Vítám každou novou VoIP službu, aspoň se konkurence trochu zahušťuje. Bohužel všechny ty české nabídky mají trochu moc "ale" a spíš to dělá dojem, že chtějí zákazníky okrást než poskytovat službu. Pojmy jako úvazek na 1 - 2 roky, zaváděcí poplatek, poplatek při předčasném zrušení, minimální konzumace, paušály... a k tomu chybějící záruka kvality, možnost zavést prakticky jakékoli omezení, poměrně vysoké ceny a telefonování zdarma jen ve své (neexistující) síti? Děkuji, radši nechci. Raději se poohlédnu po někom jiném. Možná bych do toho šel, kdybych měl komu volat na pevnou, ale to by byla bomba tak před 10 lety, teď už to všichni zrušili.
Zatím používám Skype, kde většina těchto nedostatků není. Riskuju jedině výškou svého kreditu na SkypeOut a to je pro mně riziko přijatelné. Kromě toho to dlouhodobě funguje a poplatky jsou zanedbatelné, takže nemusím řešit vůbec nic.
A co nás čeká v budoucnu? Klasické linky už asi nic nevzřísí (u nás určitě ne), takže je otázka, jestli to vyhraje Skype, klasické VoIP nebo něco nového. Já bych si tipnul, že tihle drobní jako Volný nebudou mít šanci a stejně to vyhrají nějací velcí mezinárodní VoIP operátoři, kteří budou schopni nabídnout lepší podmínky i pro lokální trhy.
Co to tu placate? Cetl jste vubec cenik na Vonem pro tuhle sluzbu? A cetl jste vubec cenik pro Skype, kdyz se tim tak ohanite?
>Pojmy jako UVAZEK na 1 - 2 roky
---na "http://firmy.volny.cz/products/voice/vol/4.php" je jasne videt, ze maji variantu I BEZ minimalni smluvni doby. Pouze jestli chcete levneji telefon, tak si muzete, ale nemusite vybrat sluvni dobu na 1, nebo 2 roky!
---Kdyz to srovnam se skype, tak tam naopak mate sluvni dobu jasnou, protoze mate kredyt na 180 DNI, tj. MATE SMLUVNI DOBU minimalne 1/2 roku!
>ZAVADECI POPLATEK
---vstupni polatek za jedno cislo 250,- neni az tak moc, za zrizeni telefonu od CTc taky platite!
---Skype nyni spousti svou sluzbu SkypeIn, ale je to zatim BETA verze. Dostanete pristupove cislo, ale mate ho CASOVE OMEZENE na dobu 3 mesicu (10Eur), nebo 1 rok (30Eur), coz s porovnanim u Volneho (250,- Kc) levnejsi a hlavne na porad!
>poplatek při předčasném zrušení
---opet Vas blud, staci si to precist poradne. Tento polatek je pouze kdyz vyuzijete slevy na telefon tj pri slouve na 1, nebo 2 roky. Ale tohle kdyz nechcete tak nemusite. Pak muzete ukoncit sluzbu KDYKOLI!
----------Ze stranky: "http://firmy.volny.cz/firmy/volny-telefonet-faq/"---------
Mohu kdykoliv službu zrušit?
Ano. Službu můžete kdykoliv zrušit. V případě, že jste se službou obdržel dotované zařízení se slevou a službu rušíte před uplynutím minimální doby užívání služby, musíte doplatit obdženou slevu. Výše slevy je podle minimální doby užívání 1 000 Kč (12 měsíců) nebo 2 000 Kč (24 měsíců) na jedno zařízení a jednu linku.
-------------------------------------------------------
>minimální konzumace
---Tohle je asi takova pojistka a tyka se jen firemnich zakanziku, ktery podleme stejne protelefonuji dalejko vic.
>PAUSALY
---Tak tohle jste vazne prehnal. Vy snad neumite vubec cist? Vzdyt tam je jasne napsane, ze maji 2 varianty, jedna s pausalem, jedna bez!!!
Kdyz to srovnam opet s Vasim opevovanym Skypem, tak tam platite kreditem, neni prave ten kredit PUASAL?
>... a k tomu chybějící záruka kvality,
---A kdo Vam Vam prosim Vas pri pouziti Skype za neco ruci? Jak muzete rucit za neco co neni Vase? (pripojeni k Internetu od jineho poskytovatele)
---Navic Skype vyuziva Vase pripojeni k internetu ke smerovani jinych hovoru! Takze jak jsem cetl v ruznych sidkuzich, uz to nekteri delaji tak, ze Skype zapinaji jen kdyz potrebuji volat. Ale to znamena, ze kdyz by jste mel cisclo, tak Vas nikdo nezastihne!
