Důležité je, že tohle dává diminantnímu operátor umožnost argumentovat proti VoIP ve smyslu "je to akorát bordel, když kdokoli může zavolat záchranku s plzeňským číslem třeba z Toronta". Pokud někdo cestuje a chce používat VoIP, má možnost si pořídit tzv. negeografická nebo nomadická čísla (910 xxx xxx). Druhá věc je, že ne všichni operátoři (napr. Vodafone) volání na tato čísla podporují.
Kabelovky - jasne, zapomnel jsem. Kolik jich muze byt - netusim, par set tisic ale ano.
wifi site - nejsem si moc jisty, je jich more, ale kvalita dost kolisa... zrovna na skype hovory, resp. cokoli co potrebuje maly pingy a malou ztratu paketu to pouzitelne neni. Nebo aspon ne to, co mi bylo nabizeno - proste to nejelo.
z cehoz plyne ze je potreba zmenit legislativu. kdysi v dobach drevnich kdy sip (resp tehdy h323) jsem paril pres VPN pres zarizeni umistene v kanclu na ceskem prichozim cisle ze skandinavie jen to fiklo.
Dulezite je kde bylo zarizeni, ne odkud je ten signal slyset kam jde ne?
"Osobně především v zahraničí ocením ale pohodlí využití svého domácího příchozího čísla, a proto využívám softwarového SIP klienta".
A víte, že se právě přiznáváte k porušení platné legislativy, když z geografického čísla voláte odkud se Vám zamane? Váš operátor by z toho mohl mít pěkné problémy.
Díky za zhodnocení, ne se Skype nemám nic společného a až na výjimky tento SW na desktopu nepoužívám (už to tu v diskusi zaznělo a je to známý fakt - nemáte kontrolu nad tím, co se děje s vaším připojením). Díky pěknému bezplatnému SW Fring (viz.článek), které využívá popsané API od Skype jej pak nemusíte používat ani na Smartphone.
UPDATED 14:02 GMT: Some of you may be having problems logging into Skype. Our engineering team has determined that it’s a software issue. We expect this to be resolved within 12 to 24 hours. Meanwhile, you can simply leave your Skype client running and as soon as the issue is resolved, you will be logged in. We apologize for the inconvenience.
Volne prelozeno:
Nekteri z vas mohou mit problemy s prihasenim do Skype. Nas
team zjistil, ze jde o softwarovy problem. Ocekavame, ze bude vyresen behem 12-24 hodin. Mezitim nechte Skype klienta bezet
a jakmile bude problem vyresen, budete prihlaseni.
Omlouvame se za neprijemnosti.
moje chyba, omlouvam se. je to samozrejme na toho bezneho uzivatele. ja si taky zuby nespravuju sam prestoze zubarna nedela nic jineho nez vrta patla kouka do zrcatka. to jsem videl a stejne bych to nezvadl
Zrovna teda s těma telefonama na VoIP to je naprostá tragédie. Jsem zvědavej, kdy jejich výrobci přijdou s přístrojem, který bude mít uživatelský vlastnosti aspoň 5 let starýho mobilu. Co tím myslím?
Třeba jeden z nejvyšších modelů Linksys SPA 941: 4 linky, seznam na 100 telefonních čísel, ve kterém se nedá hledat podle počátečních písmen, ale pouze podle čísla položky nebo listovat po jednom. Takže opravdu zbývá pouze to vyťukávání čísel, nehledě na nedostatečný počet položek, nemožnost zálohování. O nějakém hlasovém vytáčení nebo vícepoložkovém seznamu ani nemluvím.
To v tom Skypu jde aspoň bez problémů vyhledávat. A když máte ke Skypu HW telefon, tak je to při zapnutém PC možná pohodlnější než SIP. Takže ať se oba tábory snaží, zatím bych favorizoval spíš SIP, ale vypadá to na remízu.
Odpovídáte mně? Já snad jasně napsal, že jsem si SIP bez problémů rozchodil i po instalaci routeru a Skype používám pro příchozí hovory :-). Reaguoval jsem nato, proč je něco jako Skype tak rozšířené.
Pouze pochybuju, že technicky méně zdatný uživatel by to udělal. A Skype je právě pro ně - stáhnout jeden .exe, Next, Next, Next, zvolí si jméno fifinka, napíše kamarádům a volá. Většina mých známých či zákazníků Skype nepoužívá pro hovory do pevných či mobilních sítí, ale pouze jako kecátko PC2PC a jinak používají pevné linky nebo mobily. Vůbec je nezajímá, zda parazitují na konektivitě ostatních uživatelů, protože to ani nevědí a nebudou to řešit.
V práci VoIP komunikaci používáme už nějaký pátek a většina uživatelů akorát zaznamenala, že má trošku jiný telefon a vede do něj trošku tlustší drát :-)
dulezity je ukazetel kolik placenych hovoru se udela pres skype a kolik pres SIP. rada lidi (urady, firmy) vubec netusi ze jedou pres VoIP a rekl bych ze se s timto skype nechyta (uz jen protoze neverim v budoucnost site zalozene na parazitovani na konektivite vlastnich clenu.
ja bych si skype domu nedal. nikdo nevi co umi/neumi a tim to hasne. IP telefon ma velkou radu pokrocilych funkci a ani moje babicka 80+ nema problem ho pouzivat. (zvlast kdyz staci jen tukat cisla a pak zvednout sluchatko) pri zvedani staci zvednou sluchatko a narozdil od nejakyh skype na ni efektne blika coz je casto k nezaplaceni pri stavu jejich receptoru zvuku
S tím odhlašováním to opravdu bývá jinak zřídka. Horší už bývá kolísající kvalita při volání třeba na českou pevnou, kdy to je několik měsíců v pořádku a pak zase několik měsíců vyloženě slabý.
