Kdo od koho opisoval ? Texty téměř totožné.... :o))
http://www.u-corp.cz/servis-vypocetni-techniky/servis-notebook-a-pc-on-line.html
Díky moc za podrobné informace. Vzdálený restart jsem u TV zatím nezkoušel, nicméně cenový rozdíl TV vs. LMI je takový, že pro naše účely (pouze příležitostný support pro uživatele dodaných PC, řádově jednotky týdně) asi stejně prohlásíme TV za dostatečný. Bylo by samozřejmě příjemné jezdit mercedesem, nicméně i přechod z tříkolky na škodovku bude pokrok... :-)
vetsina veci, kterymi jsem chtel argumentovat, jiz bylo recena. Velke mnozstvi infekci (vcetne rootkitu apod.) se da odstranit online, coz mame overene z vlastni zkusenosti. LMI po restartu automaticky obnovi spojeni, takze uzivatel u PC ani nemusi byt.
Jak zminil jency, browser plny toolbaru a spoustu nepotrebnych aplikaci ve startupu jsou klasika. O pripadech, kdy jsou na pocitaci 3 antiviry s aktivnim rezidentnim stitem, radsi ani nemluvim :] Z techto duvodu je sluzba zrychleni PC pro technicky neznale uzivatele uzitecna. Je sice mozne si na to koupit program, ale ten vetsinou pouze promaze temp, cookies a procisti registry (coz mi udelame taky), ale vyse uvedene problemy uz nevyresi. Pro uzivatele je mnohem prinosnejsi, kdyz PC procisti "zivy" technik, nez kdyz si ho jen projede programem.
Hlavni duvody jsou stabilita a spolehlivost. Teamviewer sice inzeruje podobne funkce, jako ma LogMeIn, ale v realu clovek zjisti, ze hodne z nich tak uplne nefunguje. Mozna se TV zlepsil od doby, kdy jsem ho testoval (asi rok zpatky), ale tehdy jim moc nefungovala funkce vzdaleneho restartu PC, resp po restartu se TV casto nepodarilo obnovit spojeni. Taky se u TV obcas z ruznych duvodu nepodarilo vubec navazat spojeni, nebo spojeni behem vzdalene session spadlo, coz je pri vetsim poctu zakazniku za den jiz pomerne problem. U LMI je hlavni vyhoda, ze proaktivne navazuje spojeni, tzn. pokud se na strane zakaznika nebo technika z jakehokoliv duvodu ztrati spojeni, coz se stava velmi casto (nestabilni internet, BSOD, restart PC, cokoliv), tak pri opetovnem nabehnuti PC a internetu se spojeni automaticky obnovi, aniz by bylo treba cokoliv delat. Tohle Teamviewer naprosto postrada (aspon rok zpatky tomu tak bylo) a znacne to komplikuje praci supportu.
LogMeIn ma spojeni technicky mnohem lepe poresene. Nikdy se mi nestalo, ze by se nepodarilo pripojit (pokud infekce neblokuje spusteni exe apod.), vzdalene restarty funguji excelentne, i do nouzaku.
Pravda, ze cena LogMeIn je ponekud vyssi (1188 USD za 1 licenci rocne), ale pokud chcete supportovat vetsi objemy uzivatelu, tj jednotky denne a vice, tak se jednoznacne vyplati. Kvalitativne je LMI o tridu vys nez TV.
Pokud byste chtel, muzeme vyhody LMI probrat po Skype nebo po telefonu, staci kdyz mi napisete na sandera.vladimir@vronli.cz. Rad s cimkoliv poradim ;]
Spousta veci se da resit online. Samozrejme zalezi, v jake fazi infekce je, ale existuje mnoho vykonnych nastroju pro odstraneni infekce, ne jen spravce uloh. Opakovane restarty jsou take v pohode, v LMI jde zvolit bootovani do safe modu, prip. pokud je pri prihlaseni vyzadano heslo, zakaznik jej zada do LMI a prihlaseni probehne automaticky. Jinak co se tyce zrychleni pocitace, samozrejme, ze to je spise hra pro lidi. Ale je fakt, ze jsem videl spoustu pocitacu se 4-6 nainstalovanymi toolbary, dalsimi 10 nepotrebnymi aplikacemi se spoustenim po startu pocitace. Tam uz je to zrychleni poznat. Ale je fakt, ze pred delsi dobou jsem narazil na "programatora", ktery nabizel program na zrychleni pocitace za 200 Kc. Vsechno co ten program delal bylo, ze promazal TEMP :)
No tak pokus o kseft je to rozhodopadne a verim tomu, ze jsou lide, co jsou za podobne sluzby ochotni pltatit. Neni mi moc jasne, co je usmevneho na "zrychleni pocitace" a uz vubec ne u cloveka znaleho. Mam dlouholete zkusenosti z oblasti podpory BFU a toto je asi nejbeznejsi tema rozhovoru agentu podpory se zakazniky. Samozrejme ze ne vse se da vyresit timto zpusobem a k tomu ani sluzba urcena neni. Jeden priklad za vsechny by byl, jak chcete na dalku online resit potize s pripojenim?? Nicmene odvirovani pocitace se bude tykat spise mailwaru, trojanu etc. nez klasickych viru co napadaji boot sektor apod. nicmene tak ci onak nevidim nic spatneho na spolupraci se zakaznikem pri opakovanych restartech, nicmene zasadni podminkou je, ze agent musi vedet PRESNE co dela.
přijde mi to spíš jako pokus o kšeft, než o seriozní pomoc za peníze. Sama nabídka "zrychlení počítače" je samozřejmě úsměvná, jestli za to někdo hodlá platit, jeho věc. A pokud je počítač ve skutečných problémech včetně zavirování, tak to on-line nikdo nespraví, všichni věci znalí dobře vědí, jak je potřeba před vlastním zásahem nabootovat z nezavirovaného zařízení, než se začnete zabývat diskem. A představa spolupráce se zákazníkém při opakovaných restartech je úplně mimo mísu
Ačkoliv proti myšlence samotné nic nemám, příjde mi služba vhodnější spíše jako doplněk pro již fungující servisní společnosti než jako samostatný projekt. Oceňují nasazení a uvedení projektu v praxi, ale pro udržení se mezi živími bude projekt skutečně potřebovat rychle rozšířit, protože úplně stejnou službu můžou brzy začít nabízet již fungující firmy po té, co službě uděláte reklamu (některé jí už dokonce nabízejí) a vzhledem ke všeobecnému zaměření služby budou moci nabízet i levněji.
Taky mi to ekonomicky nesedí pokud vezmu, že musí každý den v měsíci včetně víkendů obsadit dvě směny. Škoda jen, že nemají v obchodním rejstříku vyvěšené účetní závěrky. Ono taky jsem si prošel jejich refrence a jejich osobní náklady, ze kterých jde odvodit počet zaměstnanců a následně i počet PC, které supportují.