>možnost zavést prakticky jakékoli omezení
---TO Vazne prehanite, jakekoli omezeni Vam muze zavest i Skype! To muze prakticky kdokoli! Neco lepsiho nemate?
>poměrně vysoké ceny
---tohle je dost diskutabilni, napiste mi jineho poskytovatele s levnejsima cenama, ktery mi da pristupove cislo za tyhle ceny??? Projekt se teprve spousti, takze bych rekl, ze se to jiste zmeni, podle zajmu a trhu.
>a telefonování zdarma jen ve své (neexistující) síti?
---NEEXISTUJICI siti??? Vy asi nevite, ze VOlNY je jeden z vetsich (velkych) alternativnich hlasovych operatoru a navic ma vlastni celorepublikovou sit pro pristup k Internetu, dale jako jediny licenci v pasmu 2.4 GHz pro celou CR, tak co to tu placate o neexistujici siti?
>kdybych měl komu volat na pevnou, ale to by byla bomba tak před 10 lety, teď už to všichni zrušili.
---Tak s timhle jako jedinym souhlasim, pevnou uz stale vice uzivatelu odhlasuje, prechazi na mobily. Nicmene to neplati pro firmy, ty pevnou musi mit stale, protoze je to vyzadovane zakazniky.
>Zatím používám Skype, kde většina těchto nedostatků není.
---No myslim ze srovnani vyse - tuhle vetu naprosto vyvraci, protoze Vase nedostatky jsou vylozene MIMO MISU. :-)
>Kromě toho to dlouhodobě funguje a poplatky jsou zanedbatelné, takže nemusím řešit vůbec nic.
---Jak muzete vedet, ze nova sluzba Volneho je dlouho dobe nefunkcni, kdyz ji tepreve ted spusitli?
Opravdu mam hrozne rad lidi, co sem pisou pitomosti, kdyz si ani poradne neprecetli ceniky, podminky a specifikace. Vetsinou komentare jen tak prolitnu, ale tady me to ucinene nadyma, kdyz si to ani poradne neprectou o cem je ta sluzba nez sem napisou nejakou ptakovinu.
To moje plácání je bohužel založený na faktech, na kterých je založena i ta nabídka Volnýho.
ÚVAZKY, SMLUVNÍ DOBA. Volný - buď úvazek nebo investice do telefonu, jiný řešení Volný nezmiňuje (třeba sw telefon), takže cvakat. Skype - sw telefon můžete používat hned a bez placení; komu to nevyhovuje - může si pořídit i nějaký hw. Ten 180denní úvazek u Skypu je absolutní blbost. Když si koupíte kredit na SkypeOut, používáte ho, než ho provoláte, není časově nijak omezen. Jedinou podmínkou je, že alespoň jednou za půl roku musíte přes SkypeOut zavolat, ale to jste si určitě přečetl. Úvazek u Volnýho je samozřejmě ten, že jim každý měsíc zaplatíte minimálně 300,-.
250,- za zavedení mi připadá dost (a to je to pouze 1 číslo!). I žlutý pijavice zřizujou linku (tj. číslo + fyzickou linku) za 1,- nebo 99,- podle toho, jaká akce zrovna platí. U Volného máte číslo napořád, pokud jim každe měsíc platíte. Když budete platit u Skypu, taky o něj nepřijdete.
MINIMÁLNÍ KONZUMACE. To považuju za jednu z největších sprosťáren. Píšete: "Tohle je asi takova pojistka a tyka se jen firemnich zakanziku, ktery podleme stejne protelefonuji dalejko vic." Na to vám jen můžu říct, že je hovno někomu po tom, kolik protelefonuju. Když má firma měsíc dovolenou, tak nic neprotelefonuje, a nevím, proč by měl nějaký vyžírka inkasovat.
PAUŠÁLY: to, co píšete, jsou marketingový žvásty. Pro firmy vidím 1 variantu s paušálem a druhou se skrytým paušálem (to je právě ta zmíněná minimální konzumace). Do Skypu vrazíte 300,- a můžete to provolávat roky. Kdyby stejný princip nabídl Volný, neřeknu ani popel.
