Názory k článku Volný TelefoNet: hovory po celý den jen za paušál

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 7. 10. 2005 7:39

    Q (neregistrovaný)
    Autor je tématem tak zaujat, že jej vysvětlil nejasně. Mne jako případného uživatele zajímá toto - pokud budu volat přes internet, musím se na něj nějak dostat. To znamená (většinou) koupit ADSL, to je včetně platby za telefonní přípojku. Když to celé spočítám (Telekomu za přípojku, za ADSL), vychází mi, že nabídka je pro zákazníky silně prodělečná.
  • 7. 10. 2005 9:25

    Radek Burda; (neregistrovaný)
    Hmmm.. ja zas nerozumim tomu, co pises ty.. nebo ty snad mas doma internet kvuli volani?

    To zamrzi.
  • 7. 10. 2005 9:26

    krakonoš (neregistrovaný)
    Áť počítám jak chci, Skype mi, protože volám hlavně na Skype do ciziny, vychází levněji. Pro ty, kteří mají jiný internet, než od Telecomu a tudíž neplatí paušál za dráty by tato nabídka mohla být zajímavá.
  • 7. 10. 2005 9:32

    krakonoš (neregistrovaný)
    Internet mi nahrazuje radio, televizi i telefonní přístroj, takže i když za něj platím 500 Kč/měs. tak se mi pořád vyplatí, protože neplatím paušál Telecomu, ani rozhlasové a televizní poplatky, navíc telefonování přes Skype mě přijde na 12 - 16 eur ročně, na příchozí hovory mám mobil s předplacenou kartou, za kterou zaplatím ročně další třista a který používám na chatě, nebo na cestách. Jestli znáš nějaký levnější způsob styku s okolím, dej mi vědět.
  • 7. 10. 2005 9:37

    FraT (neregistrovaný)
    mi to prijde v pohode, mam ADSL bez Telekomu, tak pres nej proste ted muzu volat a kdyz tam neni zadnej pausal a platim jenom to co provolam a dostanu cislo a telefon...aspon sem to tak pochopil.
  • 7. 10. 2005 11:20

    Petr (neregistrovaný)
    Levnejsi do okamziku, nez prijde nejaky dobry kamarad a praskne vas... :-) Pak prijde kontrola, zjisti, ze berete (jste technicky schopen prijimat) televizi na pocitaci, a dostanete 10000 pokuty. :-(
  • 7. 10. 2005 11:36

    Lukáš (neregistrovaný)
    ...je zde ale nutné mít přípojku od COL, navíc ve variantě realizované přes unbundling...
    Tedy neplatíte nic ČTc, protože vlastníkem poslední míle, smyčky, prostě drátů od ústředny do vaší zásuvky musí být Volný. Takže žádný paušál Telekomu a jestli nějaký, tak firmě Volný za ADSL. Nechci hledat, jaký jsou podmínky, to nechť si zájemci dohledaj sami.
  • 7. 10. 2005 11:48

    Dan Ohnesorg (neregistrovaný)
    COL je dodavatel konektivity pro spoustu komunitnich siti. Dalsi velka skupina komunitnich siti je napajena providery, kteri umi jen cistou IP konektivitu, nejsou telekomunikacnimi operatory, takze nemaji vlastni ustredny a telefonni sit, takze mohou nabidnou VoIP jen preprodavane.

    Ve spouste panelaku je standardnem kabelovka, ale uz ne telefon. My tady mame dum, kde je 16 pripojek na inet, 1 ADSL a jedna linka od telekomu pro fax. Podivejste se na Kladno, kolik je tam pripojenych lidi k inetu a kolik z nich ma pevnou linku.

    VoIP operatori nebojuji o stavajici zakazniky telekomu, ti jsou ztraceni tak jako tak, oni bojuji za velkou a stale rostouci masu lidi, ktera ma inet a nema telefon. A pevna je furt levnejsi nez mobil, nehlede na skvele akce Nechci byt sam, chci zaplatit ET dvojnasobek co ted a jeste se pripravit o moznost preneseni cisla.

    Pro firmu je pevne prichozi cislo nezbytnost, protoze firma majici jen mobily pusobi velmi nesolidne.
  • 7. 10. 2005 12:12

    Albert Zweistein (neregistrovaný)
    Doporucuju lepe cist, a teprve potom psat.
    Nutnost ADSL pripojky pres LLU pro sluzbu VoIP u Czech On Line (VOLNY) sice platila, ale prave ze jen do vcerejska.
    http://volani.volny.cz/volny-telefonet-faq/
  • 7. 10. 2005 14:19

    Michal Kára (neregistrovaný)
    > VoIP je na tak malých rychlostech a technologicky omezeném
    > ADSL od ČTc nebo na linkách bez prioritizace hlasového
    > provozu zjevný nesmysl vzhledem k celkovému zpožděn

    Tak to ty krasne ciste (kam se hrabe pevna nebo dokonce mobil) hovory pres Skype na me 128ce pres Wi-Fi s nejakym 100ms pingem byly nejspis slysiny, co? ;-)
  • 7. 10. 2005 14:41

    morgan (neregistrovaný)
    Pouze bych upřesnil info o ceně, Telecom nabízí své Volno za 429 S DPH a ne bez daně. Dále by mne zajímalo, jestli pro popisovanou VoIP musí mít uživatel veřejnou IP (někdy další náklady k připojení) nebo si služba poradí s NAT.
  • 7. 10. 2005 15:10

    Tralalak (neregistrovaný)
    pokud je vase 286 zapojena do elektricke site tak platit musite at uz mate pocitac, tv, nebo jen zarovku. novela zakona o koncesionarskych poplatcich jasne rika, ze platcem je kazdy kdo ma doma zavedenou elektrickou pripojku. takze pokud nejedete na diesel agregat tak platit musite :)
  • 7. 10. 2005 15:32

    BST (neregistrovaný)
    Nemusí, stačí aby podepsal čestné prohlášení, že se na televizi za celý měsíc ani nepodíval a stejně tak s rozhlasem, že neslyšel během celého měsíce ani jednu rozhlasovou stanici.

