Vlákno názorů k článku VoIP versus pevná a mobilní telefonie od Martin P. - Nesouhlasím s tvrzením, že ...Nasazení Voip musí zákazníkovi...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 3. 2. 2010 8:58

    Martin P. (neregistrovaný)
    Nesouhlasím s tvrzením, že ...Nasazení Voip musí zákazníkovi vždy přinést úspory... Sice autor to pak lehce snaží zahrát do autu tím, že argumentuje kvalitou, ale na vynaložené finanční prostředky to nemá vliv.

    Ano vyměním "drahou" pevnou za "levný" VOIP . Takže náklady na telefon klesnou a budu mít zase draší internet a symbolicky vyšší učet za elektřinu, protože internetové připojení napájení po rj45 nepodporuje.

    Podle mně výhody VOIP nelze paušalizovat.
  • 3. 2. 2010 10:27

    krakonoš (neregistrovaný)
    Přes VoIP posíláme 99% odchozích hovorů. Kvalita lepší, než přes GSM, cena někde úplně jinde a VoIP klient v notebooku znamená nulové starosti s mezinárodním roamingem, včetně nesrovnatelně nižší ceny za mezistátní hovory při pobytu v cizině a volání dfomů. Takže výhody VoIP opravdu nelze paušalizovat, jsou drtivé. Bohužel u nás je to především o mizerné kvalitě předraženého ADSL internetu, (nízký upload, nehorázná agregace, pigy skoro jako přes družici), což použití VoIP a kvalitu hovoru limituje. Pro ty, kteří mají přístup ke kvalitnímu připojení (symetrické se zaručenou minimální rychlostí a pingy do 10 - 15 ms) je VoIP nejlepší možné řešení. A v porovnání s vodoprdnými paušály je těch 6 W/1 hodinu spotřeby VoIP telefonu opravdu ,,podstatný" náklad, že?
  • 3. 2. 2010 11:23

    Martin P. (neregistrovaný)
    A klasický případ ...podle sebe soudím tebe...
    Myslel jsem, že z toho co jsem napsal, je poznat že se nebavím o firemním sektoru. Stejnak jako článek se nevyhrazuje jen k firemnímu sektoru.

    Je hezké, že Vy máte takové požadavky a možnosti. A myslí te, že to je většina? Prostě ikdyž by se někdo rozkrájel, to co mně vychází v ceníkách jako náklady na Internetové připojení a telekomunikační služby pro VOIP nemotivuje.

    Ano ta směšná spotřeba malého zdroje pro iptelefon je prostě šprajc. Je to o nejakém principu. Nenazyvam věci zdarma pokud nejsou ikdyž to je 0,01 .
  • 3. 2. 2010 12:17

    ViR (neregistrovaný)
    No, ono je samozřejmě vždy nutno vzít v úvahu výchozí situaci a místní podmínky. Ale jestliže v ČR využívá téměř polovina domácností Internet, pravděpodobně značné části z nich již "vícenáklady" na připojení telefonu k datové síti nevzniknou. Pokud se týká spotřeby energie, to je samozřejmě také náklad. Na druhé straně, například bezšňůrové DECT telefony pro klasickou analogovou linku a pro VoIP (nebo hybridy pro obojí) se spotřebou nijak neliší. A "bezšňůráky" má dnes kde kdo. Ti ostatní musí vzít tužku/kalkulačku/hlavu a počítat. Jako u všeho. Já třeba svého času nahradil pevnou linku u babi na chalupě mobilem/GSM bránou. A nedávno jsem nahradil GSM VoIP. WiFi a VoIP zařízení bylo za cca dva tisíce korun a průběžné fixní náklady, tedy svého druhu paušál, jsou 99 Kč/měsíc místnímu občanskému sdružení za to nejpomalejší WiFi připojení a cca 30 Kč měsíčně za energii. VoIP operátor má za číslo paušál 1 Kč. Celkové úspory, jak proti tradiční pevné, tak proti GSM, jsou ale i tak přes 50%.
  • 3. 2. 2010 13:20

    Martin P. (neregistrovaný)
    Protože pokud od někoho čerpám i jiné služby neplatím samo plnou cenu. Tedy zrušením pevné samo zvýším jiné náklady. O investici do zařízení pro voip, které nevlasním a následná spotrěba. Ne bezdrát nepořebujem, wifi router nepotřebujem atd.

