A) Management zjevně ztratil soudnost a nechápe, že je živen svými zákazníky, které může také těmito podrazy nepěkně rychle poztrácet.
B) Všechny změny vedoucí ve výsledku k většímu vydojení peněz ze zákazníků mají (dost možná by se v rámci €U legislativy dalo i vyhrabat, že MUSÍ) zaváděny ve stavu OPT-IN, aby si je zapnul jen ten, kdo o ně má zájem.
C) Ztrátu pověsti "don't be evil" a "férový operátor" nedoženou zacpáváním úst nespokojencům v retencích. Pár jich takto sice udrží, ale za jakou cenu, ale hodně lidí se rozhoupe projít nabídky i alternativců, kde zvláště ti co nevolají s flatovými tarify ke svému údivu zjistí, že to jde i hodně levně včetně neomezeného volání mezi čísly v síti alternativce (hodí se hlavně pro rodiny).
A) Management zjevně ztratil soudnost a nechápe, že je živen svými zákazníky, které může také těmito podrazy nepěkně rychle poztrácet.
B) Všechny změny vedoucí ve výsledku k většímu vydojení peněz ze zákazníků mají (dost možná by se v rámci €U legislativy dalo i vyhrabat, že MUSÍ) zaváděny ve stavu OPT-IN, aby si je zapnul jen ten, kdo o ně má zájem.
C) Ztrátu pověsti "don't be evil" a "férový operátor" nedoženou zacpáváním úst nespokojencům v retencích. Pár jich takto sice udrží, ale za jakou cenu, ale hodně lidí se rozhoupe projít nabídky i alternativců, kde zvláště ti co nevolají s flatovými tarify ke svému údivu zjistí, že to jde i hodně levně včetně neomezeného volání mezi čísly v síti alternativce (hodí se hlavně pro rodiny).
Jen pro upřesnění, výpadek samoobsluhy byl sice avizován od 18h, ale nešla od páteční půlnoci, takže zrušit tuto,datovou službu bylo možné až v sobotu odpoledne, takže každý zákazník vodafonu s překročeným Fup, který si v tyto 2dny zapnul internet (u chytrých telefonů se tak děje automaticky) zaplatil 50kc
Vy jste si mohl aspoň v sobotu datovou službu vypnout, ale já ještě dnes ráno nemohl de/aktivovat u předplacenky službu žádnou, s vyjímkou blokace SIM karty a hlasové schránky :-)...
Za posledních 14 dní mě Vodafone tak vytočil, že po 7,5 letech znechucen odcházím a zažádal jsem o ČVOP. Nikdo mi ale nesdělil, že do doby přenosu nemohu nic nastavovat ( blokace ) čili abych utratil přes 500,- Kč kreditu a mohl si aktivovat Mplatbu, Internet apod. jsem musel ČVOP zrušit. Poté musím znovu zažádat o ČVOP.
Jednu informaci bych ale od diskutujících potřeboval vědět a to jaký zůstatek musí být na kartě pro úspěšný přenos, protože Vodafone už ode mne nedostane ani korunu.
Ok, zrejme ta data, ktera mam ke svemu tarifu, nejsou "datovy tarif", takze jsem se obaval zbytecne...
Proc vlastne operatori nabizeji takhle nesmyslne ceny v oficialnich cenicich, kdyz je mozne vyjednat si polovicni ceny i jako jednotlivec - a to nemluvim o firemnich tarifech, ktere jsou i radove jinde?
Ono to je obráceně, zjišťoval jsem na mapách pokrytí a i u lidí, co LTEfoun mají, zda signál je. To proto, zda si LTEfoun pořídit, nebo počkat. Tak čekám, čekám a čekám. Tam kde dosud nebylo 3G, tam se s ním prý už namáhat nebudou.
Však já se dočkám, po Saturnáliích budou LTE founy zase o něco levnější. :-)
jenže FUP mám 4GB a né 1,5GB a to vnímám jako stěžejní.
Zatimco v Rumunsku nepodpultovy tarif za 29 EUR ...
https://www.vodafone.ro/personal/servicii-si-tarife/internet/internet-pe-laptop-sau-tableta/internet-cu-abonament/index.htm#tab-3
Opravdu ti co chtějí datový tarif, nebude 75% virtuálu a šedivek k ničemu
Nedávno jsem koukal ještě na nabídku paušálů virtuála Gorila Mobil . Zajímavý poměr ceny a FUPu jenže.... ....Gorila zrušila paušály a O2 Neon paušály jsou samo "lepší" tak že jsou i o xxx,- s DPH dražší.
