To je celkem pochopitelné. Vodoprd (a nejen on) si přece nebude podřezávat větev na které sedí tím, že bude podporovat něco, co mu bere klienty a z čeho by mohla profitovat konkurence. Já sám (díky bohu) na Vodoprdu a jeho službách závislý absolutně nejsem a případný krach této modré ostudy a totální zablokování jeho činnosti nemám šanci, alespoň v odchozím provozu, sebeméně pocítit.Takže dilema VoIP, nebo pevná pro mne žádným dilematem není. Pevná je i zadarmo drahá.
Jak jsem psal, záleží na konektivitě. Když je mizerná, tak VoIP se nedá použít. V jedné firmě mají ADSL od Kyslíků a běžně denně několik výpadků až půl hodiny. Jinde je rozptyl zpoždění od 80ms do 1200ms.
O tomhle scénáři dost pochybuju. Ještě jsem neslyšel, že by někdo VoIP zrušil, maximálně se změní operátor nebo vymění nějaké zařízení. Za těch pár let, co VoIP ve firmě používáme, pamatuju tak 2 půlhodinový výpadky a 1x změnili konfigurace a trvalo to pár hodin.
Pro tyhle havarijní situace máme ve firmě i pevnou a mobily, nicméně přes tu pevnou jde tak 5 hovorů ročně, přes VoIP těch zbývajících 99,99%.
Hmm, no já nevím, ale jestliže podle agentury Digimark vědomě využívalo VoIP telefonii v r. 2008 41% firem a v r. 2009 tuším o šest procent více, tak to jednak svědčí o trendu opačném než tvrdíte, a jednak to znamená, že kdyby 70 % firem od VoIP technologie odešlo, tak by jí předtím muselo využívat nějakých 137 - 156 % českých firem, což je logicky nesmysl :-). BTW, mnoho firem a dnes už i domácností vůbec netuší, že VoIP technologii používají.... Mají prostě "pevnou linku". A to je myslím v pořádku.
Bohužel tento PR článek vyjadřuje spíše tužby než skutečnost. Ta je poněkud jiná. V praxi 70% firemních uživatelů od VoIP zase odešlo na klasickou pevnou. Důvodem je nespolehlivost. Nebývá to ani tak zaviněno VoIP operátorem, jako poskytovatelem konektivity.
Výpadky konektivity mají následující scénář: vypadl internet, všichni se vrhnou na telefonování. Telefon mlčí. Z mobilu vzkaz "OKAMŽITĚ přijďte s tím něco udělat, už to ZASE nejde". Po půl hodině se to samo rozeběhne bez zásahu, operátor něco předělával na ústředně.
Při první reorganizaci vezmou zasvé všechny VoIP telefony s návratem k pevné. Náklady? Ty zajímají jenom majitele firmy, zaměstnancům je to u pozadí.