů nebo měsíců si drželi peníze na účtu, i když jistě věděli, že zboží nebudou schopni dodat (protože se tak stávalo prakticky v každé objednávce, mimořádná nebo nestandardní situace to jistě nebyla). Dokonce jsem jim v tomto směru psal - když už nedokážou zboží sehnat, tak ať ho stahnou z katalogu. A když už tam nějakým nedopatřením zůstane, tak ať okamžitě s omluvou vrátí peníze a nepřilévají olej do ohně blábolením o mimořádné situaci. Beze změny - další objednávka totéž. Tak jsem přestal platit předem a chtěl jsem napřed potvrzení schopnosti dodat knihy, než zaplatím. A to už jim nějak nevonělo. Naštěstí se v té době začala prodávat cizojazyčná literatura v mnoha kamenných obchodech a byl tu vynikající Megabooks (který byl knihy schopen dovézt, po dotazu seriozně zjistil situaci a knihu slíbil nebo rovnou řekl, že nebude a nečachroval stylem vltava a mimořádné situace). Nedodané vánoční dárky jsem si prožil také, ale to už byla jednom třešnička na dortu. S vltavou jsem již před lety skončil. Cybex byla jiná věc - obchodoval jsem s nimi ještě před spojením a u nich jsem tyto problémy neměl. Měl jsem rád i jejich slevové kupony za objednávky. Ale časem se na internetu objevily obchody s lepšími cenami a schopné dodávat prakticky okamžitě (cybex měl dost dlouhé dodací doby). Navíc pražské obchody začaly nabízet kurýrní přepravu s dodáním týž den. Takže cybex dostal rovněž vale, i když v tomto případě tam nebyly žádné negativní emoce. V této skupině jsem ještě přišel do kontaktu s drogerií (malý sortiment, dlouhé dodání) a jakýmsi zverexem (katastrofa, neuměli balit, dost toho přišlo rozbitého, nepružní, neschopní zareagovat na poptávku, dlouhé dodací doby). Možná, že je dobře, že tyhle obchody odchází. I když - jednalo se o jedny z prvních alespoň nějak fungujících obchodů v době, kdy většina tzv. internetových obchodů byla podvodníci s několika sty položkami v katalogu ve skutečnosti prodávající dvě mizerné věci a s jedinou distribucí a platbou pošta na dobírku. Takže možná čest jejich památce.
  • 26. 5. 2009 14:07

    anonymní
    nejsou nebo nebyli jedinym portalem, kteri se v CR chovaji timto, ci podobnym zpusobem
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).