CHYBĚJÍCÍ ZÁRUKA KVALITY. Tohle je nebezpečný hlavně ve spojení s tím úvazkem. Dneska se ve firmě rozhodnu přejít na tohle řešení, abych snížil počáteční náklady podepíšu úvazek. A Volný negarantuje během úvazku kvalitu služby. Podobně jsem si už užil s Eurotelem a v životě podobnou chybu nezopakuju. U Skypu riskuju zbytkem z toho kreditu, u Volného mnohem víc.
OMEZENÍ (FUP). Když Skype něco zavede, vykašlu se na něj. U Volného viz výše problém s úvazkem.
CENY. Vy snad budete z ČTc, ti si taky myslí, že přístupové číslo a ceny za volání musí být od jednoho poskytovatele. Ve skutečnosti jsou to 2 různý problémy. Takže bych asi neměl problém mít prakticky zadarmo přístupový číslo a ceny volání počítejte Skype. U Volnýho nemá moc dobrý parametry ani jedno. To volání do zahraniční je ve srovnání se Skypem v některých případech řádově vyšší, a to je dost.
NEEXISTUJÍCÍ SÍŤ - v souvislosti s tím, že volání ve vlastní síti nabízejí zdarma. Vy znáte někoho, komu byste mohli přes tuhle službu volat zdarma? Já ne. To, že mají jiné (datové, hlasové) sítě je sice pěkný, ale v tomhle vám to asi nepomůže.
Nechtěl jsem se služby Volnýho nějak dotknout, rozhodně netvrdím, že by měla být nekvalitní (to by ještě scházelo, za ty prachy). Jen jsem napsal, že pro mě je málo výhodná a podmínky jako celek nepřijatelné, případným přechodem bych si výrazně pohoršil a platil při zachování stejných služeb mnohem víc.
Jinak můžu obecně říct, že podobná kombinace úvazky, minimální konzumace, ... , které jsem již zmiňoval, mě jako zákazníkovi vadí a setkávám se s nimi hlavně v ČR. V zahraničí by si nikdo s podobně koncipovanou službou nedovolil vylézt. Připadá mi to, že mě chce firma místo levného a kvalitního telefonování jen okrást (ale svůj názor nikomu nevnucuju, každý sám strůjce svého štěstí).
ÚVAZKY, SMLUVNÍ DOBA.
--Volny to sice nezminuje, ale kdyz to maji zalozene na SIPu, tak kdyz si nekoupite od nich HW telefon, tak Vam to bude chodit na kteremkoli SW telefonu, ktery umi SIP treba znami X-lite.
Ano mate pravdu u Skype jsem si to precetl spatne, staci jednou za pul roku zavolat. nicmene to podle me take neni nic moc. Prave, ze musite alespon jednou zavolat. to u firmy ktera je odkazovana v poslednim prispevku je to bez teto podminky, takze kdyz si vzpomenete za 2 roky, tak si zavolate.
Trochu me to pripomina klamavou reklamu, kterou mel Seznam, jestli si vzpominate "Email na cely zivot", ale uz se nikde nezminili, ze se musite alespon jednou za pul roku prihlasit, protoze kdyz to neudelate mate veskery obsah sveho mailu "za cely zivot" vite kde. A obnovit to nejde. Takhle jsem uz o jeden mail prisel.
S tim uvazkem, porad ho tam zminujete, vzdyt VOLNY ma tarif i bez pausalu.
CTc si muze dovolit dat nove cislo za 1,-, protoze ma monopol a za nase penize vytvorene pripojky prakticky v kazde vesnici.
MINIMÁLNÍ KONZUMACE
A to ze pro firmy je tamminimalni konzumace to si myslim, ze vubec nevadi, jeste jsem nevidel, ze by firma provolala mene nez 300,- Kc a navic mela 1 mesic dovolenou. Vzdyt to by si podrizla pod sebou vetev? By me zajimalo, ktera firma by si mohla dovolit nepracovat jeden mesic. Odpoved zakaznikum: "Dobry den, protoze budeme mit cela firma dovoloenou, jedeme si za videlane penize uzivat, tak nam nezkousejte volat, stejne se nedovolate a obratte se prosim v nasledujicich 30 dnech radeji na nasi konkurenci, dekujeme za pochopeni." A tim by skoncili. Po prichodu do prace by zjistili, ze nemaji zadne zakazniky. :-)))
CHYBĚJÍCÍ ZÁRUKA KVALITY.