Jinak co se týká diskvalifikace: dle mých zkušeností je klasický VoIP v daný moment kvalitnější, pohodlnější a pro většinu použití i levnější. Ale nemám nic i proti Skypu: používám ho ale spíš jako IM, na volání jen občas PC-PC nebo je dobrý na cestách v zahraničí.
Jj, taky se mi Skype dneska porad prihlasuje/odhlasuje.
Ale je to prvni vetsi problem, co jsem si vsimnul, za hodne dlouhou dobu zpet, takze bych Skype zas tak moc nediskvalifikoval
Nevím jestli je to právě kvůli vašemu článku, ale zrovna dneska nemá nějak Skype vůbec svůj den. Ve dvou lokalitách a různými druhy připojení je to zrovna dneska vytšinou vypadlé a připojení se to jen chvílemi.¨
Je to škoda, ale hlavně sestavovací poplatek + kolísající kvalita tuhle službu poslední dobou hodně diskvalifikují.
Prominte mi muj pesimismus, ale pokud by to skutecne bylo 750.000 uzivatelu, tak uz tady davno bude dalsi velky operator!
Skoro mam duvod se domnivat, ze i zminenych 4,5 mio internetovych uzivatelu bude zahrnovat vsechny uziky, co se pripoji treba jen jednou mesicne na stahnuti freemailove posty.
Jeden ze znamejsich operatoru - fayn.cz - ma na webu info o 15,000 uzivatelich. Neznam jeho trzni podil, ale pouze tipneme, ze bude okolo 5-10%. Na zaklade tohoto predpokladu bude celkovy pocet aktivnich (tzn. volajicich vice jak 1x mesicne) uzivatelu Skype a spol. cca 150 - 200 tisic Kc.
Zaver? Je to jiz pomerne zajimave rostouci technologie (resp. masa uzivatelu), ale stale svym objemem pripomina prvni 2-3 roky Eurotelu v Cesku. Bude rozhodne zajimave sledovat, zda a kdy se probojuje k vyznamnejsi penetraci. A dokud ji aktivne nepomuze nabidkou prave nekdo jako je O2, bude to trvat pomerne hodne dlouho (viz. obdobi pred a po masovem rozsireni ADSL).
Protože ho nainstaluje a zprovozní každý. Skype mám víceméně pro příchozí hovory, jinak používám SIP. Když jsem kdysi doma počítače síťoval a připojil přes router, hádejte, co přestalo fungovat. Ano, Skype se procpal, pro SIP bylo potřeba najít na webu poskytovatele, které porty a kam na fw v routeru povolit. Byla to otázka pár minut, ale běžný konzumní uživatel to nenastaví. Nehledě k tomu, že ti používají výhradně Skype-Skype volání a zbytek obstarají mobilem nebo pevnou linkou.
poridil jsem si VoIP take. je to moc fajn, a jeke bylo prekbvapeni, kdyz jsem zjistil, ze jedine volani ktere je levnejsi v mem mobilu je specialni sleva na "oblibene tel. cislo" jinak je VoIP levnejsi i nez mobil-mobil - jiste kdybych poridil nejakou fajnovou smlouvicku s mob.operatorem, tak by to mozna bylo jine, ale ...
proc bych to delal. co potrebuji obtelefonuji SIPem (mam smlouvu s mikrotech.cz) a mobil vyuziji jen pri pohybu mimo domov.
Jedine co nechapu jak se muze prosadit neco tak nedomysleneho jako je Skype.
Na to, že by čeští operátoři v čele s OO zaváděli UMA a podobné služby bych s úspěchem pochyboval. Vemte si, jak dlouho slibují zavedení nějaké verze VoIP, a pořád nic.
Těm se vyplatí politika "zahušťování blbců" aneb "poslední zhasne".
Citovaná studie vychází z panelu 2922 respondentů.
Bohužel, jak velká je masa uživatelů jakéhokoli VoIP u nás Vám nepovím. Osobně bych tipoval, že pokud internetová populace v ČR dnes čítá 4,5 milionu (viz.: http://www.lupa.cz/tiskove-zpravy/mezirocni-vyvoj-internetu-podle-netmonitoru/) tak nějaký VoIP (Skype, IM, GT, operator) bude využívat tak šestina z nich, řekněme tedy tři čtvrtě mil. lidí.
Ještě je ale důležité si uvědomít, že čím dál tím více lidí využévá VoIP, ale neví o tom, protože se jejich telefon chová jako původní telefon. Což nám čísla "Skype a ti ostatní" trochu zkresluje.
Z kontextu mozna, z kontextu prvnich 2 vet moc ne. Kolik to tedy konkretne v poctu uzivatelu dela? Prosim cislo bez dolovani nebo odkazu na tu mkgt akci Digimarku (poplatnou zadavatelum).
Z důvodu omezenosti šíření signálu WiFi se to nejspíš nestane. WiMax má v tomto ohledu lepší šanci, má ovšem problémy uvnitř budov. Takže WiMax+WiFi nebo snad WiMax+BT?