Vlákno názorů k článku Vltava.cz: všechny chyby, které jsme kdy udělali od anonym - Někde jsem v diskusi zahlédl, že prý zásadní...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 26. 5. 2009 8:08

    bez přezdívky
    Někde jsem v diskusi zahlédl, že prý zásadní dluh z minulosti byl "plný sklad" neprodejných kravin. Takové ty příručky o Windows 95 v roce 2000 a podobně.

    Co je na tom pravdy? Ze kdy tento sklad pocházel? Jak se do účetnictví promítne umělá účetní hodnota položek, které jsou za tyto částky neprodejně?

    Také si myslím, že jste možná s vidinou "Vltava je na prodej" uměle honili obrat pomocí nulovým marží na úkor udržitelnosti růstu. Je to možné?
  • 26. 5. 2009 22:28

    Hlavenka (neregistrovaný)
    Zdravím Ondřeji,
    dovolím si odpovědět (za dobu do roku 2005 pak nevím):

    - starší skladové zásoby se přeceňují pravidelně, tj. do účetnictví se promítá jejich stále se snižující hodnota.

    - je důležité říci, že ztráta Vltavy v posledních letech byla "cashová", tj. firma neměla hotovost na zaplacení dluhů (tj. je irelevantní, co je v účetnictví, tady šlo o hotovost)

    - při budování Vltavy jsme se samozřejmě drželi zásady maximalizace růstu, pokud jsme schopní společnost udržet alespoň v minimálním zisku. Myslím, že v době, kdy se velmi rychle růst dalo, to byla správná strategie. V žádném případě to nebyl růst "za každou cenu", tj. i za to, že budeme dosahovat provozní ztrátu.
  • 30. 5. 2009 13:37

    David Vítek
    Zdravím také,
    vezte že vím, jak je na Vltava tom, a sklad nevnímám jako nějak významný problém. Každý eShop musí pracovat s nějakým procentem vratek a nějakým promilem toho, co se neprodá vůbec.
    Problémy to způsobuje asi spíše těm, co na stránkách lžou, že mají zboží skladem a pak to pošlou později.

    S řízeným růstem souhlasím. U eShopů s neřízeným růstem najdete asi v 99% případů na konci roku mínus nebo alespoň našizené malé plus a to včetně "velkých" hráčů jako Kasa. Pak jsou nuceni hledat investory, prodávají se věřitelům...
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).