Naprosto souhlasím,čím dál častěji se setkávám s tím že diváci už žádné nové programy ani naladit nechtějí což je věc před takovými 2-3 roky naprosto nemyslitelná. Nyní je už pomalu spíše čas na to,po němž tu někteří stále voláme tj. zanechat už konečně vytváření dalších klonů a zaměřit se na kvalitu programovou a technickou.
Už i diváci samotní mu nějaký ten pátek tvrdí, že programů na výběr mají až až, že to stačí. Plnně s tím souhlasím a je dodávám, že by už také stálo za to tyto programy obohatit o pořady, na které se dá koukat, jelikož je to hrůza. Čím víc programů, tím hůře nalrazíte na kvalitní, který divákovi něco přinese (strácet čas u slabomyslných pořadů díky velice krátkému životu nehodlám)
Zároveň touto dobou cítím, že jsme na hlubokém dně co se týče jistoty doby, práce, příjmu atd. Více jak polovina produktivního národa bere plat okolo 12-15 tis.Kč měsíčně a je evidentní, že stejně jako se přestali prodávat zájezdy, auta a byty, tak i dojde na nezájem placené televize, když tu máme Free pozemní DVB-T, který bohatě většině lidí stačí. TV je jen zábava, jediný d§ležitý a smysluplnný kanál v době krize je ČT24 a to je dostupné všude. Provozovatelům placených TV programů u nás vůbec nezávidím a vsadím se, že ještě letos jich to pár u nás zabalí.
Nějak jste v rámci svého ideologického vidění zaspal dobu. Z reklamního trhu ČT neukusuje skoro nic už 2 roky, o to se lobbing Novy a Primy postaral. Jenže jim to bylo k ničemu, spousta reklamy nerealizované na ČT1 se na komerčky nepřenesla, protože cílila na diváka, který na komerčkách není.
Veřejnoprávní TV jsou v Evropě všude. BBC je příklad té úspěšné a velké, ale zjevně si s tím soukromníci v Británii umí poradit. Jen u nás se hledají ideologické výmluvy.
Naprosto nesouhlasím s argumenty co jsou v článku. "Hlavní problém je rozmach volně šířených stanic." To je přeci naprosto nesmyslný, Právě totální roztříštění nabídky napomáhá vstupu placených kanálů s kvalitou přibližujícímu se HD v DVB-S ale s obsahem filmů seriálů atd, max. 2 roky zpět, prostě prémiový obsah opakující se stylem HBO. Co do obsahu právě v dnešní době všechny TV upadly do těžké deprese a utápí se v levných archivech. Proč je asi u nás oblíbené stahování seriálů atd. z internetu? Všude v zahraničí jsou vysílány aktuální filmy a seriály. U nás nic. Máme tu sice 25 stanic ale když si večer chci kouknout na něco co mě zajímá nebo baví a ještě jsem neviděl, tak marně přepínám ... Zoom je super ale nechce se mi kazit oči koukáním na rozmazaný obraz. Chci kvalitu!
Nechci šířit bludy ale mě příjde naprosto jasný a zřejmý model placeného multiplexu který by obsahoval 3-4 kanály. Aktuální tvorbu filmů a seriálů, sport a kultura, vzdělávání - dokumenty a ráno pro děti. (čtvrtý kanál by byla videotéka VoD) když to plácnou za konkurenční peníz, tak přetáhnou většinu z UPC a SAT taky O2TV. Jelikož to má výhodu terestru čili nakrmí s tím bez nutných rozvodů své současné STB nebo TV. To ani nemluvím o VoD kde by 100% přetáhli platící klienty voyo.cz a dalších videoték na internetu. Lidi chtějí kvalitu do svých draze koupených HD TV. Zatím jim jí jednoduše nikdo nenabídl.
Nepřipadá mi rozumné předpokládat, že tuzemského diváka by uspokojily 4 tématické stanice. U platforem, které nabízí desítky lokalizovaných stanic, už dochází většinově k ignoraci celé nabídky. Ve favoritech bývá jen pár stanic, což dokládají statistiky sledovanosti.
Ani jen 2 roky staré filmy a seriály nedonutí platit zájemce o tento žánr částky, které by byly pro obě strany přijatelné. Stále také platí, že klasický TV divák v naprosté většině má signál z tradičních zdrojů (T/S/C/I) a stahování pořadů z internetu považuje za komplikovaný a ne vždy kvalitní zdroj. Stále platí, že vysílací práva na premiéry filmů, atraktivní sport a skutečně kvalitní dokumenty jsou tak drahá, že by na našem trhu, s přiměřenou abonentní cenou, PayMUX určitě neprorazil.
Prime Time totiž trvá jen pár hodin a není možné se najednou trefit do vkusu většiny diváků. A zbývajících 20 hodin na sledování TV nemá pracující občan a příslušník normálně fungující rodiny čas, ale ani náladu.
