Vlákno názorů k článku Vydají se české eshopy cestou personalizace obsahu? od Gwyn - Jako zaměstnanec a programátor v MALLu jsem si...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 16. 6. 2010 8:52

    Gwyn (neregistrovaný)
    Jako zaměstnanec a programátor v MALLu jsem si článek přečetl s úsměvem na rtech. Nebudu se rozepisovat o článku jako takovém, to již učinili jiní. Rád bych přidal malou poznámku ke stavu v MALL.cz, kterou autor popisuje jako "nulová známka po personalizaci". Cca měsíc máme na MALL.cz nové klientské centrum, které umožnuje tvorbu vlastního profilu z doručovací, fakturační adresy, typu platby a typu doručení. Nákup se tak výběrem profilu zkrátí o 2kroky. Z košíku rovnou na sumář objednávky. Pokud toto není krok k personalizaci tak už opravdu nevím co by si autor představoval.

    Za sebe dodám, že drtivá většina našich zákazníků by personalizaci v autorově pojetí neocenila ( podloženo statistikami a zkušenostmi o našich zákaznícíh )
  • 16. 6. 2010 10:53

    marcel kupka (neregistrovaný)
    Možná jestli ten úsměv není vyvolán tím, že jste programátor (jak sám píšete a tudíž uvažujete jako programátor) a ne obchodník.

    Co si autor představuje pod pojmem personalizace? Určitě ne pouze možnost vytváření vlastního profilu. Pod pojmem personalizace obsahu na straně zákazníka si představuji například to, co dělá Kosmas.cz - http://www.kosmas.cz/mykosmas.asp

    Pohybuji se roky ve světě knih (lépe řečeno v knižním retailu) a myslím si, že podobný druh personalizace obsahu českým (ale i zahraničním) e-shopům chybí a nemusí jít jen o prodej knih.

    Proč nenabídnout pravidelnému zákazníkovi (nevím jak v mall.cz, ale věřím, že i tam je pravidelný zákazník mnohem cennějším zbožím než zákazník náhodný) možnost vidět po přihlášení to, co vidět chce? Tedy to, co se změnilo od jeho posledního přihlášení - aktuální nabídku zboží z jím zvolených kategorií zboží, nové recenze produktů, které ho zajímají, tipy na akční zboží opět ze zvolených kategorií.

    Stačí si vzpomenout na oblíbené Paretovo pravidlo 20:80 a dosadit za těch 20 pravidelné a registrované zákazníky - dělají většinu obratu, proč jim nenabídnout větší komfort?

    Možností je nepřeberně, to, že to nikdo nedělá, neznamená, že je to špatná vize. A že není poptávka? Není to třeba proto, že není nabídka?
  • 16. 6. 2010 17:11

    Petr Král (neregistrovaný)
    Pane Kupko, určitě máte pravdu v tom, že personalizace je dobrý směr a ani my ho zatím nevyužíváme dobře. Bylo by ale dobré, a na to asi narážel kolega, příště v článku vycházet z aktuálních stavů obchodů. Stav klientského centra na MALL.CZ, který popisuje v článku, aktuální není a je to škoda.
  • 16. 6. 2010 17:27

    marcel kupka (neregistrovaný)
    To je samozřejmě chyba na mé straně - článek je starý cca čtyři týdny, minuli jsme se, za což se omlouvám.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).