Tak zrovna port 25 blokuju na routeru, pokud jen můžu, sám. Je to port pouze pro komunikaci mezi servery, pro odesílání pošty se má používat submit port (587/TLS).
Jediný případ, kdy má smysl mít tento port povolený, je vlastní SMTP server - k tomu je ale potřeba statická a veřejná IP adresa, což u mobilního připojení není nikdy a u nějakého DSL/kabelového zřídka nebo za příplatek - a pokud si za to připlatíte, nejspíš vám port 25 povolí automaticky nebo aspoň na žádost.
"...k tomu je ale potřeba statická a veřejná IP adresa, což u mobilního připojení není nikdy a u nějakého DSL/kabelového zřídka nebo za příplatek - a pokud si za to připlatíte, nejspíš vám port 25 povolí automaticky nebo aspoň na žádost."
Váš dojem a Vaše "nejspíš" je pěkné, ale to je tak asi vše. Servery se mezi sebou baví většinou na portu 25 a pokud to umí použijí TLS (ale to není jádro problému). Já chci mít ve své domácnosti poštovní server - připadá mi to normální.
Důležité ovšem je, že je to omezené připojení k Internetu a nic na tom nezmění Vaše dojmy ani dojmy poskytovatelů (například RIO Media). A pokud to poskytovatelé jasně neuvádí tak klamou zákazníka a ten neví z čeho má vařit. Dojmy zákazníků jako jste Vy žel tomuto stavu jen napomáhají.
Doporučení ČTÚ chápu jako doporučení. Nevíte zda má ČTÚ sílu či plán uvedená doporučení nějak vymáhat?
Považuji za dosti alarmující, že se člověk dozví až po připojení k Internetu, které je inzerované jako neomezené a vysokorychlostní, že prostě některé protokoly jsou natvrdo zaříznuty. Uvedené pak není nikde v podmínkách uvedeno. Řeknete si, tak lhaly není problém od nich odejít. Ale to už Vám hoši navrtali díru do bytu... A jakou máte záruku či tuchu, že ten koho zvolíte místo nich nebude to samé v bledě modrém?
Například uvedu RIO Media (alespoň tak to bylo a myslím, že stále je). Jedna z nejpoužívanějších a nejstarších služeb Internetu, kterou je SMTP není možná. Port 25 ven je plošně zaříznut. Nutno použít jejich SMTP a vlastní SMTP v jejich síti není možný a není možný ani jiný SMTP na portu 25 mimo jejich síť až na některé privilegované (tuším Google a Seznam). Není to ve stylu - jsi zavirován a posíláš SPAM a proto jsme to u tebe zařízli, je to ve stylu - je to zaříznuto a tečka. Ovšem, že tento evidentně omezený přístup k Internetu je u nich neomezený se dozvíte až po připojení...
Nemá smysl si stěžovat, pokud nevím, zda mohu docílit něčeho pro sebe jako zákazníka pozitivního.
Pokud by existoval závazný předpis, že poskytovatel musí jasně deklarovat, že služba připojení k Internetu je omezená pokud například dochází k blokování odchozích spojení směřující na nějaký port, tak si začnu stěžovat (nejprve u poskytovatele s jasným odkázáním na předpis a pokud to nepomůže tak dál). Protože pak budu schopen docílit, že poskytovatel buď blokaci odstraní nebo jasně u své služby bude deklarovat, že služba je omezená a jasně srozumitelně popíše jak je omezená. Já ovšem nevím zda takový závazný předpis existuje.
Dnes je situace neprůhledná a to se mi nelíbí. Nemohu si vybírat z nabídek, jelikož nevím co se za nimi skrývá.