Je sice možné, že lidi chtějí do svých draze koupených kvalitu HD, ale bohužel ZADARMO. Pro někoho je již finanční problém v příjmu MPEG-4 a podle ohlasů, množství skutečně FullHD televizorů ještě nepřevládá.
Proto se všichni investoři bojí investovat v Česku do skutečné PayTV v pozemní platformě, která stále tvoří polovinu zdrojů signálu.
Jak se zdá, mediální trh se dostal do jakési letargie. První chybou je,provideři vysílají placené stanice,které si vesele přivydělávají otravnou reklamou, případně co 20 minut nechutně opakovanými upoutávkami na své vlastní pořady (jakoby člověk neměl program či EPG). Druhou chybou jsou zdublované verze SD u některých HD stanic,které nejsou k ničemu.Třetím doporučením,které by "očistilo zrno od plev" nabídnout tarif,kde by si zákazník mohl "namíchat" libovolnou nabídku. Flexi7 od M7 se tomu blíží,ale jen silně vzdáleně. Tím by i operátoři naprosto přesně zjistili,o které programy zájem je a o které nikoliv. Poslední připomínka je ke spolehlivosti poskytování služeb,kde díky největšímu počtu karet smutně dominuje M7. Momentální stav je naprosto neudržitelný a skandální-zákaznická linka ztratila erudici, řada funkcí na webu nefunguje vůbec nebo jen částečně(reset pinu,refresh karty). Navíc systém posílání zápisů na karty M7 vymyslel asi od boha opuštěný člověk. Nedejbože,když několik dní či týdnů z jakéhokoliv důvodu nezapnete sat.přijímač, to jsou pak divy!!
Takže nejprve si zameťte před vlastním prahem a pak zkuhrejte,že Vás drtí FTA programy....
Navíc je to názor, který může být od reality dost daleko, podobně jako řev hudebních vydavatelství o stahování hudby: http://diit.cz/clanek/evropska-komise-stahovani-hudby-nema-vliv-na-jeji-prodeje
něco chtít co nejlevněji/zadarmo je lidskou přirozeností. Tedy je taky vtip o bohatých Rusech, kteří se trumfovali, kdo koupil dráž tutéž kravatu , ale takových honimírů je menšina.
Dnes funguje v TV, na internetu či v novinách právě proto obchodní model, kdy platí zadavatel reklamy a spotřebitel pak má službu zadarmo, s tím, že kromě hledaných informací je sycen i tou reklamou. Přesně o ty peníze, které z trhu stáhne ČT je pak méně k dispozici pro volný TV trh.
Je sice pravdou, že peníze z reklamy na ČT chybí komerčním stanicím, ale jedná se o trh. Stejně, jako se všechny "ušetřené" peníze za očesanou reklamu v ČT automaticky nepřelily ke komerčním stanicím, stejně by k tomu nedošlo ani při úplném zrušení reklam v ČT. Zkrátka značné procento diváků sleduje v PT stanice ČT, snižuje tak sledovanost komerčních TV a proto je neekonomické do reklam Novy a Primy nalévat další peníze z reklam. Jejich sledovanost se tím nezvýší a účinnost reklam také ne. A nevěřím tomu, že by další a další peníze dokázaly zvýšit kvalitu pořadů na komerčních stanicích, jen by měly nižší ztráty, nebo vyšší dividendy.
Na startu komerčních stanic u nás byla reklama na všech stanicích ČT, čili věděly do čeho jdou s volným TV trhem. Vylobovaly si částečný zákaz reklam na ČT a pořád je to málo? A o kolik procent z celkového reklamního koláče se přesně jedná? Stačí počítat a porovnat to se snahami zaplnit éter ubohými klony a ne zkvalitnit "mateřskou" stanici.
Pořád tady omíláte ČT, ale to je ideologický blábol daleko od reality. ČT na hlavním kanálu reklamu vysílat nemůže a ČT2/4 s omezeným reklamním časem a sledovaností pár procent poměry na trhu nezmění. Navíc, jak už jsem vám psal dřív, ne všechny peníze, které šly dříve do reklamy na ČT, se přesunuly do reklamy na jiných TV. Prostě proto, že na komerčkách neosloví stejné diváky.
Tohle všechno je bez řádných statistik jen vaření z vody. Kdyby prosákly statistiky kolik procent prodává Skylink HD programů (balíčků) oproti SD. atd.
To že "není" penetrace mpeg-4 tak rozšířená je čistě věcí malé nebo žádné nabídky kanálů, pro většinu obyvatel je samozřejmě neekonomické si kupovat kvůli 1-2 stanicím nový STB. Pokud by ale již vysílalo více stanic, tak by se situace změnila. proto nejde říct že je pořízení STB s mpeg4 pro většinu finanční problém.