    Slušně nabídka Internetového připojení není v naší republice prostě homogení co se týká technologie ani ceny. Berte to tak, že TO2 může být tedy nejmenším zlem. A šlo by říci že zrušení penvne bez náhrady by bylo nej užitečnější.
  • 3. 2. 2010 23:23

    krakonoš (neregistrovaný)
    TO 2, čili Vodoprd, je to nejhorší, co si můžete domů pustit! Bohužel je spousta míst, kde chudák zákazník nemá jinou možnost.
  • 3. 2. 2010 16:01

    anonymní
    No s vama bych chtel zit v jedne domacnosti, zabyvate se uplne nepodstatnou veci a to je spotreba modemu nebou VOIP brany, nevim jakou mate TV ale pravdepodobne jste ji take nevyhodil nebo neodhlasil jen kvuli tomu, ze jste nechtel koupit DVB-T set, protoze by se zvysila spotreba. Proste obecne VOIP je pro mnoho lidi uspora a at se jedna o branu v domacnosti nebo SIP klient v mobilnim telefonu v zahranic ktery je pripojen pres Wifi. Daji se usetrit znacne penize za hovorne a tyto uspory znacne prevazi naklady na zrizeni a provoz samotneho VOIP. V rodine dlouha leta pouzivame VOIP a vzajeme si volame bez toho abychom pocitali minuty. Hovory v vlastni siti operatora jsou zdarma.
  • 4. 2. 2010 10:54

    Martin P. (neregistrovaný)
    Televizi jsem v pohodě koupil novou i s Dvb-T, ale je to stejně nanic máme kabelovku.
    Stejně brzo asi koupím novou s dvb-s.

    Jasně zabejvám se zbytečností. Ono na těhlech malých zlodějích spotřeby to naskáče. Tede proč se nesnažit to udělat co s nejleším poměrem ceny a vlastností a jednoduchosti. Složitě a draze to není žádné umění.
  • 4. 2. 2010 16:44

    anonymní
    Nevim co myslite tim slozite a draze, mozna pro nekoho je slozite si nastavit VOIP branu a zridit internetove pripojeni. Nase rodina mela jiz davno pred zrizenim VOIP kabel pripojeni a tak proc nevyuzivat volani pres internet kdyz je to levne. Na hovornem usetrime tisice korun rocne, tak ze nejaka kWh za rok na elektrice nas nezajima. Je to tak tezke pochopit.
  • 5. 2. 2010 9:21

    Martin P. (neregistrovaný)
    Ano je cejtím, že pro Vás je těžké pochopit, že existují jiné podmínky a jiné potřeby.

    - do zahraničí nevoláme
    - žádné známe na nějaké VOIP síti nemáme = neušetříme voláním uvnitř sítě
    - voláme i do mobilních sítí
    - počet elektrických spotřebičů se snažíme minimalizovat, asi máme trochu jiné ekologické\ekonomické vnímání
    -průměrné životnost HW = záruka, tedy zajisté počítáte do měsíčních nákladů i nějakou desetinu ceny (opotřebení) daného HW

    Paušál pro ISP + vedení VOIP + provoláno + spotřeba HW navíc + zlomek ceny HW = celkové náklady (samo s DPH).
    Nepočítám ani jednorázové náklady jeho zavedení, nebo aktivaci služby

    Pro současné využití je připojení k Internetu, které máme je dostatečné. Výměnou Internetového připojení za vhodné pro VOIP a zároveň ostatních parametrem nebude horší než současné připojení takzvaně nula od nuly pojde.
    Možná by jste si měl uvědomit, že komunitní wifi jak tu někdo někdo zmiňuje, nebo kvalitní wifi pod 500,- s daní měsíčne v mnoha aglomeracích či městkých částech neexistují.

    Tedy co jednoduchého nehradit dvě zařízení, třema a více? Co je jednoduchého tahat kabeláž navíc, nebo instalovat aktivní prvky navíc? Co efektivního na optimalizaci nákladů, když v množině se mění počet prvků a jejich hodnota, ale výsledný součet je stejný nedej bože horší?
  • 5. 2. 2010 15:15

    anonymní
    Prosim nemluvte o ekologii, to jsou omlete blaboly dnesni doby. Dle vasi ip pracujete pravdepodobme v Skoda auto coz je nejmene ekologicky obor! Mozna jste quazi ekolog nebo nejaky nerd. Neumim pochopit jak nekdo dokaze smahem odsoudit nejakou v tomto pripade technologii jen protoze vam nevyhovuje. Co pro jine muze byt velky pomocnik muze byt pro druhe mozna zbytecnost. Klidne si volejte z telefonni budky to bude mozna uplne pro vas idealni!
  • 5. 2. 2010 15:44

    Martin P. (neregistrovaný)
    Já jsem "ajťák", a pracuji různě. Mimo podle argumentace mám pocit, že Vám tečou nervy?

