Naprosto nesouhlasím s argumenty co jsou v článku. "Hlavní problém je rozmach volně šířených stanic." To je přeci naprosto nesmyslný, Právě totální roztříštění nabídky napomáhá vstupu placených kanálů s kvalitou přibližujícímu se HD v DVB-S ale s obsahem filmů seriálů atd, max. 2 roky zpět, prostě prémiový obsah opakující se stylem HBO. Co do obsahu právě v dnešní době všechny TV upadly do těžké deprese a utápí se v levných archivech. Proč je asi u nás oblíbené stahování seriálů atd. z internetu? Všude v zahraničí jsou vysílány aktuální filmy a seriály. U nás nic. Máme tu sice 25 stanic ale když si večer chci kouknout na něco co mě zajímá nebo baví a ještě jsem neviděl, tak marně přepínám ... Zoom je super ale nechce se mi kazit oči koukáním na rozmazaný obraz. Chci kvalitu!
Nechci šířit bludy ale mě příjde naprosto jasný a zřejmý model placeného multiplexu který by obsahoval 3-4 kanály. Aktuální tvorbu filmů a seriálů, sport a kultura, vzdělávání - dokumenty a ráno pro děti. (čtvrtý kanál by byla videotéka VoD) když to plácnou za konkurenční peníz, tak přetáhnou většinu z UPC a SAT taky O2TV. Jelikož to má výhodu terestru čili nakrmí s tím bez nutných rozvodů své současné STB nebo TV. To ani nemluvím o VoD kde by 100% přetáhli platící klienty voyo.cz a dalších videoték na internetu. Lidi chtějí kvalitu do svých draze koupených HD TV. Zatím jim jí jednoduše nikdo nenabídl.
Nepřipadá mi rozumné předpokládat, že tuzemského diváka by uspokojily 4 tématické stanice. U platforem, které nabízí desítky lokalizovaných stanic, už dochází většinově k ignoraci celé nabídky. Ve favoritech bývá jen pár stanic, což dokládají statistiky sledovanosti.
Ani jen 2 roky staré filmy a seriály nedonutí platit zájemce o tento žánr částky, které by byly pro obě strany přijatelné. Stále také platí, že klasický TV divák v naprosté většině má signál z tradičních zdrojů (T/S/C/I) a stahování pořadů z internetu považuje za komplikovaný a ne vždy kvalitní zdroj. Stále platí, že vysílací práva na premiéry filmů, atraktivní sport a skutečně kvalitní dokumenty jsou tak drahá, že by na našem trhu, s přiměřenou abonentní cenou, PayMUX určitě neprorazil.
Prime Time totiž trvá jen pár hodin a není možné se najednou trefit do vkusu většiny diváků. A zbývajících 20 hodin na sledování TV nemá pracující občan a příslušník normálně fungující rodiny čas, ale ani náladu.
Je sice možné, že lidi chtějí do svých draze koupených kvalitu HD, ale bohužel ZADARMO. Pro někoho je již finanční problém v příjmu MPEG-4 a podle ohlasů, množství skutečně FullHD televizorů ještě nepřevládá.
Proto se všichni investoři bojí investovat v Česku do skutečné PayTV v pozemní platformě, která stále tvoří polovinu zdrojů signálu.
Navíc je to názor, který může být od reality dost daleko, podobně jako řev hudebních vydavatelství o stahování hudby: http://diit.cz/clanek/evropska-komise-stahovani-hudby-nema-vliv-na-jeji-prodeje
něco chtít co nejlevněji/zadarmo je lidskou přirozeností. Tedy je taky vtip o bohatých Rusech, kteří se trumfovali, kdo koupil dráž tutéž kravatu , ale takových honimírů je menšina.
Dnes funguje v TV, na internetu či v novinách právě proto obchodní model, kdy platí zadavatel reklamy a spotřebitel pak má službu zadarmo, s tím, že kromě hledaných informací je sycen i tou reklamou. Přesně o ty peníze, které z trhu stáhne ČT je pak méně k dispozici pro volný TV trh.
