Vyměňovat cokoliv v praze je problém protože to způsobí omezení.
To je opravdu argument :-) Ale nechat si za to platit více a více a nic neudržovat, to problém není, že.
Stačí se podívat na výroční zprávy
Stačí se podívat na podpultové ceníky, rozdíly jsou běžně až stonásobné za naprosto stejnou službu.
Vyměňovat cokoliv v praze je problém protože to způsobí omezení. Úniky vody jsou cca 12% a na 0 to prostě nejde. Marže nemůžou být tisíce procent protože marže je max 100%. Pokud myslíte přirážku tak se pořád nepochybujeme v tisících procent. Stačí se podívat na výroční zprávy
" Musíte postavit vodovod a kanalizaci a pak je udržovat."
Vy jste prave priletel z Marsu? Ve specifickych podminkach CR jste ty vodovody zprivatizoval, 30let do nich nedal ani jedinou korunu, vodu pochopitelne pravidelne zdrazujete, a nyni, kdyz se ty trubky v zemi zacinaji rozpadat, se to vse snazite nekomu prodat. Samozrejme za nejmene stonasobek puvodni ceny.
Pro inspiraci se muzete podivat na stav vodovodnich radu v Praze, kde se pravidelne resi praskle potrubi stare i 100 let. To melo byt uz nejmene 3x vymeneno. Zaroven se vseobecne vi, ze vice nez 30% spotreby vody jsou prave uniky.
Operatori nemaji marze ve stovkach, ale tisicich procent, pokud se bavime o verejnych cenicich.
Výrobce má plné právo započítat si fixní náklady do ceny, ovšem zákazník má svaté právo vědět, kolik a za jakou cenu si dané komodity kupuje. Tedy vědět předem, že může (ale nemusí) po vyčerpání dat zaplatit balíček 1GB / 200 Kč, přičemž životnost těchto dat je 30 kalendářních dnů. Jakou možnost kontroly ale má odběratel, pokud si na svém plynoměru odečte spotřebu 500m3 za měsíc, když má pak na faktuře zaplatit 5250 kWh dle aktuální výhřevnosti plynu? Pokud si distributor stanoví cenu takto mlhavým způsobem, nic mu nebrání si ji stanovit od oka (majoritního vlastníka).
Pár dní zpět mi volali z Vodafonu s nabídkou podpultových tarifů, ačkoliv nejsem a nikdy jsem nebyl jejich zákazníkem. Když jsem paní řekl, jak bídný tarif mám od jiného operátora, snažila se ho přebít o 100MB dat. Tomu jsem se samozdřejmě jen zasmál. Další třešničkou bylo, že paní tvrdila, že poskytovat dál internet po vyčerpání limitu dat jim výslovně zakázal ČTÚ a trvala na tom a několikrát mi to zopakovala.
Tomuhle "vody, plynu, nebo elektřiny" se říká Utilities. Obor je to velmi specifický v tom, že drtivá většina nákladů je fixních. Musíte postavit vodovod a kanalizaci a pak je udržovat. Musíte postavit čističku odpadních vod, úpravnu pitné vody. Musíte mít údržbáře, techniky. Musíte platit opravy a údržbu. To jsou všechno fixní náklady. Takže máte roční fixní náklad 2 miliardy Kč. Chcete zisk půl miliardy, to je 2.5 miliardy Kč. Pak máte ještě variabilní náklady na chemii, elektřinu do čerpadel atd., pár desítek milionů Kč. A tyhle peníze vám musí zákazníci zaplatit. Je vám jedno, jestli odeberou kubík, nebo dvěstě kubíků. Na vaše náklady to nemá vliv. Takže jim ty vaše skutečné náklady a zisk rozpočítáte.
Jako zákazník na tom ušetřit nemůžete. Pokud nedonutíte dodavatele rušit čističky, propouštět zaměstnance apod., tak jeho náklady neklesnou. Hon za co nejnižší spotřebou na měřáku je jen souboj se sousedy a ostatními zákazníky, aby oni platili více a vy méně. Dodavatel si své peníze vybere tak jako tak, on ani jinou možnost nemá. Klesla celková spotřeba na polovinu? No tak holt zvýší jednotkovou cenu na dvojnásobek.
Mobilní operátoři dělají to samé. U nás je na přesdržku ale to, že jejich marže jsou ve stovkách procent. Oni na fixní náklady 2 miliardy Kč chtějí zisk 8 miliard Kč. Proto jsou ceny násobně vyšší než v okolí. Přidejte k tomu naši typickou škudlivost a máte šílené dokupování. Tohle je bohužel naše specifikum a můžeme si za to sami. V našem okolí volí lidé spíše paušály. Kupodivu i na tu vodu. Dodavatelé jsou spokojeni, že mají své peníze jisté (protože paušál) a zákazníci jsou spokojení také, protože předem ví, kolik zaplatí, a nemusí si hlídat data/provolané minuty/spotřebu vody.
I hlavni operatori si obcas konkuruji v mistech, ktera zatim nevnimaji jako zasadni. Na jare jsem napr. presel prave od VF z Bez kabelu k TM (Pevny internet vzduchem) za stejnou cenu, kde FUP zrusili. Jasne, neni to mobilni pripojeni, ale pro mne zasadni uspora.
VF pak jeste zkousel klasicky posilat "chybne" faktury za obdobi, kdy jsem ho uz nevyuzival, ale to k jeho stylu "podnikani" proste patri a stacilo ho poslat do haje patricnou pravni formulaci.
