Tak nevím jak moc to je chybou. Kosmas má poplatek za osobní odběr 20,- a nijak mne to nikdy neodrazovalo (stále je to levnější, než poštovné a kniha i tak vyjde levněji).
Za prodejce se pokusím hájit poplatek za osobní odběr a snahu o maximální průhlednost nákladů. Náklady jsou přeci i na osobní převzetí. Odesílání lze maximálně zautomatizovat zefektivnit a předvídat. Zatím co osobní odběr nastává v nepředvídatelnou chvíli, a jak píše pan Hlavenka zejména mimo obvyklou hlavní pracovní dobu. Náklady tedy běží i když nikdo nepřijde... a pak zase stojíte ve frontě.
Vzpomeňme, že v roce 98 jsme měli i dopravu v ceně asi všichni. (Všichni tři?). S nástupem porovnávačů cen jsme se dostávali do nevýhody a museli jsme to také oddělit.
Poplatek za osobní odběr vnímám tedy jako "regulační poplatek" ve snaze zabránit frontám a snížit náklady.
s tim vubec nesouhlasim. kupuju veci pravidelne v eshopech s kamennymi pobockami a fronty nebyvaji o nic vetsi nez v hypermarketech u pokladen. nehlede na to, ze jak to tak pozoruju, tak dotycni pracovnici, kdyz nevydavaji zbozi (doba mimo spicku), normalne pracuji ve skladu a venuji se vyrizovani zasilek anebo servisu. takze podle mne je to jen o organizaci daneho eshopu a kvalifikaci personalu. navic mam i tu zkusenost, ze obchody, ve kterych dobre slape "kamenna" pobocka, dodavaji vcas zbozi i postou a informace na webu nelzou (to znamena kdyz je neco skladem, tak si mi to prijde postou do 3 dnu anebo si pro to muzu jeste ted den zaject a vyzvednout si to na miste. doporucuji jako test kvality eshopu :).