    Ale je třeba si to rozmyslet, protože falešné čestné prohlášení už je věcí testního práva.
  • 7. 10. 2005 17:50

    petr svestka (neregistrovaný)
    IMHO poplatky za rozhlas jsou za Cesky rozhlas, takze pokud ho neposloucham vubec, tak za rozhlas platit nemusim. nebo je to za "jakekoli" radio?
  • 7. 10. 2005 13:26

    Ing. Radek Hamža (neregistrovaný)
    Přečtěte si pár skvostů ze stránek volný k této službě:
    "Používejte trvalé vysokorychlostní připojení s minimální ztrátovostí a zpožděním paketů."
    "Doporučená minimální rychlost internetového připojení je 128kbps v příchozím a odchozím směru"
    "Při použití IP telefonu nebo softwarového klienta představuje download cca 40Kbps maximálně (kodek G729), tzn. za minutu hovoru 300KByte, resp. 0.3 MB"

    Základní marketingová poučka proč přejít na VoIP:
    Internetová telefonie - VoIP - je výhodná v tom, že šetří šířku pásma!!!
    Vážně? Na digitální lince o rychlosti 64 kbps můžu použít kódování real-time (0,75 ms) v G.711, ne zpožděné kodekem G.729 (nepo používají o něco horší G.729A?) o 50 ms, (2 x 25 ms), tj. o 98,5% rychlejším a pouze o 33% náročnějším na šířku pásma.
    Při volání na mobil a zvláště do zahraničí znalí ví, o čem hovořím.

    VoIP je na tak malých rychlostech a technologicky omezeném ADSL od ČTc nebo na linkách bez prioritizace hlasového provozu zjevný nesmysl vzhledem k celkovému zpoždění - pozor a to nehovořím o kvalitě.
    To může nabízet za peníze (zadarmo se nehádám, ale já chci za své peníze kvalitní a real-time hovor) jen firma, která chce zlikvidovat svůj hlasový business.
    Nebo jaký kvalitativní rating "R" podle ITU-T G.107, ITU-T G.108 tato služba garantuje?
    Předpokládám, že o trochu větší než 50, o kvalitě služby je
    perlička na závěr z popisu služby:
    "Funkcionalita a tech. parametry služby:
    Pro přenos hlasu využívá služba kodeku G.729, který je kvalitou hlasu srovnatelný s kvalitou GSM hovoru..."

    Srovnávat kvalitu kodeku s kvalitou kompletního GSM hovoru, velmi zajímavé, ale to je jako porovnávat výkon procesoru s výkonem počítače...

    "Službu nelze využít pro některé typy volání z jiné lokality, než je uvedeno ve Smlouvě. Jedná se o následující volání/prefixy:
     tísňová volání (112, 15x)"

    Toto ale už není sranda, ale velký průšvih a mohou přijít o hlasovou licenci, pokud nemají na tyto služby nějakou speciální.

    O tom, že když vám služba nepůjde nebo bude nepoužitelná, tak nemáte nárok na vrácení peněz, je zbytečné, protože se vyvazují odpovědnosti za infrastrukturu, přes kterou to provozují - v důsledku obecného popisu i tu svoji.
  • 7. 10. 2005 15:31

    Hobitt (neregistrovaný)
    Sluzba NATem projde. Neni potreba verejna ip. Je to v otazkach a odpovedich na webu volneho u sluzby:

    Mám zařízení připojeno za firewall. Které porty mám otevřít?
    Zařízení umí pracovat s NAT (Network adress translation) - překladem adres. Uživatelé firewallu mohou používat VOLNÝ TelefoNet s přístupem k určitým portům na internetu. Jedná se o tyto porty - 5060 & 5061 UDP, 69 UDP, 53 UDP, 123 UDP a 30,000 - 39,900 UDP. Určité firewally mohou také zpřístupnění portů vázat na unikátní MAC adresu zařízení. Minimální čas na uzavření spojení je 60 sec, některé firewally (LINUX,BSD) mají menší dobu.Je třeba prodloužit čas otevření portů na 60sec.

    --
    H.
  • 7. 10. 2005 15:44

    QA (neregistrovaný)
    Nevim co je na tomhle clanku k neporozumeni! Vzdyt je to jasny, je to pouze popis sluzby kterou nabizi nejaka firma!!!
    Kde prosim Vas ctete o nejekem zamereni na Vas?
    V clanku je jasne napsane, ze sluzba umi to a to, ma takove a takove podminky a bliz si muzete precist na strankach Volneho.

    To jakym zpusobem je uzivatel pripojen je jen jeho vec a bud ma vhodne pripojeni a sluzba mu bude fungovat dobre, nebo ne a poridi si jinou sluzbu.

    Ja osobne to vitam, co znam tak hodne lidi ma internet jen na koukani po www strankach a poridit si neco takoveho muze byt super, kdyz chce dat sbohem CTc (samozrejme krome ADSL).