Takže klidně si plaťe Tesko , ale 5GB FUPu vyjde hodně draho.
Mám ještě starší tarif Internet v Mobilu Naplno, kde zhruba v době zavádění Red tarifů došlo k navýšení FUP na 1,5 GB. Za starých podmínek jsem si mohl za 201,7 Kč FUP zresetovat, tedy 1,5 GB vyšlo na 201,7 Kč.
Teď si mohu buď postupně dokupovat 250 MB po 50 Kč, což je sice dražší, ale pokud nepotřebuji celých 1,5 GB tak mohu i ušetřit nebo si mohu přikoupit předem 1 GB za 100 Kč, což je jednoznačně výhodnější.
Čili z mého pohledu je změna pozitivní.
Stále pleteš dohromady "teoretickou rychlost technologie" a "obchodní nastavení rychlosti" u jednoho konkrétního tarifu. S jiným tarifem můžeš na "správných" místech surfovat až 100 Mbps a nakupovat MB do aleluja.
To, že je těch míst zatím málo a ještě za to chtějí nesmyslné peníze je smutným faktem o kterým není sporu ...
Ono se zapomíná ještě na to že operátoři se vyjádřily že by i by i vypnuly 3G na úkor 4G.
Takže 4G bude i tam kde je 3G a 3G tam vypnou. Takže pokud ten telefon do dvou tel vyměníte asi nebude problém. Pokud patříte k těm který vydrží telefon 5let budete mít s 3G problém větší než 4G...
LTE telefony jsou už v nižší střední třídě tedy pod 8000,-
Mobil sice mám, ale: Ten nejblbější a používám ho jen velmi vzácně, především na pasivní volání a SMS, takže předplacenka za 200 Kč rok. Internet doma zdarma, na aktivní volání VoIP operátor, 90% mých aktivních volání, (doma i do ciziny), jde do vlastní sítě, takže opět zdarma.
A mobilní data mne začnou zajímat teprve tehdy, až bude FUP minimálně 60GB/měsíc za max. 300 Kč, s tím, že při nulovém přenosu dat budu platit nula peněz.
Me staci vedet, ze za 25x horsi sluzbu se tu pozaduji stejne penize. Vic me nezajima. Ukazte mi v EU jinou zemi, kde nabizi LTE s nizsi teoretickou rychlosti nez 100 Mbps. Kdyz to dokazali jinde, dokazat to mohou i tady. Jenze tady jim takovy paskvil jako 4 Mbps za 25x vyssi cenu v porovnani se zahranicim projde. Mozna je to docasne reseni, ale to by melo byt take za docasnou cenu. Ano, uvedomuju si ze pak to muze byt jeste 25x drazsi nez je to ted :-)
Protože jsou jednotlivci (a není jich málo), kteří si ty poloviční ceny nevyjednají, vezmou, co je v oficiálním ceníku, a dál to neřeší. Operátoři by byli proti sobě, kdyby do ceníků dali něco blízko toho, "na co se dá dostat".
Jiná věc je, že ty tanečky "Tamhle mi nabízejí tohle, trumfnete to?" jsou poněkud otravné... Jenže alternativa není, hrají je prakticky všichni poskytovatelé služeb, zdaleka nejde jen o operátory.
Kdy je možné odstoupit od smlouvy bez sankcí?
Nechme ale problémy operátorů na nich samotných a podívejme se na vše z pohledu zákazníka. Pohyby cen, obvykle směrem nahoru, jsou nepříjemné a někoho mohou bolet tak, že už se mu nevyplatí službu používat. Nebo si to již nemůže dovolit, či jen přestane chtít. Jak je to potom s možností odstoupení od smlouvy bez sankcí? Tedy například i od smlouvy, se kterou je spojený nějaký časový závazek a smluvní pokuta za předčasné ukončení?
Dříve platila zásada, že od smlouvy „se závazky“ bylo možné odstoupit jen tehdy, pokud se podmínky změnily v neprospěch zákazníka (resp. spotřebitele, resp. účastníka). Tedy pokud z jeho pohledu představovaly zhoršení:
Účastník má právo bez sankce vypovědět smlouvu na základě oznámení o návrhu podstatných změn smluvních podmínek, které představuje jejich zhoršení.
