Někdy jsou VOP opravdu celkem zábavné čtení, nicméně podstatné je, že uživatele vždy zavazuje znění podmínek, které odsouhlasil. To že vyjdou nové a že jsou někde publikovány samo o sobě nestačí, aby došlo k novému uzavření smlouvy.
Například T-Mobile (blahé paměti) s tímhle několikrát operoval, nicméně zatím vždy neuspěl a raději to vzdal.
Často v tom mají samy firmy docela značný zmatek a pořádně ani nevědí, jakými podmínkami se která smlouva řídí, ale samozřejmě úporně budou tvrdit, že těmi pro ně nejvýhodnějšími. A propracovat se jejich super mega user friedly zákaznickým servisem k někomu, kdo tomu aspoň trochu rozumí, to chce občas vážně silné nervy. Vždycky mne fascinuje, proč operátor zákaznické linky je osoba, která o problému ví ještě méně než průměrný spotřebitel, kam na ně asi chodí :)
Zejména obskurnější firmičky mívají ve VOP věci, které jsou v rozporu s občanským zákoníkem, a pak je dobré to porovnat s ustanoveními o spotřebitelských smlouvách, protože taková ustanovení jsou absolutně neplatná a nemusíme se jich teoreticky bát. Typicky ohledně reklamací atd.
To zalezi na tom, jak ta cast ovlivnuje zbytek smlouvy. Pokud jde o nejake samostane a nezavisle ujednani, neplati jen ta cast. Pokud jde o zasadni vec, vetsinou to o cem je smlouva jako takova, tak je neplatna cela smlouva.