Neviem preco xy do toho vtahujete "narodnostne citenie".
Nesuhlasim s tym, ze kampan znizila cenu. Kampan rozhodne nejaky ucinok mala, takze cenu zvysila, na druhej strane pravdepodobne prehlbila stratu majitela.
P. Serdula Dunaj hodnoti pozitivne. Je to aj moj nazor - je to fungujuca sluzba, vdakabohu za nu, na Slovensku ich zatial z objektivnych pricin nie je vela. Verim ze pod vlastnictvom CP sa sluzby este skvalitnia a s rastom internetovej populacie a pade colnych barier to nemusi byt az taka zla investicia. Uz len samotna databaza zakaznikov, ktori casom budu nakupovat urcite aj drahsie polozky ma velku cenu.
No, to je legrace. Kdyby kampan mela prines "pouze" vice penez nez se do ni vlozi, bylo by hodne malo. Hovorime o obratu, pokud se marze Dunaje bude pohybovat nekde na hranici 11-12%, znamena to, ze prave tolik dostane z rozdilu nakladu na kampan a zvyseni obratu. Kampan musi prinest behem roku vyrazne vyssi obrat - viz Gates 1:8, nyni v MS realne 1:15 !!! To ale vede na problem potencialu daneho trhu - napr. pokud ty kampane staly 3 miliony, muzeme poptavku vybudit na 20 milionu Sk ???? Sohulasim s tim, ze kampan slouzila pro "zviditelneni" a zvyseni atraktivity pro budouciho kupce. Na druhou stranu pan Hlavenka je dobry obchodnik a i panove z J&T se koukaji na cisla. Neverim, ze Dunaj vydelava prilis - muj odhad je do 500.000 Sk rocne. Z toho bych odvodil cenu ... okolo 3-4 milionu Sk.
Suhlasim ze reklama by mala priniest viac penazi ako sa do nej vlozi. Aj David Ogilvy v svojej knihe pise toto: "Chcem, aby vam moj text pripadal natolko zaujimavy, ze si pojdete vyrobok kupit".
Myslim si, ze ak si niekto aj po par mesiacoch kampan pamata, tak mala nejaky efekt. To sluzi na budovanie znacky ako aj sam spominate. A mozno prave toto budovanie znacky umoznilo teraz Dunaj predat za vyssiu cenu. Pretoze Computer Press nekupil iba hrbu pocitacov a nejake sklady ale aj znacku.
Avsak nevieme ake boli naklady na tu kampan a tak je tazke ju tu hodnotit z tohto hladiska.
Ta reklamna kampan ale nebola hlavnou temou clanku.
Promiňte ale z toho co píšete tady v tomto fóru mi to připadá, že jste tak trošku mimo. Kampaň je efektinví pouze v tom případě, že peníze, které přinese jsou podstatně větší než ty, které se sebou vezme (samozřejmě, jsou tu i kampaně na budouvání značky atd. ale toto je myslím trochu jiný případ). To že si ji někdo všimnul ještě nic neznamená, to že si kvůli ní koupil někdo knihu taky ještě nic neznamená, takových lidí musí být opravdu hodně aby se kampaň vyplatila. Dělat masivní kampaň na internetový obchod a k tomu ještě na Slovnesku (neberte si to osobně) je podle mě trochu zcestné.
Myslite ze ta reklama nebola efektivna? No ked ste si ju vsimli myslim ze tym uz splnila polovicu svojho ucelu, a ak si na Dunaji kvoli nej niekto kupil aj knihu (napriklad aj vasu :) ) tak to uz ludia z reklamky mohli byt radi.
Nuz co sa tyka kampani, tie boli bezpochyby kreativne, aj sa mi pacili ;-), ale tie naklady na ne pri obratoch Dunaju boli astronomicke a myslim ze nemali najmensiu sancu na navratnost.
Apropo, nemal by nadpis zniet skor Dunaj sa vlieva do Vltavy?