Google se drží ještě docela zkrátka.
Oproti tomu Seznam dlouhodobě sleduje ziskové sektory a když uvidí příležitost, bác ho, udělá vlastní službu.
Navíc zneužívá dominantního postavení, protože přímo od provozovatelů jednotlivých služeb získává interní data o výdělcích a prodejích. Například pomocí Skliku nebo Zbozi.cz má přesný přehled o konverzních poměrech i výdělcích ve všech sektorech.
Výsledkem jsou služby jako vlastní zpravodajství, vlastní bulvár, vlastní slevový server, vlastní realitní server, vlastní bazar, vlastní realitní server, vlastí inzerce práce, vlastní prodej dovolených atd atd.
Kdyby si podobnou věc dovolil Google, tak ho všichni zabijou!
Ja ho pochopil, nicmene i google vyviji sluzby, optimalizuje je, zavadi nove a zpoplatnuje je na zaklade nejakych dat. Zda k tomu neverejne pouziva data ziskana z GA apod. tezko rici. Udajne ne, ale kdo vi.
Kazdopadne seznam nema zdaleka takove moznosti jako google. Google v podstate vidi data celeho eshopu. Seznam nema zadny analyticky nastroj a tak muze videt maximalne data ze zbozi, ale tam nevidi konverze, tam vidi jenom kliky na produkty. V skliku teoreticky konverze videt muze, pokud si je tam nekdo nastavi, ale ve standardnim stavu je taky nevidi. A pokud ma nekdo strach, ze diky jeho datum udela seznam konkurencni projekt, nemusi ta data vubec poustet a muze vse v klidu analyzovat v konkurencnim GA, ci jinych analytickych nastrojit.
Daleko vice dat ziskava v dnesni dobe u nas Heureka a diky primemu napojeni na Mall.cz toho muzou velmi dobre tezit. Vi co lide kupuji, kteri lide to kupuji, jak casto, kde, za jake ceny. Idealni databanka pro to, aby se mall rozhodl jaky sortiment zavest, jaky posilit apod.