    To ze je v CR situace s pripojenim k Internetu takova jaka je, tj. ze CTc ma porad monopol a jen ve velkych mestech se da vyuzit jine kvalitni pripojeni je vec uplne jina.
  • 7. 10. 2005 16:48

    Ing. Radek Hamža (neregistrovaný)
    Hodnoťte prosím podle norem a ne svých subjektivních pocitů. Zpožděním hovoru o cca 0,15 sekundy (váš ping + kodeky) je na hranici pro provozování VoIP, to, že kodek, ve vašem případě asi iLBC, přenáší i vyšší frekvence nic nemění na tom, že celková kvalita je horší než PSTN síť (nezapomínejte, že analogová přípojka, kterou tu poměřujete, přenáší frekvence pouze do 3.400 Hz, i když dále to jde v plném 64 kbps kanále). Porovnávejte s ISDN. Mobilní komunikace má své zvláštnosti závislé na síti daného provozovatele, vytížení a dalších parametrech.
    Ale pokud vám to stačí a nevadí vám prodlevy nebo CB provoz, proč ne. A to nemluvím o dalších necnostech Skype.
  • 8. 10. 2005 8:44

    Petr (neregistrovaný)
    Nezlazi co poslouchate. Oni se zeptaji: Jste pripojen do eletrorozvodne site? Mate radioprijimac (radiovou kartu) a nebo TV prijimac (televizni kartu)? Tak platte. Na co se koukate a co poslouchate je nam jedno.
  • 8. 10. 2005 10:31

    Karl (neregistrovaný)
    A kdyz nemam HW ktery slouzi k prijmu rozhlasu nebo TV? tzn, ze rozhlas posloucham z datoveho toku na internetu? Ja myslim ze to vyresila ta "elektricka pripojka" a pripadne cestne prohlaseni. Hovad ktery podepisou ze nic neposlouchaji a na nic se nedivaji a pritom na to cuci na PC bude asi malo. Cestny prohlaseni je docela vazna vec.
  • 9. 10. 2005 11:04

    Pitrs (neregistrovaný)
    No nechci se tady Volneho zastavat, ale spolecnost Volny resp. Czech On Line je v soucasne dobe treti nejvetsi alternativni operator co se tyka trzeb, pripadne poctu zamestnancu na ceskem trhu.Vas prispevek je opravdu mimo misu.Viz nize prispevek od kolegy.Co se tyka jejich site, ano maji vetsinou bezdratove site ve volnem pasmu 2,4 Ghz asi v 45 ti mestech a asi dalsich 30 mestech vlastni a provozuji radivou sit v licencovanem pasmu 3,5 Ghz na ktere provozuji jak switchovanou telefonii, tak VOIP +samozrejme internet.
  • 7. 10. 2005 16:28

    Jaroslav Pavel (neregistrovaný)
    Zas jeden Ing, co se ohani zkratkama. :-)

    >Přečtěte si pár skvostů ze stránek volný k této službě:
    >"Používejte trvalé vysokorychlostní připojení s minimální >ztrátovostí a zpožděním paketů."
    >"Doporučená minimální rychlost internetového připojení je >128kbps v příchozím a odchozím směru"
    >"Při použití IP telefonu nebo softwarového klienta >představuje download cca 40Kbps maximálně (kodek G729), >tzn. za minutu hovoru 300KByte, resp. 0.3 MB"
    ==Co je na tomhle k smichu, nebo k placi nevim, spis me je k placi autor tohodle prispevku, ze nerozumi cesky.

    >Základní marketingová poučka proč přejít na VoIP:
    >Internetová telefonie - VoIP - je výhodná v tom, že šetří >šířku pásma!!!
    ==Ale vzdyt setri sirku pasma! normalni telefonie pouziva G711 (teda moc tomu nerozumim, tak me pripadne opravte) a ten zabere nejakych 85 kbps. Hovor s kodekem G.729 zabira max. 40 kbps. tj 2x mene!

    >Vážně? Na digitální lince o rychlosti 64 kbps můžu použít >kódování real-time (0,75 ms) v G.711, ne zpožděné kodekem >G.729 (nepo používají o něco horší G.729A?) o 50 ms, (2 x >25 ms), tj. o 98,5% rychlejším a pouze o 33% náročnějším na >šířku pásma.
    >Při volání na mobil a zvláště do zahraničí znalí ví, o čem >hovořím.
    ==Nejsem znaly, takze nechapu a znalych asi bude pouze jeden tj. autor. :-)


    >VoIP je na tak malých rychlostech a technologicky omezeném >ADSL od ČTc
    ==To jedine je pravda ADSL od CTc je hodne omezene na nem VoIP provozovat jde, ale nelze na nem nic zarucit. Tj. tam kde je ADSL vpohode je to OK, tam kde jsou problemy, befunguje to spravne, mate smulu.

    >nebo na linkách bez prioritizace hlasového provozu zjevný >nesmysl vzhledem k celkovému zpoždění - pozor a to >nehovořím o kvalitě.
    ==Proc nesmysl? Vzdyt VoIP funguje i na dialupu, i na WiFi, Breezu a jinych linkach. Zalezi jen jestli to je akceptovatelny a jak je konkretni linka kvalitni.

    >To může nabízet za peníze (zadarmo se nehádám, ale já chci >za své peníze kvalitní a real-time hovor) jen firma, která >chce zlikvidovat svůj hlasový business.
    ==Tak si tu sluzbu nekupujte!!! Kdo Vas nuti?

