Oskar od začátku nasadil zajímavou obchodní strategii, kterou na mnoho lidí zapůsobil velmi pozitivně. Dokonce i televizní reklamní spoty byly nápadité, viz. kapr a kabelka apod. Nezmění se pouze jméno, ale asi i firma.
Pubertální bych ani neřekl, spíš taková agresivnější, vybočující z řady. Klasickým operátorem profilovaným obchodním směrem je Eurotel,nevím, zda by bylo od Oskara (Vodafone) rozumné se profilovat stejným směrem. Pravděpodobně se však bude snažit frofilovat neotřele.
Také si myslím, že se Vodafone nebude profilovat jako Eurotel, to už Eurotel trochu "sklouznul" k Vodafone spuštěním eurotel-live.cz (Eurotel měl zájem o akvizici s Vodafone).Oskar vsadil na soukromé uživatele, na což zaměřil také svoji strategii. Avšak propagace na firemním poli není nezajímavá, byť se může jevit jako kýčovitá. Vodafone do firmy vnese svoji vlastní PR, díky čemuž asi tato stávající bude pomalu umírat. Každopádně by nový majitel mohl přinést rozšíření služeb a jinou, doufejme kvalitnější, formu práce se zákazníkem. Výklad "nekritických obdivovatelů" raději nechám plavat...
Je to skoda, ze nas zahranicni firmy nuti pouzivat jejich podivne znejici jmena - Vodafone, T-Mobile..."Voda" znamena v cestine preci jen neco jineho, nez by mozna firma chtela. Meli by si vzit priklad z bank - Zivnostenska, Obchodni i Komercni se stale jmenuji stejne, i kdyz jejich vlastnici by mohli uvazovat o prejmenovani (UniCredito, KBC, Societe General), presto to neudelali a spokojili se jen se zmenou loga. Vodafone by mel s Oskarem udelat to same.
Je to jen dobre. Nelze srovnavat banky a mobilni operatory. Banky zde maji mnohaletou tradici, zatimco operatori ne! A i z hlediska marketingu atd. jim to do budoucna usetri penize.
Mně třeba celá marketingová strategie Oskara (a podobně třeba eBanky) připadala od začátku příliš pubertální a dost mne odrazovala. Pravděpodobně nejsem sám, takže je dost dobře možné, že Vodafone chce image svého operátora profilovat jinak.
Agresivních a neotřelých kampaní už jsem viděl spoustu, ale jen kampaně Oskara a eBanky na mne působily takto pubertálně a kýčovitě. Jako Eurotel se asi Vodafone profilovat nebude, ale tipoval bych, že bude chtít vylepšit image operátora, protože dosavadní strategie sice přinesla Oskarovi zástup nekritických obdivovatelů, ale z obchodního hlediska to žádná sláva nebyla…