    Místo věcné argumentace, kdy by jste přišel s konkrétníma cenami a nabídkou služeb, konkrétním výpočtem spotřeby několika aktivních síťových prvků, sklouzáváte k demagogii. Pak já zase nechápu ..jak nekdo dokaze smahem cpát nejakou technologii všem jen protoze jemu vyhovuje...

    Takže není nad to vzít ceníky, účty a prostě si to spočítat. Osobně účty doma neplatím dobrým pocitem z morálně lepší technologie, ale penězma.
  • 5. 2. 2010 17:41

    anonymní
    To ze jste ajtak ani nerikejte, to uz je dnes brano jako nadavka. Osobne jich znam ze sveho okoli nekolik a spoluprace je opravdu bajecna. Jsou arogantni a o jejich znalostech bych mohl vypravet! Ceniky nebo vypocty vam zde nebudu psat, sam clanek je obsahuje. Chytry clovek si informace sam najde na internetu a zde na Lupe vyslo o Voip clanku nekolik jen se podivat do archivu. Nervy mi netecou, spise jste smesny, ale co od ajtaka ocekavat. Hlavne se tim vsude chlubte!
  • 5. 2. 2010 19:12

    Martin P. (neregistrovaný)
    No koukám, že máme vůči sobě solidní nevraživost.

    Víte mně zase přišel směšný ten Váš argument s příslušností ke konkrétnímu průmyslu. Tím ajťákem sem odpověděl na Vaši narážku na ten průmysl.

    Nadávka mi to nepřipadá, běžnému člověku to řekne víc než když na něj vyběhnete s konkrétní specializací. Při které by se asi pokřižoval, hodil sůl přes rameno a podstoupil si dál od Vás.
    Ale vím co myslíte, takových odborníků ve městě máme dost a nejvíc právě je jich moc u takových Wifi ISP. Nakonec když je úplně ničemný chytí se většinou ve státní správě.

    Ano o VOIP to bylo tu a mockrát. A že by se změnilo něco zásadního se říci nedá, proto jsem reagoval. VOIP není vždy řešením.
  • 5. 2. 2010 19:52

    anonymní
    Ja Vam rozumim a mozna nase diskuse trochu sesla na spatnou cestu. Kazdy ma sve potreby a preferuje to co mu vyhovuje. Netrvdim, ze VOIP je spasa telekomunikaci, ale v mem pripade opravdu spori. Ja jsem mel jen pocit z narazky na spotrebu zarizeni pro VOIP, ze je to tak trochu pritazene za vlasy. Zminoval jste se, ze mate kabel. pripojeni. Nevim jakeho dodavatele mate, ale pokud se nemylim tak treba UPC nabizi tez VOIP a brana je soucasti modemu. Mozna je to jinak, samozrejme existuji DSL modemy ktere take dovedou oboji. Tak ze pokud jde o naklady na provoz a sjednoceni zarizeni jsou tu moznosti. V mem pripade sporim nekolik set korun mesicne za hovorne a pripadny pausal. Volam hodne, kolem 30 hodin mesicne a k tomu i do zahranici. Uspora je natolik enormni, ze neni o cem vahat. Spolehlivost je dobra, nechci tu delat reklamu, ale ptal jste se na dodavatele. Muj poskytovatel je drivejsi 802.cz dnes RioMedia. Sluzbu vyuzivam jiz 5 let a me zkusenosti jsou jen pozitivni. V ramci promo akce jsem dostal zarizeni dotovane, prakticky zdarma, cena pri zakoupeni brany se promitla do kreditu pro volani. Chapu, ze v korporatni svere muze byt kvalita VOIP na rozmysleni, ale pro bezneho uzivatele je dobrym doplnkem a pevnou linku prakticky muze zastoupit.
  • 5. 2. 2010 20:06

    anonymní
    Jinak jeste pro doplneni zde je link na branu kterou pouzivam
    http://www.cisco.com/en/US/prod/collateral/voicesw/ps6790/gatecont/ps10024/ps10029/data_sheet_c78-502441.html
    Spotreba je udavana kolem 5W, pokud doma nepobezi nic jineho tak nektere strasi indukcni elektromery tuto spotrebu ani neregistruji.
  • 19. 2. 2010 8:14

    frankee (neregistrovaný)
    Spotřeba těchto "krabiček" je to, co nás do budoucna bude velmi zajímat.
    Pokud máte 10W IP telefon jako já, tak zjistíte
    že se to rovná provozu 0,24 KWH denně, což je ročně cca 88 KW. Při ceně kolem 4 korun za KW je to 350 KČ. Tento přístroj už mám 4 roky. =1400 kč zatím za energii. Než jsem ho kupoval, nedíval jsem se, jestli jsou nějaké úspornější. Až doslouží, sakra si rozmyslím jaký koupím... Protože rozdíl v elektřině o pár watů se rovná ceně zařízení a víc.