Kdyz budete mit celou cestu a k Vam od Volneho, tak Vam to muze VOLNY zarucit. A kdyz Vam neco bude zlobit, tak mate samozrejme pravo na reseni, coz mate i urcite ve smlouve s Volnym. Tj. nepujde telefonovat a bude to pripojenim do Internetu, tak Vam to musi opravit a jeste kdyz to presahne nejakou dobu tak dostanete zpet i penale.
Kdyz budetem mit linku od nekoho joneho, tak Vam Volny samozrejme nemuze rucit za neco co neni jeho.
Dale mate pravdu, ze v CR je manie davat nehorazny poplatky za vsechno, kde to jen jde. Proti zahranici kde se o zakaznika trochu vice staraji a vedi, ze cim vic jich budou mit tim lepe. (viz. treba bankovni polatky).
1) Volný pro firmy nenabízí tarif bez paušálu, protože měsíčně musíte minimálně 300,- platit.
2) ČTc to možná nabízí za 1,- Kč kvůli tomu, že to je monopol. Jsou ale i VoIP poskytovatelé, které 250,- za číslo nepožadují.
3) U nás ve firmě máme problém se na těch 300,- Kč volání na číslo dostat i když funguje. A to z následujících důvodů: a) čísel je víc; b) zahraniční hovory jdou výhradně přes Skype; c) v ČR jsou prakticky všechny hovory z mobilu na mobil - ne kvůli výhodnosti, ale kvůli tomu, že na mobilu potřebné lidi seženeme.
4) U nás není problém zavřít a hovory přesměrovat. Zákazník stejně nepozná, jestli jsem někde na pláži nebo v kanceláři. Kvalita služeb s tím nemá nic společnýho.
5) Minimální konzumaci si dávají jen vyžírkové v případech, kdy nejsou schopni zajistit atraktivní službu. Normální přístup je takový, že musím být přesvědčený o užitečnosti a potřebnosti své služby a teprve na základě toho si nechat platit. Požadavek platit za něco, co jsem nepotřeboval, je zvrácený a proto ať si trhnou!
6) Je zajímavý, že minimální konzumace 300/měsíc vám nevadí, a požadavek Skypu aspoň 1x za půl roku zavolat vám vadí.
7) Při zmínkách o Volném a řešení problémů jsem si vzpomněl, jak můj problém "vyřešili" v minulosti. Měl jsem u nich nějaké poštovní schránky, které jsem normálně používal. Ze dne na den zablokovali práci s těmito schránkami, pokud jsem nebyl připojen pouze přes Volný (a to spojení chodilo mizerně, přes mobil vůbec). Vyřešili to tak, že to je můj problém, proto jsem to musel u nich všechno zrušit. Na tom je vidět jejich opravdu vstřícný přístup k zákazníkům.
3) a 4) Tak to mate super zarizene ve firme, to slysim poprve, kdy firma nepotrebuje mit nekoho v kacelari cely mesic.
5) Tak jak to tu pisete jen souhlas.
6) Jak jsem rikal, nevadi, protoze ja neznam firmu, ktera by to neprovolala, ale kdyz tak o tom premyslim, asi takove muzou byt, mel bych si rozsirit obzory, ale myslim, ze jich nebude mnoho.
7) Nezbyva nez sohlasit, ze takovato zkusenost je na .... a ze jste u nich vsechno zrusil.
No nechci se tady Volneho zastavat, ale spolecnost Volny resp. Czech On Line je v soucasne dobe treti nejvetsi alternativni operator co se tyka trzeb, pripadne poctu zamestnancu na ceskem trhu.Vas prispevek je opravdu mimo misu.Viz nize prispevek od kolegy.Co se tyka jejich site, ano maji vetsinou bezdratove site ve volnem pasmu 2,4 Ghz asi v 45 ti mestech a asi dalsich 30 mestech vlastni a provozuji radivou sit v licencovanem pasmu 3,5 Ghz na ktere provozuji jak switchovanou telefonii, tak VOIP +samozrejme internet.
Ja jsem se nebavil o predvolbe operatora -CPS ci starsi CS.To jste tady zminil vy.Kdyz uz jsme u bezdratoveho pripojeni v pasmu 3,5Ghz, tak se samozrejme jedna o prime pripojeni, bud switchovane nebo VOIP.Tzn. vsechny prichozi i odchozi hovory jsou realizovany v siti COL, respektive Volny.