    >Nebo jaký kvalitativní rating "R" podle ITU-T G.107, ITU-T >G.108 tato služba garantuje?
    >Předpokládám, že o trochu větší než 50, o kvalitě služby je
    >perlička na závěr z popisu služby:
    >"Funkcionalita a tech. parametry služby:
    >Pro přenos hlasu využívá služba kodeku G.729, který je >kvalitou hlasu srovnatelný s kvalitou GSM hovoru..."

    >Srovnávat kvalitu kodeku s kvalitou kompletního GSM hovoru, >velmi zajímavé, ale to je jako porovnávat výkon procesoru s >výkonem počítače...

    ==Nechapu proc by neslo srovnavat kvalitu hlasu s kodekem G.729 s kvalitou hovoru GSM? Vzdyt preci se srovnava vysledna kvalita tj. jabka a jabka, ne jabka a hrusky :-) Neboli MOS, jestli Vam to neco rika, kdyz uz jsme v tech zkratkach. A MOS je jen jeden.

    Jen tak mimochodem kvalita GSM hovoru je nekdy tak uboha, ze nekolikrat vzdy musim rikat spatne vas slysim, opakujte. A presto taky GSM pouzivaji vsichni a nikomu se to nezda divny. Protoze pocitaji s tim, ze je to mobilni a ze tam je nekde spatny signal.

    VoIP je silne zavysli na pripojce, stejne jako GSM na signalu.


    >"Službu nelze využít pro některé typy volání z jiné >lokality, než je uvedeno ve Smlouvě. Jedná se o následující >volání/prefixy:
    > tísňová volání (112, 15x)"
    ==Tohle jsem na Volnem nenasel, kde to tam je co takhle odkaz na zdroj?

    >Toto ale už není sranda, ale velký průšvih a mohou přijít o >hlasovou licenci, pokud nemají na tyto služby nějakou >speciální.

    >O tom, že když vám služba nepůjde nebo bude nepoužitelná, >tak nemáte nárok na vrácení peněz, je zbytečné, protože se >vyvazují odpovědnosti za infrastrukturu, přes kterou to >provozují - v důsledku obecného popisu i tu svoji.
    ==Taky nechapu, kdyz Vam nejaka sluzba nepujde, tak si samozrejme budete stezovat na jejich supportu a kdyz zjisti, ze je to u nich tak to opravi. Nicmene, jestli zjisti, ze je to ve Vasi pripojce, tak Vam s tim nic samozrejme neudelaji a ani nemuzou. to je jako kdyby jste chtel po ceske televizi spravit Vasi antenu, kterou jste si spatne upevnil na stozar a ona se Vam ve vetru ohyba az na zem.


    --
    JP
  • 9. 10. 2005 12:24

    D. (neregistrovaný)
    Je sice hezke, ze ma velky podil na (pred)volbe operatora, ale tyto stanice nelze pocitat jako v "jeho siti."
  • 9. 10. 2005 12:33

    pj (neregistrovaný)
    nepodepisujou ze se na nic nekoukaji ani neposlouchaji, podepisujou, ze nevlastni zarizeni, schopne individualne volitelnemu prijmu vysilani statni televize a radia! streaming po Internetu neni vysilanim ve smyslu zakona o vysilani statni televixi a radiu. tedy ten, kdo ma pocitac pripojeny k Internetu (ktery neni vybaven tv/radiou kartou) NEPLATI a jeho prohlaseni je zcela pravdive!
  • 9. 10. 2005 13:19

    Petr (neregistrovaný)
    Pro soukromé užití to taky nemátakovou cenu jako pro firmy, které provolají měsíčně tisíce korun... Pro ty se to musí velmi vyplatit...
  • 9. 10. 2005 13:49

    BST (neregistrovaný)
    No, nikde jsem v zákoně neviděl zmínku, že se mezi zařízení schopné přijímat rozhlasové vysílání, nepočítají digitální radia nebo přijímače streamingu.
  • 9. 10. 2005 14:00

    Karl (neregistrovaný)
    Vy podepisete ze nevlastnite zarizeni schopne prijmu vysilani a pak si naladite pres internet nejakou stanici? Hmmmm...
  • 9. 10. 2005 21:42

    Pitrs (neregistrovaný)
    Ja jsem se nebavil o predvolbe operatora -CPS ci starsi CS.To jste tady zminil vy.Kdyz uz jsme u bezdratoveho pripojeni v pasmu 3,5Ghz, tak se samozrejme jedna o prime pripojeni, bud switchovane nebo VOIP.Tzn. vsechny prichozi i odchozi hovory jsou realizovany v siti COL, respektive Volny.
  • 9. 10. 2005 22:09

    karel (neregistrovaný)
    Já jsem teď objevil českou firmu co má ceny zhruba jako Skype.

    http://www.volejlevne.cz

    Je to jednodušší než Skype.5 minut po registraci už voláte ... Pro ty co volaj málo naprosto supr.
  • 7. 10. 2005 17:10

    Dan Ohnesorg (neregistrovaný)
    Jednak ke QoS, COL implementoval o prazdninach v siti priority pro VoIP, rikali nam o tom kdyz jsme prodluzovali smlouvu. Takze pokud jste pripojeni pres ne, neni s linkou mezi vami a jejich SIP serverem problem. Pokud jste pripojeni pres agregovane ADSL od telekomu tak uter, ale potom je stejne levnejsi volat pres telekom, takze tezko nekdo bude o IP telefonii uvazovat.