    Bohužel, výrobci o skutečných spotřebách taktně mlčí, nebo mlží.
  • 3. 2. 2010 12:38

    anonymní
    Krakonosi, pokud ses firemni zakaznik, tak dostanes na analog stejny ceny jako na VoIP. Takze cenove ses na tom uplne stejne.
  • 3. 2. 2010 23:25

    krakonoš (neregistrovaný)
    Firemní zákazník nejsem a Vodoprd a jeho ucpané dráty jsou i zadarmo drahé. Kdejaká komunitní wifina nabídne kvalitnější internet, než je AžDSL.
  • 4. 2. 2010 10:28

    Martin P. (neregistrovaný)
    Docela bych chtěl vidět komunitní WiFi (ieee802.11g) která je kvalitnější třeba než tolik omílané ADSL od O2 , při menších nákladech na straně klienta.
    Jinak opět kolik procent lidí kteří používají pevnou je podle Vás v dosahu komunitní sítě wifi?
  • 8. 2. 2010 12:46

    krakonoš (neregistrovaný)
    Naše Wifi je, podle statistiky na DSL.cz třetí nejrychlejší v ČR a nějaké ubohé ADSL jí nesahá ani po kotníky, o mobilním internetu a paskvilech od mobilních operátorů ani nemluvě! Pevná linka je to nejhorší možné řešení jakéhokoli telekomunikačního problému. ADSL je dnes na hranici technických možností a jeho další zlepšování nepadá v úvahu, protože dráty, po kterých je šířeno, už nic rychlejšího nepustí. Takže pevné linky jsou odsouzeny k zániku, je to jen otázka času a pro ADSL začne zvonit umíráček v okamžiku, kdy se objeví služby, vyžadující rychlejší upload, nebo stejnou rychlost up i down. A otázka kolik procent lidí... je zcela mimo mísu, protože kdo má všech pět pohromadě a má možnost volby, už se s pevnou linkou dávno rozloučil. Spíš byste se měl ptát, kolik lidí (procenta jsou v tomto případě zbytečná), by chtělo u pevné zůstat, kdyby mělo jinou možnost.
  • 4. 2. 2010 13:56

    Mysel (neregistrovaný)
    Nepouzivejte slovo kvalita (hovoru) v jedne vete se zkratkou GSM. Nedava to smysl.
  • 3. 2. 2010 13:07

    Petr Menšík
    Ono zmiňované MOS je sice pěkné, ale u operátorů podle mě bude mít zásadnější vliv spíš kvalita připojení domácností. Firmy na tohle budou pravděpodobně lépe připravené, ale u domácností bude problém.

    Pokud totiž něco stahujete a jedete linku nadoraz, tak se kvalita zhorší, ne vinou VoIP operátora, ani technologie, ale kvalitou přenosové linky. Ono bez spolupráce s poskytovatelem internetu, kdy dává přednost VoIP provozu, nebo pokud k zaplnění kapacity linky nikdy nedojde, se nedá stálá kvalita služby zaručit.

    Poskytovatel internetu těžko bude rád poskytovat druhou linku na VoIP bez dalších plateb, a běžný uživatel obvykle nebude mít zastropovaný svůj internet na routeru, aby zbylo i na plynulé volání při vytížené lince. Prostě to neumí nastavit. VoIP je jistě bezva věc, ale je potřeba mít na něj připravenou i linku do internetu. Lze souhlasit s tím, že kvalitní VoIP dostanete jenom tehdy, pokud tohle bral zřizovatel v potaz.
  • 3. 2. 2010 23:30

    krakonoš (neregistrovaný)
    Zlatá slova. Jenže jestli Vodoprd, T-mobile a další o něco nestojí, je to právě takové připojení, na kterém konkurence, tedy VoIP, bude kvalitně fungovat! Ono je dost rozdíl, platit mobilní roaming z ciziny, nebo volat přes wifi hotspot se Skype kamkoli zadarmo, nebo s VoIP klientem za stejné ceny, jako z domova. A přesně tohle operátorům, kteří poskytují voice i internet současně, vadí. Takže se dělá všechno proto, aby ,,to jaksi blblo". (upload, agregace, pingy a t. d.) Bylo by zajímavé, porovnat kvalitu VoIP provozu u operátorů, kteří poskytují voice a u těch ostatních.
  • 4. 2. 2010 9:03

    Jan Pobořil
    Právě proto se mi osvědčilo využívat pro Internet i VoIP stejného operátora, pokud to je možné.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).