pokud by radní volili přímo koncesionáři ČT, tak je to více demokratické nežli dosavadní "zastupitelská" demokratická volba. Ale výsledek by byl vlastně tentýž, vyhrál by politicky silnější a ti poražení by nadále platili na něco co nechtějí.
Proč vymýšlet co bylo dávno vymyšleno ? To co lidé chtějí to si koupí, na to se dívají. Volba vlastními penězi je nejupřimnější a nejzodpovědnější volba každého,
Takže nevymýšlet, ČT privatizovat a zrušit. Soukromých kvalitních TV je na trhu dost a další by vznikly. Privatizace/zrušení ČT/ČRo i zadarmo by lidem ušetřila těch 8 mld poplatků ročně, takže by byla pro každého výhodnou.
Zjistil bych jen to, že nakonec zaplatím víc než těch 135Kč a to ještě bez adekvátní náhrady. Sport by zůstal, jen se přesunul na placené programy, ČT:D tamtéž. Art by asi zanikl a místo ČT24 bych měl NovaNews. Místo ČT1 a 2 by nahradily běžné komerčky, ovšem s domácí tvorbou tak na úrovni Ordinace.
proč by měl někdo sanovat 8 mld - ?? Pane pamětníku, vy přeci máte přehled, tak neuvádějte jako možné varianty jen ty Novu, Primu či Barrandov, vysílá cca 90 čs. TV programů. Uvolněný prostor po ČT by byl určitě velice rychle zaplněn nabídkou odpovídající požadavkům diváků ČT. A zjistil byste, jak to najednou vše funguje a bez povinného placení.
Na to mohu jen odpovědět, že NEVĚŘÍM. Zkušenosti mi to nedovolí.
Jako Pražák mám k dispozici asi maximum z tuzemského DVB-T, jsem celkem spokojeným abonentem kabelovky UPC a satelitní přijímač mám připojen k natáčecí parabole. Přesto relativně často něco z produkce ČT sleduji a nevěřím, že by všechny moje požadavky někdo bez ČT splnil. Mně by ČT chyběla i za stávajícího stavu věcí.
Kde by televizní průmysl vzal těch "ušetřených" 8 miliard na zalepení díry po ČT? Tvrdí se, že reklamní trh je již vyčerpán a víc miliard není schopen vygenerovat. A i kdyby, nebylo by to pro diváka stejně, ve svých důsledcích, "zadarmo".
A Čt s těmi novými formáty kde je prezentovaná taková vulgarita a násilné scény (kopání do rozkroku a lidé se tomu smějí = chce z toho udělat producent dokonce Silvestrovský pořad) tj. ta parodie na drsný věci ze zámoří (Jan Kraus nedávno o tom s Drtinovou hovořil, že na to nejsme u nás zvyklí tj. to co projde v USA s jejich mentalitou tak u nás pak...) kterou nazývají humorem, že to patří na komerce a musí se vysílat po 22h ale hlavně když je to z veřejnoprávního (placeného) tak je to v pořádku ten pořad "Boj o koláč" atd... Prezidentův překlad slova vyvolal rozruch a tohle na tom Čt vás nechává chladným?... Natáčí se stále víc krá.vovin... Jo dobrá konkurence Zoomu tu ještě od nich kvalitními pořady (ty se ale též všade už reprízují x tero měsíců dokola jen u některých s jiným dabingem) je ale jinak?...
Kraus u Drtičky byl dobrý. Líbil se mi i názor na většinu pravicově orientovaných umělců, kteří by měli tíhnout spíše opačným směrem. Nějak mi ale připadá, že Drtinové s Veselovským dochází energie a poměrně často nedokáží pohotově reagovat na hosty. No a ekonom Michl si před vysíláním musel pořádně cvaknout.
pane pamětníku, na víru/nevíru se špatně odpovídá či argumentuje.
V každém případě pokud máte přístup k tolika programům tak víte, že kdykoliv tam naleznete něco, co je minimálně na úrovni ČT či spíše lepší a za menší peníze. To, že každý prázdný prostor na trhu se dnes rychle zaplní, je prostě realita. Stejně tak, jako že tam, kde státní/veřejnoprávní monopol je ztrátový se téměř vždy objeví po uvolnění trhu/zrušení výhod pro monopol tatáž služba, dokonce v nabídce více konkurentů a v lepší kvalitě, levnější a se ziskem. Příkladů kolem sebe máte habaděj - dráhy, pošta, nemocnice, atd. atd. - nakonec i ty soukromé TV/R.
Těch mizerných pořadů je ale stále čím dál tím víc!!!... proto mám zaplý až na vyjímky pohodový Zoom u kterýho jsou reklamy zadara, respektive je to promítnuto jen do cen výrobků v obchodech... A k té vítce o USA a jak to mám jinak napsat když ta morbidní a vulgární výchova světa přes mediální atd. branži jde od tam tud jako vzor žití pro celou planetu kterou si nenávratným konzumem nevážíme... Rozhodně ale člověče dle tebe nejsem ten Rusák... Kmér atd. prostě kritizuju všade kdekoliv to, co není zdravé... Tobě snad připadá normální mít v každou chvíli při přepínání programů vyskočená v ruce zbraň a násilí s vulgaritami... Tu máme skutečně jinou mentalitu o níž ten Kraus přiznal nelze ze zámoří k nám ve všem přenést... To tu prostě neprojde... Drtinová mu připoměla to, jakým způsobem třeba v jeho pořadu "mučí" slovně lidi a on přiznal, že v tom zámoří se dělají ještě drsnější věci na který nejsme vychovaný...