    Nevim kdo kde rikal, ze IP telefonie setri sirku pasma. To obecne pravda neni. Kdyz mate ISDN tak mate pri hovoru 64 kbit/s, kdyz stejny kodek = kvalitu, pouzijete pri volani pres IP, tak sirka pasma povyleze, protoze proti ISDN navic musite doplnit UDP a IP hlavicky + hlavicky transportni vrstvy + signalizaci, ktera jinak bezi po D kanale (9 kbit).


    Co se tyce tisnovych volani, tak podle toho na jakou lokalitu si cislo zaregistrujete, tak na tu se smeruji tisnova volani. Pokud se nachazite mimo ni, tak proste nemuzete volat 112, protoze jste treba v Ostrave, ale oni by vas naroutovali do Prahy. Zatimco u mobilniho telefonu vite presne kde se volajici nachazi, u IP telefonie to vedet nemuzete.

  • 7. 10. 2005 19:02

    Michal Kára (neregistrovaný)
    Me jako zakaznikovi jsou normy vite kde... Mne zajimaji prave ty subjektivni pocity. Normy jsou psany na miru soucasne infrastrukture; kdyz bude v normach, ze "alespon jednou za minutu musi v telefonu zaskrcet" a mne to tam skrcet nebude, mam podle vas asi horsi kvalitu spojeni, ze??? ;-)

    Docela by me zajimalo, jakou "kvalitou" se porad ohanite. Zadne neprijemnosti v komunikaci vznikle z prodleni jsem nepocitoval. Naopak pritomnost vyssich harmonickych se na subjektivnim dojmu docela podepisuje.

    Apropos k tomu ISDN - Pokud vim, tak se to sampluje na 8bit, tedy mam do 64kbps 8000 samplu za sekundu, to znamena, ze muzu prenaset do 4000KHz - to tedy oproti analogovemu telefonu nic moc velky pokrok neni.

    (Nejak jsem nepochopil, co to ma spolecneho s CBckama???)

    Jinak Skype jsem uvedl jako priklad, ze na spojeni, u kterho povazujete provozovani VoIP za nemozne, ve skutecnosti funguje lepe, nez klasicky telefon.
  • 7. 10. 2005 23:42

    Petr (neregistrovaný)
    Vítám každou novou VoIP službu, aspoň se konkurence trochu zahušťuje. Bohužel všechny ty české nabídky mají trochu moc "ale" a spíš to dělá dojem, že chtějí zákazníky okrást než poskytovat službu. Pojmy jako úvazek na 1 - 2 roky, zaváděcí poplatek, poplatek při předčasném zrušení, minimální konzumace, paušály... a k tomu chybějící záruka kvality, možnost zavést prakticky jakékoli omezení, poměrně vysoké ceny a telefonování zdarma jen ve své (neexistující) síti? Děkuji, radši nechci. Raději se poohlédnu po někom jiném. Možná bych do toho šel, kdybych měl komu volat na pevnou, ale to by byla bomba tak před 10 lety, teď už to všichni zrušili.

    Zatím používám Skype, kde většina těchto nedostatků není. Riskuju jedině výškou svého kreditu na SkypeOut a to je pro mně riziko přijatelné. Kromě toho to dlouhodobě funguje a poplatky jsou zanedbatelné, takže nemusím řešit vůbec nic.

    A co nás čeká v budoucnu? Klasické linky už asi nic nevzřísí (u nás určitě ne), takže je otázka, jestli to vyhraje Skype, klasické VoIP nebo něco nového. Já bych si tipnul, že tihle drobní jako Volný nebudou mít šanci a stejně to vyhrají nějací velcí mezinárodní VoIP operátoři, kteří budou schopni nabídnout lepší podmínky i pro lokální trhy.
  • 10. 10. 2005 0:49

    Dan Ohnesorg (neregistrovaný)
    Napr. Rudna.net, plzensky JOJ, taky nekde ve Stodulkach je pres ne iGW.

    Pokud mate ve sdruzeni 100 lidi, tak je celkem jedno jestli mesicne davate o 1000 vice nebo mene za konektivitu, protoze to je na cloveka pouhych 10 Kc. A pokud se drzite velkych provideru, tak sice mozna zaplatite vice nez za lokalniho preprodavace, ale mozna taky ne, protoze usetrite jeden clanek. A u COL ziskate radove odlisne podminky, garance dostupnosti, placeni penale kdyz sit nebezi, snazsi dostupnost verejnych adres pro kazdeho clena, nativni IPv6 konektivitu.
  • 10. 10. 2005 11:04

    Petr Radonin (neregistrovaný)
    ÚVAZKY, SMLUVNÍ DOBA.
    --Volny to sice nezminuje, ale kdyz to maji zalozene na SIPu, tak kdyz si nekoupite od nich HW telefon, tak Vam to bude chodit na kteremkoli SW telefonu, ktery umi SIP treba znami X-lite.
    Ano mate pravdu u Skype jsem si to precetl spatne, staci jednou za pul roku zavolat. nicmene to podle me take neni nic moc. Prave, ze musite alespon jednou zavolat. to u firmy ktera je odkazovana v poslednim prispevku je to bez teto podminky, takze kdyz si vzpomenete za 2 roky, tak si zavolate.
    Trochu me to pripomina klamavou reklamu, kterou mel Seznam, jestli si vzpominate "Email na cely zivot", ale uz se nikde nezminili, ze se musite alespon jednou za pul roku prihlasit, protoze kdyz to neudelate mate veskery obsah sveho mailu "za cely zivot" vite kde. A obnovit to nejde. Takhle jsem uz o jeden mail prisel.
    S tim uvazkem, porad ho tam zminujete, vzdyt VOLNY ma tarif i bez pausalu.

