český televizní trh především poškozuje to, že jedna z placných TV, je placna povinně a navíc z reklamního trhu ukusuje pořádný krajíc peněz. Český divák který si povinně platí ČT pak není dost motivován platit dobrovolně jiné programy. A peníze, které ČT ubere z rreklamního trhu chybějí na "volném" trhu, aby motivovaly televizní podnikatele a umožňovaly jim investovat do více kvalitních pořadů. Situace vyhovuje na ČT nacuclým a projevuje se na kvalitě programů ČT, která vysílá z velké části drahý brak nacuclých "tvůrců".
Nějak jste v rámci svého ideologického vidění zaspal dobu. Z reklamního trhu ČT neukusuje skoro nic už 2 roky, o to se lobbing Novy a Primy postaral. Jenže jim to bylo k ničemu, spousta reklamy nerealizované na ČT1 se na komerčky nepřenesla, protože cílila na diváka, který na komerčkách není.
Veřejnoprávní TV jsou v Evropě všude. BBC je příklad té úspěšné a velké, ale zjevně si s tím soukromníci v Británii umí poradit. Jen u nás se hledají ideologické výmluvy.