pane kukykuku - náklady na reklamu jsou promítnuty v ceně stejně jako třeba náklady na mzdy nebo stroje. Stejně jako u mezd či nákladů na surovinu hospodárný výrobce i reklamu může používat jen tam, kde je to efektivnější způsob prodeje nežli jiné, třeba báby s nůší. Cena je tvořena v konkurenci na trhu, o náklady na zbytečnou reklamu si nikdo cenu v konkurenci dovolit zvýšit nemůže. Proto jsou reklamy i na slevy či na zboží levnější nežli u konkurence. Proto třeba e-shopy, které prodávají jen přes efektivní reklamu na netu či TV jsou vesměs levnější, nežli někdo, kdo prodává sice bez reklamy, ale s (méně efektivními) náklady pronájmu a vybavení kamenného obchodu.
jo, takže tu reklamu platíte ve výrobku úplně stejně jako třeba mzdy a suroviny. TV stanicím platí reklamu zadavatel/prodejce ne vy. Stejně jako platí prodejce třeba pronájem obchodu. Vykládat, že komerční TV platíme v reklamě je demagogická pitomost, jo platíme asi tak jako moderní stroje v továrnách.
Vždyť to jde vidět i zde. Chybí nám zdravé sebevědomí a hlavně nadhled. Každá výtka je brána za osobní útok, kterému se člověk musí hned bránit a ne jako podnět k případnému zamyšlení. Těch našich 10 mil. téměř nic neznamená, tak si už nehrajme na pupek světa. Je na čase se zbavit "falešných nadějí živených za komárů" o zlatých českých ručičkách, muzikanství apod...
Já tu reklamu uvedl jen proto, že se tvrdí, že na Čt měla být na "1" bez ní a přesto tam po dokončení přechodu na DVB-T zůstala... U soukromníků je to už jedno, tam se s tím počítá jako daň za možnost něco sledovat "zadarmo" což u čučení do bedny ano ale náklady jsou pak rozprostřeny jinak než ve povinném výpalném od veřejnoprávních... A ta "stání" zákonem chráněná která má neobjektivní zpravodajství na zakázku různých šéfů (po té vánoční stávce to bylo nejvíc viditelné) se stále víc chová komerčně... tak proč vůbec ještě existuje když tam rozhodně není ta zákonná "výchova" ale natáčené násilí, střílení, zabíjení a vulgarity vydávané i v jejich původní produkci za "kvalitní" kulturní díla...
Bohužel ale stát byl slepý tj. vytvořil úmyslně nedokonalé zákony, že pak bylo fůru arbitráží viz i zmíněná NOVA a její licence = zaplatili jsme jí následně z daní = za zmařené podnikání a Železnýmu se nic nestalo protože v tom tak jako mnozí z Klausovo "žáků" volného trhu bez pravidel které jinde jsou běžné... uměl proklouznout těmi úmyslnými dírami v paragrafech... Ta tzv. Rada pro Rozhlas a Televizi je tu zbytečná když něco toleruje a na jiný věci dá pokuty který opět nezaplatí vyník ale ti co se na bedny koukají...
vždyť píšu, že reklamu ve výrobku zaplatíte, ale úplně stejně jako cokoliv jiného - mzdy, suroviny atd. - ale nic navíc proti ceně konkurence. Cenová konkurence totiž navýšení ceny o náklady reklamy nedovolí. Nebo vy si snad kupujete totéž dražší o náklady reklamy, když byste měl vedle možnost si koupit totéž levněji bez nákladů reklamy ?
Takže reklamu platí v TV jen ten (prodejce/výrobce), komu to snižuje konečný náklad, tedy je to výhodné i pro vás.
Přeci byste neplatil extra dělníky nebo extra pronajaté domy v ceně výrobku, stejně jako nikdo není ochoten platit neefektivní reklamu. Platíte vždy cenu výrobku jak ji vytvoří konkurence na trhu a konkurenci nezajímají zvýšené náklady někoho jiného - ten s vyššími náklady zbankrotuje, tedy pokud mu souzi z brusele nedají dotaci.
Oba mluvíme o tomtéž... čím víc reklamy o to je pak ten výrobek nákladově dražší... a kdo to zaplatí? v té televizi neplatíte koukáním na to nic ale až pak v tom obchodě pokud vás účelově vytvořená reklamní upoutávka zlákala... Na tom všem je ten smysl upozornit na sebe a něco založený... Ano je i fakt, že když se něčeho prodává víc tak je pak i možné cenu produktu množstevně upravit níže... to máte též i já pravdu... Dost našich soukromníků si po 89 roce myslelo, že když nasadí co nejvyšší cenu tak vydělají ale těm zas ten rychlý zisk splaskl protože kdo chce hodně naráz nakonec zapláče, že nemá nic oproti tomu který prodával ve velkém levněji... Na tom je založen Anglo zámořský nyní Čínský systém podnikání... ale zpět k televizím... veřejnoprávní má koncesi + reklamu a soukromník jen zisk z reklamy což je ten zásadní rozdíl... Kdyby tu státní licenci prodali tak jako kdysi přišla NOVA tak neplatíme za koukání bedny vůbec nic ale jen výše uvedené za tu reklamu zahrnutou do ceny při koupi výrobku...
Není to pi.tomost protože ta společnost co si reklamu zadala... jak přiznáváte si jí přidá do nákladů na daný výrobek který pak zaplatí o to dráže koncový zákazník při pořízení reklamovaného výrobku... Vše souvisí se vším... je to kolotoč... neplatíte u soukromýcjh komerčních sice koncesi ale vysáluje to jen ten co jde pak do obchodu a tam právě už nemusí jít povinně každý... v tom je ta odlišnost oproti zákonnému veřejnoprávnímu výpalnému které je prý nízké a tak se k němu přidává reklama na hraně zákonů...