    CTc si muze dovolit dat nove cislo za 1,-, protoze ma monopol a za nase penize vytvorene pripojky prakticky v kazde vesnici.

    MINIMÁLNÍ KONZUMACE
    A to ze pro firmy je tamminimalni konzumace to si myslim, ze vubec nevadi, jeste jsem nevidel, ze by firma provolala mene nez 300,- Kc a navic mela 1 mesic dovolenou. Vzdyt to by si podrizla pod sebou vetev? By me zajimalo, ktera firma by si mohla dovolit nepracovat jeden mesic. Odpoved zakaznikum: "Dobry den, protoze budeme mit cela firma dovoloenou, jedeme si za videlane penize uzivat, tak nam nezkousejte volat, stejne se nedovolate a obratte se prosim v nasledujicich 30 dnech radeji na nasi konkurenci, dekujeme za pochopeni." A tim by skoncili. Po prichodu do prace by zjistili, ze nemaji zadne zakazniky. :-)))

    CHYBĚJÍCÍ ZÁRUKA KVALITY.
    Kdyz budete mit celou cestu a k Vam od Volneho, tak Vam to muze VOLNY zarucit. A kdyz Vam neco bude zlobit, tak mate samozrejme pravo na reseni, coz mate i urcite ve smlouve s Volnym. Tj. nepujde telefonovat a bude to pripojenim do Internetu, tak Vam to musi opravit a jeste kdyz to presahne nejakou dobu tak dostanete zpet i penale.
    Kdyz budetem mit linku od nekoho joneho, tak Vam Volny samozrejme nemuze rucit za neco co neni jeho.

    Dale mate pravdu, ze v CR je manie davat nehorazny poplatky za vsechno, kde to jen jde. Proti zahranici kde se o zakaznika trochu vice staraji a vedi, ze cim vic jich budou mit tim lepe. (viz. treba bankovni polatky).


  • 9. 10. 2005 0:43

    Petr Radonin (neregistrovaný)
    Co to tu placate? Cetl jste vubec cenik na Vonem pro tuhle sluzbu? A cetl jste vubec cenik pro Skype, kdyz se tim tak ohanite?

    >Pojmy jako UVAZEK na 1 - 2 roky
    ---na "http://firmy.volny.cz/products/voice/vol/4.php" je jasne videt, ze maji variantu I BEZ minimalni smluvni doby. Pouze jestli chcete levneji telefon, tak si muzete, ale nemusite vybrat sluvni dobu na 1, nebo 2 roky!
    ---Kdyz to srovnam se skype, tak tam naopak mate sluvni dobu jasnou, protoze mate kredyt na 180 DNI, tj. MATE SMLUVNI DOBU minimalne 1/2 roku!

    >ZAVADECI POPLATEK
    ---vstupni polatek za jedno cislo 250,- neni az tak moc, za zrizeni telefonu od CTc taky platite!
    ---Skype nyni spousti svou sluzbu SkypeIn, ale je to zatim BETA verze. Dostanete pristupove cislo, ale mate ho CASOVE OMEZENE na dobu 3 mesicu (10Eur), nebo 1 rok (30Eur), coz s porovnanim u Volneho (250,- Kc) levnejsi a hlavne na porad!

    >poplatek při předčasném zrušení
    ---opet Vas blud, staci si to precist poradne. Tento polatek je pouze kdyz vyuzijete slevy na telefon tj pri slouve na 1, nebo 2 roky. Ale tohle kdyz nechcete tak nemusite. Pak muzete ukoncit sluzbu KDYKOLI!

    ----------Ze stranky: "http://firmy.volny.cz/firmy/volny-telefonet-faq/"---------
    Mohu kdykoliv službu zrušit?
    Ano. Službu můžete kdykoliv zrušit. V případě, že jste se službou obdržel dotované zařízení se slevou a službu rušíte před uplynutím minimální doby užívání služby, musíte doplatit obdženou slevu. Výše slevy je podle minimální doby užívání 1 000 Kč (12 měsíců) nebo 2 000 Kč (24 měsíců) na jedno zařízení a jednu linku.
    -------------------------------------------------------

    >minimální konzumace
    ---Tohle je asi takova pojistka a tyka se jen firemnich zakanziku, ktery podleme stejne protelefonuji dalejko vic.

    >PAUSALY
    ---Tak tohle jste vazne prehnal. Vy snad neumite vubec cist? Vzdyt tam je jasne napsane, ze maji 2 varianty, jedna s pausalem, jedna bez!!!
    Kdyz to srovnam opet s Vasim opevovanym Skypem, tak tam platite kreditem, neni prave ten kredit PUASAL?

    >... a k tomu chybějící záruka kvality,
    ---A kdo Vam Vam prosim Vas pri pouziti Skype za neco ruci? Jak muzete rucit za neco co neni Vase? (pripojeni k Internetu od jineho poskytovatele)
    ---Navic Skype vyuziva Vase pripojeni k internetu ke smerovani jinych hovoru! Takze jak jsem cetl v ruznych sidkuzich, uz to nekteri delaji tak, ze Skype zapinaji jen kdyz potrebuji volat. Ale to znamena, ze kdyz by jste mel cisclo, tak Vas nikdo nezastihne!

    >možnost zavést prakticky jakékoli omezení
    ---TO Vazne prehanite, jakekoli omezeni Vam muze zavest i Skype! To muze prakticky kdokoli! Neco lepsiho nemate?

