Tu platbu přes eBanku zavedla Vltava jako první, byl to s eBankou pilotní provoz, u kterého se vymýšlel i ten "protokol", přes který to chodilo. Nevím jak později, ale na začátku se to připisovalo hned, tedy objednávka byla ihned označena jako zaplacená v interním systému. Jestli se to později změnilo nevím.
Přátelé, přesně tohle mi udělal vloni Mironet a to dokonce dvakrát. Jednou mi kvůli tomu zboží nevydali, protože "oni to nemají označené jako zaplacené" (hodinu po platbě) a "paní, co má přístup do banky, aby se tam přes net podívala, tu už není".
Ovšem ta "killer" možnost platby on-line přes eBanku/RB se nakonec ukázala spíš jako "killing". Totiž, přesto celá platba proběhla během několika vteřin a Vltava měla peníze na účtu, tak z nějakého záhadného důvodu zpracovávali platby jen 1x denně. Pak se mi samozřejmě stalo že jsem zboží zaplatil, dostal jsem mail že je pro mě nachystané, ale když jsem si ho šel po práci vyzvednout, dozvěděl jsem se že "my to ještě v systému nemáme označené jako zaplacené, to nemůžete platit přes banku a hned si pro to jít" ...
Tak jsem si schválně dohledal faktury a zjišťuji, že jsem na Vltavě nakupoval poprvé na konci roku 1997. Nakupoval jsem jak knihy, tak později zejména CD s hudbou (ano, patřím ještě mezi těch pár, kteří si hudbu kupují :-) ) Pokud si dobře vzpomínám, tak onou "killer" možností oproti ostatním obchodům se pro mne také brzy stala možnost platit on-line přes (tehdy) Expandia Banku a tedy zbavit se otravné dobírky. Tyto platby zavedla Vltava jako jedna z prvních. Později mi Vltava pomohla objevit Cybex. U obou dodavatelů jsem přes menší problémy byl spokojeným zákazníkem a utratil tam (odhaduji) pár desítek tisíc. "Něco" se (alespoň pro mne) zlomilo cca před 3 lety, kdy již problémy s expedicí zboží začaly převažovat a přinutilo mne to přejít jinam.