Pozemní PayTV má v součastnosti stejnou cílovku jako satelitní a kabelový operátoři. Nicméně stále je spousta abonentů kteří váhají s investicí do SAT a čekají co trh přinese.
S tím skandálním stavem M7 jste to trochu přestřelil. Většinu problémů si dělají lidi mě nepochopitelným způsobem sami, protože neumí svůj přijímač skoro ani zapnout a když je takových lidí víc a všichni začnou volat na jejich linku o radu, tak by tam těch operátorů nebo spíš přímo odborníků na sat. techniku muselo sedět několik set, aby se dovolali. Já sám a ani mí sousedé nemají se Skylinkem sebemenší problém, a to nikdo z nás ani nevlastní přijímač Skylink ready.
diváci se dívají na typ pořadů ať je na jakékoliv TV. Dnes se třeba bude hodně lidí dívat na ČT Sport na fotbal s Dánskem, a čekám, že tam bude zase samá reklama, jak je u ČT zvykem asi na erekci. Kdyby tenhle fotbal vysílala Fanda nebo Cool dívali by se titíž diváci tam a peníze za reklamu na erekci by inkasovala Nova či Prima - a měli by peníze třeba na další neplacený progrm.
... teda kromě jejich schopností invence a kreativity. Nabídnout mnohdy totéž (pořady), co FTA, je prostě opravdu málo. Takovéto stanice si lidi fakt nezískají ani k poslechu, natožpak ke změně formy přijmu. Na 5ce bylo jasně vidět, že televize musí být po stránce pořadů jednoduše jiná než její konkurence. Na Barrandovu je to dnes také vidět (záleží na úhlu pohledu). Seriály a filmy jsou i na FTA stanicích.
A jestli ty zákaznické služby fungují tak, jak zde někteří popisují, tak k tomu, proč se nechce přecházet k satelitu, už není vůbec co dodat.
Vybral jste si jeden příklad, u kterého by náhrada asi fungovala (pokud by nenastala varianta, že to nebude vysílat nikdo, protože není schopen vyrobit přenos - takže Prima Cool ne), ale zaměření každé stanice je trochu jiné. Výsledky reklamního trhu za rok 2011 a 2012 už byly zveřejněny a je z nich vidět, že se celý objem peněz, které dřív šly do ČT, nepřesunul na komerčky. Zadavatelé prostě zjistili, že se jim reklama tam nevyplatí.
Comedy Central se měl v ČR objevit na podzim, nakonec to nepustili?
http://www.digizone.cz/clanky/vlastnik-mtv-spusti-na-nasem-trhu-v-listopadu-comedy-central-extra-co-nabidne/
Uvedu několik příkladů. UPC, v základní nabídce za cenu něco kolem 200 Kč/měsíčně není vlastně vůbec nic navíc oproti tomu, co lze chytit přes DVB-T. Pravdou je, že vysílají programy ČT, Nova, Prima a Barrandov v HD, ale další pravdou je, že ještě dnes vysílají slovenské programy v analogu a mají v základní nabídce pouze jen tři. Přitom přes DVB-T je jich na území našeho města možné chytit 6. Dalším velkým problémem je odstranění a někdy i samotné nahlášení poruchy. Tahle společnost má na všechno čas tři pracovní dny.
Skylink, ten nalákal zákazníka klamavou reklamou, že bude mít doživotně základní balíček zdarma. A nato naši lidé slyší. Ještě než tohle zrušili, tak zavedli kartu výměna. Lidem tvrdili, že od 1. 1. 12 bude možné přijímat signál jen přes tyto nové karty, ještě dnes fungují i ty původní i když s určitým omezením. Mnoho lidí si kartu zakoupilo, dva měsíce sledovali i placené kanály a pak po čase přišel tzv. servisní poplatek. Potrestáni byli ti „vzorní“, kteří si kartu výměna a pořídili si ji mezi prvními, protože musejí platit okamžitě od září 2012 servisní poplatek 29/měsíčně, zatím co ti co výměnu nechali až na poslední chvíli, jsou od poplatku na 24 měsíců osvobozeni. Dalším problémem je časté přelaďování kmitočtů. Mám mnoho zákazníku, kteří to nezvládnou, a vždy musím u nich přeladění provést. Mám spoustu zákazníků, kteří tvrdí, že v okamžiku, kdy jim vyprší 24 měsíční „hájení“a budou muset platit servisní poplatek okamžitě satelit zruší, a začnou používat pouze DVB-T. Zatím to opravdu vypadá, že placené televize jen chtějí brát, ale nedokáží nic atraktivního nabídnout
je skoro nemravné. Je jistě dost čumilů, kteří sledují i za dne satelitní programy určené "jen" dospělým.Český divák nemá na výběr komu platit. Musí zaplatit poplatek (jako trest) za to, že vlastní televizor. A platit navíc nějaký pofidérní program nikdo nechce, zvlášť když "lákací" praktikyjsou různě zavádějící až skoro klamavé.Navíc šíbři zjistili, že na muxech se snese vše a reklamy se jen hrnou.