    >poměrně vysoké ceny
    ---tohle je dost diskutabilni, napiste mi jineho poskytovatele s levnejsima cenama, ktery mi da pristupove cislo za tyhle ceny??? Projekt se teprve spousti, takze bych rekl, ze se to jiste zmeni, podle zajmu a trhu.

    >a telefonování zdarma jen ve své (neexistující) síti?
    ---NEEXISTUJICI siti??? Vy asi nevite, ze VOlNY je jeden z vetsich (velkych) alternativnich hlasovych operatoru a navic ma vlastni celorepublikovou sit pro pristup k Internetu, dale jako jediny licenci v pasmu 2.4 GHz pro celou CR, tak co to tu placate o neexistujici siti?

    >kdybych měl komu volat na pevnou, ale to by byla bomba tak před 10 lety, teď už to všichni zrušili.
    ---Tak s timhle jako jedinym souhlasim, pevnou uz stale vice uzivatelu odhlasuje, prechazi na mobily. Nicmene to neplati pro firmy, ty pevnou musi mit stale, protoze je to vyzadovane zakazniky.

    >Zatím používám Skype, kde většina těchto nedostatků není.
    ---No myslim ze srovnani vyse - tuhle vetu naprosto vyvraci, protoze Vase nedostatky jsou vylozene MIMO MISU. :-)

    >Kromě toho to dlouhodobě funguje a poplatky jsou zanedbatelné, takže nemusím řešit vůbec nic.
    ---Jak muzete vedet, ze nova sluzba Volneho je dlouho dobe nefunkcni, kdyz ji tepreve ted spusitli?

    Opravdu mam hrozne rad lidi, co sem pisou pitomosti, kdyz si ani poradne neprecetli ceniky, podminky a specifikace. Vetsinou komentare jen tak prolitnu, ale tady me to ucinene nadyma, kdyz si to ani poradne neprectou o cem je ta sluzba nez sem napisou nejakou ptakovinu.
  • 10. 10. 2005 11:26

    Petr (neregistrovaný)
    1) Volný pro firmy nenabízí tarif bez paušálu, protože měsíčně musíte minimálně 300,- platit.

    2) ČTc to možná nabízí za 1,- Kč kvůli tomu, že to je monopol. Jsou ale i VoIP poskytovatelé, které 250,- za číslo nepožadují.

    3) U nás ve firmě máme problém se na těch 300,- Kč volání na číslo dostat i když funguje. A to z následujících důvodů: a) čísel je víc; b) zahraniční hovory jdou výhradně přes Skype; c) v ČR jsou prakticky všechny hovory z mobilu na mobil - ne kvůli výhodnosti, ale kvůli tomu, že na mobilu potřebné lidi seženeme.

    4) U nás není problém zavřít a hovory přesměrovat. Zákazník stejně nepozná, jestli jsem někde na pláži nebo v kanceláři. Kvalita služeb s tím nemá nic společnýho.

    5) Minimální konzumaci si dávají jen vyžírkové v případech, kdy nejsou schopni zajistit atraktivní službu. Normální přístup je takový, že musím být přesvědčený o užitečnosti a potřebnosti své služby a teprve na základě toho si nechat platit. Požadavek platit za něco, co jsem nepotřeboval, je zvrácený a proto ať si trhnou!

    6) Je zajímavý, že minimální konzumace 300/měsíc vám nevadí, a požadavek Skypu aspoň 1x za půl roku zavolat vám vadí.

    7) Při zmínkách o Volném a řešení problémů jsem si vzpomněl, jak můj problém "vyřešili" v minulosti. Měl jsem u nich nějaké poštovní schránky, které jsem normálně používal. Ze dne na den zablokovali práci s těmito schránkami, pokud jsem nebyl připojen pouze přes Volný (a to spojení chodilo mizerně, přes mobil vůbec). Vyřešili to tak, že to je můj problém, proto jsem to musel u nich všechno zrušit. Na tom je vidět jejich opravdu vstřícný přístup k zákazníkům.
  • 10. 10. 2005 11:59

    sigi (neregistrovaný)
    Huhehe. No a co teprv mam li jenom satelitni prijimac kde jsem schopen prijimat Ceskou televizi, ale pouze a jenom pokud vlastnim dekodovaci kartu od Trade and technology, kterou mi nechaji aktivovanou jen pokud dolozim ze platim konces poplatky. Nebo koupim UPC kde uz je konces zahrnuty v cene. Technicky jsem schopen prijimat, ale vysilatel CT ma technicky ohlidany pristup ke sluzbe.
  • 10. 10. 2005 12:19

    Petr Radonin (neregistrovaný)
    1) a 2) Ano, nemuzu nic jineho nez souhlasit.

    3) a 4) Tak to mate super zarizene ve firme, to slysim poprve, kdy firma nepotrebuje mit nekoho v kacelari cely mesic.

    5) Tak jak to tu pisete jen souhlas.

    6) Jak jsem rikal, nevadi, protoze ja neznam firmu, ktera by to neprovolala, ale kdyz tak o tom premyslim, asi takove muzou byt, mel bych si rozsirit obzory, ale myslim, ze jich nebude mnoho.

    7) Nezbyva nez sohlasit, ze takovato zkusenost je na .... a ze jste u nich vsechno zrusil.
  • 10. 10. 2005 0:25

    Petr (neregistrovaný)
    To moje plácání je bohužel založený na faktech, na kterých je založena i ta nabídka Volnýho.