Můj "tarif" u tohoto operátora mi celkem vyhovuje, díky čemuž jsem u něj téměř od začátku. Dosud ale nechápu, proč se snižuje ke všem praktikám mobil kartelu ČR pod "bedlivým" dohledem ČTÚ a dalších orgánů unie. Na obranu Vodafonu je třeba uznat, že jeho postoj vůči T-mobile a tomu, jehož jméno nesmí býti vysloveno, není jednoduchý, neboť slovy klasika se Téčko navzdory své podprůměrnosti tahá "otci" na očích s největším exotem v okolí.... Snad to projde cenzurou
Ale to je u nás se vším! Myslíte si, že ušetříte, když snížíte spotřebu, ať už vody, plynu, nebo elektřiny? Ani náhodou, jakmile klesne spotřeba, dodavatel navýší paušální platby, takže platíte nehorázné peníze za to, že máte měřidlo spotřeby, (které navíc není ani vaše) a přípojku. Takže jediný způsob, jak opravdu ušetřit je, stát se samozásobitelem. Kdysi dávno to bylo tak, že kdo nic neodebral, nic neplatil. Ale to už je opravdu dávno.
Byl jsem v Rusku - neomezené LTE za cca 200 Kč + 250 minut a sms do všech sítí. Prodatoval jsem okolo 30-40 GB měsíčně, jak kdy, takhle si to nějak představuji a néé ty PR kecy, že český zákazník průměrně prodatuje 800 MB. To je jasné, když jsou podmínky u nás takové, jaké jsou. A to nemluvím o cenách za roaming, který jsem měl za pět korun minutu.
Nebude to nejaka sedivka, protoze v seznamu virtualnich operatoru jsem ho nenasel http://www.apms.cz/stazeni-souboru/961/20170701-seznam-poskytovatelu-mobilnich-sluzeb-apms.pdf?fd=fd
a ani tento výčet není kompletní. Už více let jsme u virtuála, který zde uvedený není a to má taky nějaké ty tisíce čísel a zatím rozumné ceny. Jak tyhle změny probublají přes něj až k nám koncákům jsem sám zvědav (po rušení virtuálů pod TM před pár lety se přepnul právě pod VF).
Máme pro vás odpověď na váš dotaz:
naviseni internetu 199kc mesicne
Dobrý den, paní
děkuji za e-mail a mrzí mě, že vznikají nesrovnalosti ohledně nastavení služeb.
Zjistila jsem, že u Vašeho účtu v posledních dnech došlo k opakované aktivaci služby Zvětšení datového balíčku - 1 GB za 199 Kč. Naposledy byla zrušena 30. 6. 2017 a opět aktivována 1. 7. 2017. Abychom si s Vámi situaci vysvětlili co nejlépe (a mohli případně hned změnit nastavení služeb; možná bude třeba změnit i heslo, pokud aktivaci provádí jiné člen Vašeho tarifu), Váš e-mail jsem nyní předala našim specialistům. V následujících pracovních dnech Vám zavolají na číslo a na vše se společně podíváte. Děkuji za pochopení a Vaši trpělivost.
Jestliže se Vám kolegové nedovolají, případně nechcete čekat na zavolání z naší strany, kontaktujte prosím operátora linky Vodafone péče o zákazníky na čísle *77 nebo 800 77 00 77, který se s Vámi na nastavení služeb také rád podívá. V případě zájmu lze situaci vyřešit také osobně v některé z našich prodejen .
Věřím, paní Konůpková, že kontakt z naší strany bude úspěšný a že budete mít do budoucna nastavené služby podle Vašich představ.
S pozdravem a přáním pěkného dne
Andrea Hlaváčová
Centrum on-line péče
Vodafone Czech Republic a. s.
www.vodafone.cz
800 77 00 77 nebo *77 ze sítě Vodafone
Nevím, jestli je to typicky český přístup, ale tohle vypadá ani né tak na snahu zákazníka (jenom) oškubat, ale optimalizovat to tak, aby za co nejvyšší sumu dostal co nejnižší službu.
Já bych soudil, že se, pokud existuje konkurence, budou se všichni předhánět v tom, jak co nejlepší službou získat co nejvíce zákazníků, a veškeré optimalizace se budou odehrávat "uvnitř" - tedy snižováním nákladů, vyšší efektivitou, apod. Jenže "když už není kde ušetřit", je vždycky jednodušší hledat cesty, jak ze zákazníka dostat více peněz, kupříkladu tím, že mu to samé prodáme ještě jednou, případně snížíme náklady tím, že poskytneme za stejnou cenu podstatně horší služby (nejlíp žádné).
A veškerý marketing je pak ve stylu: "Naše konkurence vás lakuje? My vás budeme lakovat taky, ale červeným lakem!"
Dovolím si nesouhlasit. Poskytovatelů mobilních služeb je násobně více, protože seznam zahrnuje také virtuály, včetně těch, kteří nabízejí neveřejně.
www.apms.cz/stazeni-souboru/918/20170101-seznam-poskytovatelu-mobilnich-sluzeb-apms.pdf
No já jsem se s Vodafone rozkamarádil ve zlém.prodloužil jsem smlouvu, chtěl jsem nějaké data navíc a paní mi poslala + další simkartu prej do tabletu. Po vyúčtování jsem se nepřestal divit. Paní mi sic poslala další Sim ale data se mi nezvětšila a ještě mi na druhou simkartu napsala úplně nový tarif na 2 roky.
Přechod ke konkurenci s 10Gb balíčkem byl o to jednodušší
Nedal by set článek shrnout do výrazně kratší verze? Něco jako "Komu to po vyčerpání FUP teklo dál aspoň trochu z dobré vůle VF, ten už má smůlu, kdo měl zpomalení v podmínkách explicitně uvedeno, ale jen pro vybrané služby, bude mít nyní zpomaleno všechno." Nebo toto sdělení aspoň nějak vypíchnout, v tom článku je dost rozmělněné.