Je sice pravdou, že peníze z reklamy na ČT chybí komerčním stanicím, ale jedná se o trh. Stejně, jako se všechny "ušetřené" peníze za očesanou reklamu v ČT automaticky nepřelily ke komerčním stanicím, stejně by k tomu nedošlo ani při úplném zrušení reklam v ČT. Zkrátka značné procento diváků sleduje v PT stanice ČT, snižuje tak sledovanost komerčních TV a proto je neekonomické do reklam Novy a Primy nalévat další peníze z reklam. Jejich sledovanost se tím nezvýší a účinnost reklam také ne. A nevěřím tomu, že by další a další peníze dokázaly zvýšit kvalitu pořadů na komerčních stanicích, jen by měly nižší ztráty, nebo vyšší dividendy.
Na startu komerčních stanic u nás byla reklama na všech stanicích ČT, čili věděly do čeho jdou s volným TV trhem. Vylobovaly si částečný zákaz reklam na ČT a pořád je to málo? A o kolik procent z celkového reklamního koláče se přesně jedná? Stačí počítat a porovnat to se snahami zaplnit éter ubohými klony a ne zkvalitnit "mateřskou" stanici.
Pořád tady omíláte ČT, ale to je ideologický blábol daleko od reality. ČT na hlavním kanálu reklamu vysílat nemůže a ČT2/4 s omezeným reklamním časem a sledovaností pár procent poměry na trhu nezmění. Navíc, jak už jsem vám psal dřív, ne všechny peníze, které šly dříve do reklamy na ČT, se přesunuly do reklamy na jiných TV. Prostě proto, že na komerčkách neosloví stejné diváky.
Tohle všechno je bez řádných statistik jen vaření z vody. Kdyby prosákly statistiky kolik procent prodává Skylink HD programů (balíčků) oproti SD. atd.
To že "není" penetrace mpeg-4 tak rozšířená je čistě věcí malé nebo žádné nabídky kanálů, pro většinu obyvatel je samozřejmě neekonomické si kupovat kvůli 1-2 stanicím nový STB. Pokud by ale již vysílalo více stanic, tak by se situace změnila. proto nejde říct že je pořízení STB s mpeg4 pro většinu finanční problém.
Pozemní PayTV má v součastnosti stejnou cílovku jako satelitní a kabelový operátoři. Nicméně stále je spousta abonentů kteří váhají s investicí do SAT a čekají co trh přinese.
diváci se dívají na typ pořadů ať je na jakékoliv TV. Dnes se třeba bude hodně lidí dívat na ČT Sport na fotbal s Dánskem, a čekám, že tam bude zase samá reklama, jak je u ČT zvykem asi na erekci. Kdyby tenhle fotbal vysílala Fanda nebo Cool dívali by se titíž diváci tam a peníze za reklamu na erekci by inkasovala Nova či Prima - a měli by peníze třeba na další neplacený progrm.
Vybral jste si jeden příklad, u kterého by náhrada asi fungovala (pokud by nenastala varianta, že to nebude vysílat nikdo, protože není schopen vyrobit přenos - takže Prima Cool ne), ale zaměření každé stanice je trochu jiné. Výsledky reklamního trhu za rok 2011 a 2012 už byly zveřejněny a je z nich vidět, že se celý objem peněz, které dřív šly do ČT, nepřesunul na komerčky. Zadavatelé prostě zjistili, že se jim reklama tam nevyplatí.
Včera mi volal nějaký člověk, že si pořídil novou Skylink M7 HD kartu a divil se, že mu to jeho stařičký SD receiver mascom nebral. Když jsem mu nabídl z nejlevnějších nový HD Skylink ready receiver v hodnotě cca 2700,-, tak se skoro urazil. I když jsem mu vysvětlil, že ještě před 3 lety stál také 7000,-, stále se mu to zdálo drahý. Večer mi vola, že se synem vygůgloval a objednal Fergusona za 1450,- :-D Cena bude hrát vždy nejhlavnější roli a tak i když jsme na ní trochu naštaní - tak zaplať pánbůh za DVB-T (T2 ať klidně počká pár let, až lidem odejdou stávající receivery)