ano, ČT likviduje TV trh tím, že je jediná povinně placenou. K tomu dalšímu - reklamu dávají inzerenti tam, kde se dívá jejich cílová skupina, tedy ne "muxy snesou vše", ale ti diváci, kteří se dobrovolně na ty programy dívají - platí za dívání tím, že konzumují i reklamu. Odsuzovat ty diváky, natož zadavatele reklamy, kteří tu podívanou platí, nemá smysl. Spíše mi ted připadá, že dříve placené programy vysílaly opravdu exkluzivnější programy. Dnes přestože vysílají i hodně reklamy, tak placené programy ztrácejí výlučnost - prostě zjevně nejsou schopny finančně konkurovat v nákupu programů "neplaceným" - totéž je stále více možno vidět na programech neplacených - jak ve sportu, tak v dokumentech.
Máte pravdu, s HD (a nejprve Prima Zoom) by to bylo jistě mnohem lepší. Akorát ale jen pro ty, co mají dostatečně vybavený SetTopBox (STB), aby to HD zvládli. Zbytek je rád i za to SD. Navíc SD nemusí být podřadná kvalita, aspoň donedávna nebývala. Na druhou stranu se ale podle mě i to SD dá v STB přenastavit, aby alespoň bylo ve formátu 16:9. Na takovou změnu, pokud po ní toužím, nepotřebuji vysílání v HD rozlišení.
Když už je řeč o Skylinku, tak myslím, že mají velmi dobré portfolio dokumentárních a sportovních kanálů. A nakonec, když si připlatíte za balík HBO, a Film Europe, tak je i nabídka filmů a seriálů ucházející. S hudebními kanály to taky není nijak tragické. Na čem je třeba zapracovat, je "překlápění" stávajících SD kanálů do HD všude, kde je to možné, tedy co největší kvalita. Např. Sport2HD a AXNHD. A jestli Skylinku přece jen nějaký kanál citelně chybí, tak je to podle toho, jak pročítám různé chaty scifi kanál. ale opět, dokud nebude k dispozici nějaké scifiHD, tak nemá cenu takový kanál přidávat. Co se týče kanálů jako je APHD, tak podobných kanálů má SL několik, proto se jim nemůže ani vyplatit.
Včera mi volal nějaký člověk, že si pořídil novou Skylink M7 HD kartu a divil se, že mu to jeho stařičký SD receiver mascom nebral. Když jsem mu nabídl z nejlevnějších nový HD Skylink ready receiver v hodnotě cca 2700,-, tak se skoro urazil. I když jsem mu vysvětlil, že ještě před 3 lety stál také 7000,-, stále se mu to zdálo drahý. Večer mi vola, že se synem vygůgloval a objednal Fergusona za 1450,- :-D Cena bude hrát vždy nejhlavnější roli a tak i když jsme na ní trochu naštaní - tak zaplať pánbůh za DVB-T (T2 ať klidně počká pár let, až lidem odejdou stávající receivery)
Zatím jediný pádný a fundamentální důvod pro přechod k satelitu (kdo nechce platit za PAY TV) je dostupnost zdarma HD základních programů:(ČT1 HD, ČT4 HD, Nova HD, Prima F.HD, Markíza HD) a spousty dalších HD z pozice 19,2E (monobloky jsou nejrozšířenější) Prostě jde o to také nakrmit novou telku a zabránit bolení očí u SD.
Výběr stanic je v Pozemáku celkem solidní ... Nyní by chtělo ale zamakat na
1.) dokrytí muxu3 a 4.
2.) vylepšit vysílaný obsah stanic. (ty reprízy bavit brzo nikoho nebudou)
PS: Davide, nemáš možnost nějak zalobovat o vylepšení pokrytí muxu3? Máš přeci kopu známostí z doby pilotního vysílání muxu A :-)
český televizní trh především poškozuje to, že jedna z placných TV, je placna povinně a navíc z reklamního trhu ukusuje pořádný krajíc peněz. Český divák který si povinně platí ČT pak není dost motivován platit dobrovolně jiné programy. A peníze, které ČT ubere z rreklamního trhu chybějí na "volném" trhu, aby motivovaly televizní podnikatele a umožňovaly jim investovat do více kvalitních pořadů. Situace vyhovuje na ČT nacuclým a projevuje se na kvalitě programů ČT, která vysílá z velké části drahý brak nacuclých "tvůrců".