Nově, od 1. ledna 2012 (nikoli 2013) je ale v zákoně č. 127/2005 Sb. o elektronických komunikacích (v §63/6) jiná formulace. Ocitujme si ji doslova, protože dojde na hru se slovíčky:
Pokud se jedná o změnu podstatných náležitostí smlouvy uvedených v odstavci 1 písm. c) až q), nebo změny jiných ustanovení, které vedou ke zhoršení postavení účastníka, je podnikatel povinen prokazatelně informovat účastníka rovněž o jeho právu ukončit smlouvu ke dni nabytí účinnosti této změny, a to bez sankce, jestliže nové podmínky nebude účastník akceptovat. Informaci je podnikatel povinen poskytnout účastníkovi způsobem, který si účastník zvolil pro zasílání vyúčtování. Právo ukončit smlouvu podle tohoto ustanovení nevzniká, pokud dojde ke změně smlouvy na základě změny právní úpravy nebo v případě změny smlouvy podle odstavce 5.
Začněme to rozebírat od konce. Poslední věta je celkem jasná: odstavec 5 představuje změny, které operátorovi nařídí ČTÚ. To asi není tak časté, a zákazníkovi to tedy nedávají právo odstoupit od smlouvy bez sankcí.
Velmi důležitý je ale začátek poslední věty, zvláště pak v naší současné situaci: změnou „na základě změny právní úpravy“ by měla být i změna DPH. Takže pokud operátor ponechá ceny bez DPH (či další podmínky) beze změny, ale vám jako zákazníkům jeho služby zdraží v důsledku zvýšení sazby DPH, opět nemáte právo odstoupit od smlouvy bez sankcí.
tedy to že cena tarifu se nemění, to dokupování je jen věc navíc která jde deaktivovat, půjde dost těžko uhádat.
Samozřejmě změna podmínek na základě změn stanovených zákonem se výpověď netýká, to ale není tento případ.
Jinak je pravda, že službu lze deaktivovat, v tomto případě se stávající služby pro zákazníka nijak nemění. Deaktivace ovšem vyžaduje zákazníkovu aktivitu, aby mu stávající stav byl zachován, tady obvykle vznikají tahanice mezi právníky, slovíčkaření a zbytečné režie operátorovi za velké množství stížností ČTÚ, případně soudních žalob. Praxe je taková, že operátor při takové změně podmínek zákazníkům generálně vyhoví. Sám jsem takové odstoupení letos na jaře u O2 využil, byť byla změna podmínek výhodná jednoznačně pro zákazníky.
Každopádně odstoupení od smlouvy se dá provést jen před změnami, teď už je pozdě.
Já jsem (vzhledem k přečerpaným datům) musel na celý víkend vypnout datové připojení, abych se vyhnul tomuhle triku. Platit za data 6x víc než dřív je fakt úžasná změna. Palec dolu, evidentně už se věrnost nevyplácí. Jsem s nimi od začátku Oskara, přitáh jsem k nim celou rodinu a oni takhle. Takže brzy sbohem...
Jen tak pro klid jsem se podíval, jestli ten stop, co jsem nastavil pro potomka funguje. A ejhle - i když jsem to v neděli nastavil, ingoruje to jak limit na útratu, tak stop na data, takže potomek prodatoval dalších 2 x 49 Kč.
Kupodivu ale uznali chybu a vystaví dobropis. Takže doporučuju to zkontrolovat.
Ale kupodivu chybu uznali
Ještě před chvilkou tam o nadliminích datech nic nebylo, teď již ano
Při aktivaci malé sim karty do nového telefonu, paní začala nahlas předčítat kredit, který jsem dobíjel během 5 měsíců (nemoc - vnucování paušálů za každou cenu). Po upozornění, že se jedná o mé soukromí a teď to slyší celá prodejna... Pane Vodafone, s kvalitou služeb jdete rapidně dolů!
A bude rušení starých tarifů?
Docela se bojím že mě VF zruší tarif co mám jako to zkouší poslední dobou v rámci "zkvalitňování" TM a O2
Padlo, že se chtějí zbavit málo bonitních klientů, no řekl bych jdou na hranici firemní - personální. A u firemní klientelu moc VF nebodoval.
Jinak ještě stím bonitní... ...oni spíš chtějí úpis? Mám paušál dokonce o X<10,-Kč s DPH dražší, než jejich výhodné RED.... jenže FUP mám 4GB a né 1,5GB a to vnímám jako stěžejní.