Důvod VDF je taktika, to je zřejmé, nyní budou od O2 dostávat nové velkoobchodní smlouvy a tímto mají želízko v ohni. Jako stávající velkoobchodní partner musí dostat smlouvy dříve než budou oficiálně venku.
To že O2 stlačuje maloobchodní marže a cross financuje ví snad každý, akorát pro to nejsou důkazy, vždy když má přijít UOHS, tak se čistí maily, skartují dokumenty a zaměstnanci jsou školeni, aby neodpovídali na více než nezbytně musí.
Když se podíváte na maloobchodní akviziční ceny xDSL vs velkoobchodní ceny, tak je jasné.
Celá finta je v tom, že O2 hraje na průměrnou cenu a když máte hromadu zákazníků, kteří platí historických 750Kč, tak můžete prodávat akvizičně téměř za cokoliv a přesto vám průměrná cena v nákladovém modelu vyjde. Nic než hra čísel a nervů na ostří nože :-)
Rozdělení na 2 subjeky bude transparentnější, nicméně problém je že většinu nepřiznané marže O2 nenechá v komerční části,ale převede jí do síťové části a tím efektivně bude dále držet konkurenci s velkoobchodní nabídkou v hrsti.
A navíc bude mít legalizované cross financování z mobilu, což teď nebylo legálně možné :-)
Prostě dobře vymyšlená hra, žádná amatéřina :-)