    ÚVAZKY, SMLUVNÍ DOBA. Volný - buď úvazek nebo investice do telefonu, jiný řešení Volný nezmiňuje (třeba sw telefon), takže cvakat. Skype - sw telefon můžete používat hned a bez placení; komu to nevyhovuje - může si pořídit i nějaký hw. Ten 180denní úvazek u Skypu je absolutní blbost. Když si koupíte kredit na SkypeOut, používáte ho, než ho provoláte, není časově nijak omezen. Jedinou podmínkou je, že alespoň jednou za půl roku musíte přes SkypeOut zavolat, ale to jste si určitě přečetl. Úvazek u Volnýho je samozřejmě ten, že jim každý měsíc zaplatíte minimálně 300,-.


    250,- za zavedení mi připadá dost (a to je to pouze 1 číslo!). I žlutý pijavice zřizujou linku (tj. číslo + fyzickou linku) za 1,- nebo 99,- podle toho, jaká akce zrovna platí. U Volného máte číslo napořád, pokud jim každe měsíc platíte. Když budete platit u Skypu, taky o něj nepřijdete.

    MINIMÁLNÍ KONZUMACE. To považuju za jednu z největších sprosťáren. Píšete: "Tohle je asi takova pojistka a tyka se jen firemnich zakanziku, ktery podleme stejne protelefonuji dalejko vic." Na to vám jen můžu říct, že je hovno někomu po tom, kolik protelefonuju. Když má firma měsíc dovolenou, tak nic neprotelefonuje, a nevím, proč by měl nějaký vyžírka inkasovat.

    PAUŠÁLY: to, co píšete, jsou marketingový žvásty. Pro firmy vidím 1 variantu s paušálem a druhou se skrytým paušálem (to je právě ta zmíněná minimální konzumace). Do Skypu vrazíte 300,- a můžete to provolávat roky. Kdyby stejný princip nabídl Volný, neřeknu ani popel.

    CHYBĚJÍCÍ ZÁRUKA KVALITY. Tohle je nebezpečný hlavně ve spojení s tím úvazkem. Dneska se ve firmě rozhodnu přejít na tohle řešení, abych snížil počáteční náklady podepíšu úvazek. A Volný negarantuje během úvazku kvalitu služby. Podobně jsem si už užil s Eurotelem a v životě podobnou chybu nezopakuju. U Skypu riskuju zbytkem z toho kreditu, u Volného mnohem víc.

    OMEZENÍ (FUP). Když Skype něco zavede, vykašlu se na něj. U Volného viz výše problém s úvazkem.

    CENY. Vy snad budete z ČTc, ti si taky myslí, že přístupové číslo a ceny za volání musí být od jednoho poskytovatele. Ve skutečnosti jsou to 2 různý problémy. Takže bych asi neměl problém mít prakticky zadarmo přístupový číslo a ceny volání počítejte Skype. U Volnýho nemá moc dobrý parametry ani jedno. To volání do zahraniční je ve srovnání se Skypem v některých případech řádově vyšší, a to je dost.

    NEEXISTUJÍCÍ SÍŤ - v souvislosti s tím, že volání ve vlastní síti nabízejí zdarma. Vy znáte někoho, komu byste mohli přes tuhle službu volat zdarma? Já ne. To, že mají jiné (datové, hlasové) sítě je sice pěkný, ale v tomhle vám to asi nepomůže.

    Nechtěl jsem se služby Volnýho nějak dotknout, rozhodně netvrdím, že by měla být nekvalitní (to by ještě scházelo, za ty prachy). Jen jsem napsal, že pro mě je málo výhodná a podmínky jako celek nepřijatelné, případným přechodem bych si výrazně pohoršil a platil při zachování stejných služeb mnohem víc.

    Jinak můžu obecně říct, že podobná kombinace úvazky, minimální konzumace, ... , které jsem již zmiňoval, mě jako zákazníkovi vadí a setkávám se s nimi hlavně v ČR. V zahraničí by si nikdo s podobně koncipovanou službou nedovolil vylézt. Připadá mi to, že mě chce firma místo levného a kvalitního telefonování jen okrást (ale svůj názor nikomu nevnucuju, každý sám strůjce svého štěstí).















  • 10. 10. 2005 18:37

    telefonujeme (neregistrovaný)
    Zajimave stranky pro vsechny co se zajimaji o VoIP:
    http://www.telefonujeme.com/

    Ceske konference o ISP, kteri nabizi VoIP, o HW pro VoIP i o SW pro VoIP.

    Lze tam nalezt odkaz i na tabulku s asi 25 poskytovateli, na to ze to dela clovek ve volne chvili je to super.
    http://voip.beacon.cz/
  • 14. 10. 2005 11:36

    CZ-Greywolf (neregistrovaný)
    Pevné příchozí číslo bez nutnosti Telekoumáků nabízí nejen zmiňovaná firma, ale např. i FAYN (www.fayn.cz), kde je možno vybrat si platby "predplacenou kartou" nebo paušální, volání do zahraničí vychází daleko levněji než na mobilní sítě v ČR, volání doma je proti Telekoumesům za pusu na čelo... A tváří se to jako pevná línka - pro příchozí hovory.
  • 19. 7. 2006 19:41

    egu (neregistrovaný)
    promiňte vaše větička- UPC konces v ceně- mně
    zaujal myslíte, tím že pokud mám kabelovou TV od UPC
    neplatím koncesionářske poplatky ČT?
    egu@seznam.cz ddíky za odpověď
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).