Takové články, Michale, piš. Zase budu mít o čem přemýšlet. Zatímco mi vortalisti nepoužívaje portálů si bláhově myslíme, že tu jsou od toho, aby uživatele posunovaly hlouběji do internetu, ony vlastně jsou spíše zavřenými dveřmi.
Není pro portály příliš drahé, když se soustředí na vertikální trhy? Nestanou se z portálů výrobci "ad hoc" obsahu pro okamžité uspokojení vln nálad uživatele? Vyplatí se dlouhodobě, když budou tvůrci vertikál pracovat pro horizontály?
Pro portály je asi levnější být výrobci vertikálního "ad hoc" obsahu. Protože pokud by ten obsah nevyráběly, budou riskovat, že jim uteče nějaký trend, který převrátí web.
tvůrci vertikál vůbec nemusí pracovat pro horizontály. Protože je neživí příjem z reklamy - nepotřebují masívní návštěvnost. Živí je především služby a specializované produkty, které poskytují - zbytek webu vortálu je "jen" bonus pro návštěvníky, obvykle z řad příznivců. Je to tedy přesně opačně než u portálů, které potřebují masovou návštěvnost - proto mají co nejširší záběr. Portály jsou předmětem podnikání, vortály jsou produktem nadhodnoty z jiného podnikání - jejich cíl není přímo vydělávat na návštěvnosti. Ostatně taková je budoucnost žurnalistiky - informace jako bonus pro klienty.